Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virpi Kätkä: Luotan vain täysin Raamatun sanaan ja luen itse Raamattua alkukielillä

Vierailija
12.07.2025 |

Vau, en tiennytkään että Virpi osaa muinaiskreikkaa, hepreaa ja arameaa. 

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te että noihin yliopiston kieliopintoihin kuuluviin opintoihin sisältyy opetusta niin paljon ko. kielillä, että ne oppisi niin hyvin, että Raamatun luku sujuu. Ei taatusti, mutta kuulostaa hienolta

Oikea kielitaito on vuosien työ, ei mikään sivussa käyty kurssi tai pari.

Vierailija
42/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en luota mihinkään kirjoihin, niiden oikeellisuutta ei voi kukaan taata.

Arvostan kuitenkin Virpiä että hän sanoo tuomitsijoita olevan tarpeeksi ja ettei itse lähde enää siihen ja että jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Näin sen tulee ollakin ja minulla on heti parempi fiilis tästä.

Tuossahan Virpi korottaa itsensä muiden eli "tuomitsijoiden" yläpuolelle - ja samalla tuomitsee itse muut, koska hän antaa selvästi ymmärtää että kaikkien muidenkin tulisi suhtautua opillisiin kysymyksiin yhtä välinpitämättömästi kuin hän itse suhtautuu niihin. 

Ei ne asiat riitelemällä tule sen selvemmäksi eikä kenenkään mielipide muutu. Miksi vitussa se Jumala ei tule sieltä taivaasta sanomaan kuka on oikeassa jos kerran olemassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te että noihin yliopiston kieliopintoihin kuuluviin opintoihin sisältyy opetusta niin paljon ko. kielillä, että ne oppisi niin hyvin, että Raamatun luku sujuu. Ei taatusti, mutta kuulostaa hienolta

Raamatun lukeminen alkukielillä poikkeaa "oikeasta" kielitaidosta monin tavoin. Esim. koko kreikankielisessä Uudessa testamentissa käytetään alle 6 000 erillistä sanaa, joista 319 yleisintä muodostaa 80 % Uuden testamentin tekstistä. Ymmärtämistä helpottaa sekin, että moni teologian opiskelija on lukenut Raamatun omalla äidinkielellään ties kuinka monta kertaa ja perehtynyt Raamatun opetuksiin muutenkin. 

Vierailija
44/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen maailmaan kaikille kielille. Evankeliumi.  Ne on harhaoppeja kun evankeliumista eksyttää pois . GALATALAISET KIRJE LUKU 3 KOHTA 28.    LUE NIIN ETTÄ YMMÄRRÄT.     UUDESTAAN GALATALAISILLE KIRJEESSÄ LUKU 3 : 28 KOHTA.   JA TAAS UUDESTAAN MITÄ SIINÄ OIKEASTI OPETETAAN. 

Vierailija
45/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun lukeminen alkukielillä poikkeaa "oikeasta" kielitaidosta monin tavoin. Esim. koko kreikankielisessä Uudessa testamentissa käytetään alle 6 000 erillistä sanaa, joista 319 yleisintä muodostaa 80 % Uuden testamentin tekstistä. Ymmärtämistä helpottaa sekin, että moni teologian opiskelija on lukenut Raamatun omalla äidinkielellään ties kuinka monta kertaa ja perehtynyt Raamatun opetuksiin muutenkin. 

Aivan, Novum-tentissä auttoi paljon kun kohta oli tuttu. 

Vierailija
46/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetaanko kerran vielä GALATALAISILLE kirjeestä luku 3.   Jeesuksessa Messias Kristuksessa ei ole ... Vaan... 

Vierailija
47/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa uusi testamentti.     Kohta GALATALAISILLE .  LUKU 3. 

Vierailija
48/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpi Kätkä on eronnut, eikö tuo ole alkukielisessä raamatussa kielletty? Olisi vain pysynyt liitossa vaikka mies pieksee, ei raamattu pidä vaimonhakkausta syntinä. Turpa kiinni ja keittiöön siitä, vai onko Virpi jotenkin tekopyhä ja valikoi mitä osia sieltä raamatusta tulee noudattaa, sehän olisi ihan ennenkuulumatonta, että kristitty lukisi kuin piru raamattua ja tottelisi vain niitä osia mitkä itselle sopii.

Vierailija
49/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se kuulostaa oudolta, että miespareja ja naispareja vihitään kirkossa, kun Jumala loi kuitenkin ihmisen kuvakseen ja mieheksi ja naiseksi hän loi heidät, Miettinen siteeraa pyhää kirjaa."

Eikö homot ja lesbot ole Virpin mielestä miehiä ja naisia? Aika omalaatuinen maailmankuva. Kuka homot ja lesbot on sitten luonut jos ei Jumala?

