Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen rahaa. Mutta en kehtaa mennä keräämään pulloja

Vierailija
12.07.2025 |

Sieltähän sitä saisi helposti. Festareita siellä ja täällä. Varmaan melko pian saisi parit jätesäkilliset pulloja. Toki, että oikeasti pääsisi rahoille, pitäisi varmaan kerätä tunteja.

Mutta silti, jos vaikka 4h keräisi pulloja kunnon festarien ulkopuolella. Saisi rahaongelmaa helpotettua.

Mutta en kehtaa. Hävettää. Nolottaa. Tuttuja siellä kuitenkin juhlimassa jotka katsoo kuinka alas olen vajonnut. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräilen pulloja säännöllisesti. Kangasmaski ja aurinkolasit. Ei tarvitse muuta. Tänä vkloppuna kerätty jo 160e edestä. T. Tango keräilijä

Vierailija
22/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene keräämään mustikoita. Parempi tuotto eikä metsässä kukaan näe.

Harmi ettei marjoille ole mitään palautusautomaattia mihin ne voisi vaan kipata ja saa rahan. Pitäisi nähdä vaivaa asiakkaiden löytämiseksikin.

Laita Facebookkiin ilmoitus. Meidän nurkilla yksi ilmoittaja oli saanut jo kahdeksan tilausta.

En ole missään somealustoilla enkä mene.

Ainut vaihtoehto olisi laittaa johonkin ilmoitustauluille myynti-ilmo mutta oman puhelinnumeron julkinen levitys vähän kyseenalaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikoiden kerääminen on paljon työläämpää. Varsinkin se niiden siivoaminen. Ja joko niitä on?

Puhumattakaan siitä, että niitä ei voi noin vain viedä mustikka-automaattiin. 

Vierailija
24/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä yksittäiset pullot lenkeiltä keräilen talteen. Mutta ei niillä pääse rahoiksi asti. Sen verran harvassa on.

Tuo tapahtuman tai tapahtumien ulkopuolelle meno mietityttää siksi, että aina on joku tuttu joka tunnistaa. Jos voisin olla varma ettei kukaan näkisi minua keräämässä niin menisin toki. 

Tai jos laittaa jonkun seurapaidan päälle? Ihmiset ajattelee että teen talkootyötä. Alueelle sisällehän ei pääse mutta paljon siellä on porukkaa ulkopuolellakin.

Ja kyllä, osaan budjetoida ja ennakoida. Mutta koska elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan niin ikäviä yllätyksiä tapahtuu. Enkä tarkoita mitään kodinkoneen rikkoutumista vaan oikeasti isoja talouteen vaikuttavia yllätyksiä.

Vierailija
25/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä köyhiä !

Vierailija
26/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylväästi vaan pulloja keräämään!

Mutta varaudu siihen, että kerääjiä on paljon ja sellaisia, jotka ovat röyhkeitä. En itse kerää, mutta liikun keskikaupungilla ja näen esim Tammerfestien aikaan sitä toimintaa. Nyt on huonot ajat ja panttien kerääminen ei ole enää yhtä tuottoisaa kuin ennen.

Vierailija
27/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä yksittäiset pullot lenkeiltä keräilen talteen. Mutta ei niillä pääse rahoiksi asti. Sen verran harvassa on.

Tuo tapahtuman tai tapahtumien ulkopuolelle meno mietityttää siksi, että aina on joku tuttu joka tunnistaa. Jos voisin olla varma ettei kukaan näkisi minua keräämässä niin menisin toki. 

Tai jos laittaa jonkun seurapaidan päälle? Ihmiset ajattelee että teen talkootyötä. Alueelle sisällehän ei pääse mutta paljon siellä on porukkaa ulkopuolellakin.

Ja kyllä, osaan budjetoida ja ennakoida. Mutta koska elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan niin ikäviä yllätyksiä tapahtuu. Enkä tarkoita mitään kodinkoneen rikkoutumista vaan oikeasti isoja talouteen vaikuttavia yllätyksiä.

Kannattaa nyt viimeistään poistaa elämästä asenne "mitä muut on mieltä." Teininä vielä ymmärrän mutta että aikuiselta.

Vierailija
28/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun menet kerään, ota useampi muovikassi mukaan, poikani kerran kävi school out  pippaloista kerää, sai jotain 50e rahaa niistä. 

Vierailija
29/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Miksi tämä fasistinen vihapuheketju on vielä täällä?'

Tämä ei minulta, vaikka oli heti jälkeeni.

Eihän tämä mkn vihaketju ollut, tavallisten

suuomalaisten talousmietteitä.

Jopa ylemmällä keskiluokalla on nykyään

monessa perheessä 

tulojen/menojen tarkka kk-syynäys.

Kokemus finanssien 'tiukkuudesta' koskee

eniten soolotalousasukkeja, joihin itsekin

kuulun, mutta myös pariskuntia. Ei mtn

hävettävää tietenkään. Kaikilla sama vene.

Vierailija
30/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
31/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan ihan joka viikko rahaa tililleni, vieläpä tekemättä yhtään mitään ylimääräistä. Miksi te ette saa?

Vierailija
32/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti töitä tekemällä saa rahaa, ja omassa tapauksessa vielä enemmän, kuin jaksan kuluttaakaan.

Vierailija
33/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tämä oli trållaus.

Leicitään mukana aikuisten leikisti ja lasten

oikeesti, höpsöpuudelit.

🥸

Vierailija
34/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojen kerääminen on ennenkaikkea ekologinen teko, koska muuten ne jäävät roskaa maan luontoa. Ei ole noloa.

Tämä. Kierrätystä parhaimmillaan.

Vierailija
35/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullojen kerääminen on ennenkaikkea ekologinen teko, koska muuten ne jäävät roskaa maan luontoa. Ei ole noloa.

Tämä. Kierrätystä parhaimmillaan.

Tämä. Itse kerään myös lenkillä ihan roskiakin. Yllättävän ryönäistä nuorisoa, mäkkäri ja karkki papareita kadun varret täynnä

Vierailija
36/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta jos keräät pulloja. Olen minäkin kerännyt vaikka minulla on ollut rahaa. Olen festareilta joskus saanut 200 euron edestä pulloja. Nykyään ei van juoda niin paljon ettei tienaa pullojen keräämisellä kovin paljoa. Festareilla kun on panttisysteemi että tölkistä saa euron tai kaksi takas niin ihmiset ei heitä niitä tien viereen.

Vierailija
37/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.OLE.NOLOA.

Joko meni jakeluun. 😃

Kerätään kaikki yhdessä.

Oikeesti. Fiksu ekoteko.

Vierailija
38/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene keräämään mustikoita. Parempi tuotto eikä metsässä kukaan näe.

Harmi ettei marjoille ole mitään palautusautomaattia mihin ne voisi vaan kipata ja saa rahan. Pitäisi nähdä vaivaa asiakkaiden löytämiseksikin.

Eikö tässä nyt olisi hyvä markkinarako alkaa kehittelemään mustikka-automaattia ja näin saada kansa metsiin marjastamaan. Monella kun se myymisvaihe voi olla se innostuksen tappava juttu.

Vierailija
39/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullojen keräily kaupungeissa ja festareilla voi olla jopa vaarallista kun saa jonkun reviiritietoisen ammattikerääjän pian kimppuunsa aggressiivisesti

Vierailija
40/48 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräile autonrenkaita. Aluvanteilla parhaimpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan