Tarvitsen rahaa. Mutta en kehtaa mennä keräämään pulloja
Sieltähän sitä saisi helposti. Festareita siellä ja täällä. Varmaan melko pian saisi parit jätesäkilliset pulloja. Toki, että oikeasti pääsisi rahoille, pitäisi varmaan kerätä tunteja.
Mutta silti, jos vaikka 4h keräisi pulloja kunnon festarien ulkopuolella. Saisi rahaongelmaa helpotettua.
Mutta en kehtaa. Hävettää. Nolottaa. Tuttuja siellä kuitenkin juhlimassa jotka katsoo kuinka alas olen vajonnut.
Kommentit (48)
Kerää roskia ja pulloja, kerro, että laitat pullorahat hyväntekeväisyyteen.
Niin minä teen, ihan oikeasti.
Köyhä työssäkäyvä
Mitä täällä kitiset rahasta, kun et kehtaa mitään. Kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene keräämään mustikoita. Parempi tuotto eikä metsässä kukaan näe.
Harmi ettei marjoille ole mitään palautusautomaattia mihin ne voisi vaan kipata ja saa rahan. Pitäisi nähdä vaivaa asiakkaiden löytämiseksikin.
Eikö tässä nyt olisi hyvä markkinarako alkaa kehittelemään mustikka-automaattia ja näin saada kansa metsiin marjastamaan. Monella kun se myymisvaihe voi olla se innostuksen tappava juttu.
Itse ostan marjat perkaamattomana, 2e kilo. Kaiken saa tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Pullon voi noukkia ojan penkalta ihan muina miehinä. Ei siinä ole mitään noloa. Festaripaikat on ainakin joskus varattu tietyille tahoille (urheiluseurat tms), joten sinne ei viitsi mennä.
Joo, muistan kun nuorena pyöräilin monta kilometriä, haaveilin että löytäisin pulloja sen verran että muutaman markkaa saisi. No eiköhän koko alueen pullonkeräys ollut annettu jollekin urheiluseuralle! Ahneet ja nopeat lapset siellä keräsivät pullot. Vaikka minä olisin tarvinnut niitä paljon enemmän. Teinixeillä vanhemmat elättämäs ja maksamas harrastuksen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Eikö menojen/taloutensa kokonaisvaltainen hallinta/budjetointi pitäisi olla jokaisen peruskoulun läpipäässeen perusJonnen ja Venlan kansalaistaito viimeistään 35-vna?
Eikö sinulla jo ala olla isoimmat hurlumheit takana keski-ikäisenä?
Excel-taukukointia et budjetointiin tarvitse.
Ruurupapru ja lyijykynä riittää mainiosti.
Heh. Aika vaikeaa työttömänä kun ei työttömyyskorvaus riitä kaikkeen. Ja töitä ei saa
Eri
Meilläpäin oli festarit ja pullot kyllä hävisi nopeasti nurtseilta. Itsekin innostuin kun ajattelin, että nyt on ilmasta rahaa, mutta aika vähän niistä loppupeleissä kuitenkaan tulee rahaa siihen työmäärään nähden. Jos kiertelet pyörällä niin katso kakaroiden mestat missä ne viettää aikaa, siellä on yleensä energiajuomatölkkejä.
Talouden huono tila näkyy todella tuolla teiden varsilla kun ei kerättäviä tölkkejäkään näkynyt yhtäkään kun 10 kilometrin lenkin heitin tien molemmin puolin. Porukka pihistelee.
Alkavat kypsyä jo,ja 10l putsaa Marjukalla parikyt minuuttia menee,sillä imuriin liitettävällä siis.