Tämä oli toinen Virpi kuin otsikossa mainittu

Vierailija
50/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vau, en tiennytkään että Virpi osaa muinaiskreikkaa, hepreaa ja arameaa." 

Teologian opintoihin kuuluu koinee-kreikka ja heprea, joten miksi ei voisi? 

Ei en tiennyt tarkoita että ei voisi.

Vierailija
51/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Edita uuskäännös katekismuksesta tehty niin siinä lukee ikäänkuin katekismus kateteekki olisi  VASTA 1999 TULLUT JUMALAUTA SUOMEEN KUN TÄÄLLÄ ON LUETTU KATEKISMUKSIA JO LATINAKSI 300 LUVULLA VIIPURIN KATOLISESSA KIRKOSSA .  

Vierailija
52/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailaiset ja vaparit kuin muslimit judet BUDHAT ja hindut kuin ortodoksit on myös eronnut moneen kertaan . Ja pyörittää huumekauppa ihmiskauppaa bordelleja kuin elinkauppaa. 

Vierailija
53/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä se kuulostaa oudolta, että miespareja ja naispareja vihitään kirkossa, kun Jumala loi kuitenkin ihmisen kuvakseen ja mieheksi ja naiseksi hän loi heidät, Miettinen siteeraa pyhää kirjaa."

Eikö homot ja lesbot ole Virpin mielestä miehiä ja naisia? Aika omalaatuinen maailmankuva. Kuka homot ja lesbot on sitten luonut jos ei Jumala?

Oudointa on, että Jumala itse on puu ja ihminen on luotu Jumalan kuvaksi.

Jumala on elämä ja elämä on kasvamista ja ihminen on sitä, mitä hän syö.

1. Moos. 1:29

Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

1. Moos. 2:9

Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun.

1. Moos. 2:16,17

Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

Matt. 4:4

Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."

2. Moos. 16:15

Kun israelilaiset näkivät sen, kyselivät he toisiltansa: "Mitä tämä on?" Sillä he eivät tienneet, mitä se oli. Ja Mooses sanoi heille: "Tämä on se leipä, jonka Herra on antanut teille syötäväksi.

Joh. 6:57,58

Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti.

Matt. 13:31,32

Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa. Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille."

Joh. 3:30

Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

Vierailija
54/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin että evankeliumi on SUORA TOTUUS.  TE TEETTE SIITÄ VÄÄRENNÖKSIÄ . 

Vierailija
55/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUU JA VERTAUKSIN HÄN PUHUI NIILLE JOILLA ON PEITE. 

Vierailija
56/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudointa on, että Jumala itse on puu ja ihminen on luotu Jumalan kuvaksi.

Jumala on elämä ja elämä on kasvamista ja ihminen on sitä, mitä hän syö.

1. Moos. 1:29

Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä teke

Helluntailainen henki synagogalta onkin hindujen henkiä armotonta menoa. Kivet kourassa.  Ollaan taas MAALLISESSA RUUASSA ! JA KUKAAN EI OLE SEN AJAN JOHANNES EDELLÄKÄVIJÄ SAATI APOSTOLI . 

Vierailija
57/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S market myy juuri näiden puujauhojäätelöä kuin aprikoosin siemenistä jauhettua leikkipullaa BAGEN pussit. KOSKA HEILLÄ ON PEITE ETTEIVÄT NÄKISI KUULISI. Syntinsä nousee taivaaseen asti.  

Vierailija
58/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa näitä siionisteja jotka ei oikeita ole. Varastelevat ihmisten tavaroita vaatteita käyttäytyvät kuin saatanan tekoja tekevät. 

Vierailija
59/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahtavaa että jollain on pätä opiskella kieliä ja muuta. Olen virpiä nuorempi mutta en enää pystyisi opiskelemaan. Eikä mulla ole tarpeeksi älykkyyttä oppia niin että kannattaisi yrittää jos jaksamista olisikin. Olisi niin siistiä osata noitakin kieliä.

Miksi et pystyisi, todettu dementiako? 

Opiskeluun tarvitaan älliä. Mulla ei pysy päässä opiskellut asiat. Ja pitäisi myös ymmärtää lukemaansa ja kuulemaansa ja prosessoida asiat päässä. Eikä ole kielipäätä. Mun ois ihan mahdottomuus oppia hepreaa tai kreikkaa. Kaikilla ei oo kykyjä, lahjakkuutta, älykkyyttä. Näillä koryeilla mennään.

Vierailija
60/107 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAZER MYÖS vastuussa ihmisten terveyden kuin hampaiden tuhoamisesta glugoosiirapilla. Maksakoon ihmisten hammashoidon ja tekohampaat kuin diapetes lääkkeet. Totuutta rahan ahneudesta kofeiinin huumeiden myyjillekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi