Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pörssisähkö niin halpaa taas? Kusetetaanko meitä määräaikaisia?

Vierailija
12.07.2025 |

Piti laittaa viilennys päälle kalliilla määräaikaisella ja sähköpomot kerää massit.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seuraavaksi pörssisähköä, sillähän se selviää. Niin muutkin tekevät. Siinä on riskinsä, voi olla välillä kallista. Mutta jos uskallat ottaa vastuun valinnoistasi niin kokeile!

Vierailija
2/34 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ja Ruotsissa on EU:n halvinta sähköä, mutta ainainen ulina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka 10.95c määräaikainen halpaa!!!!! ONKO?

Vierailija
4/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pieni määriskusetus menossa.

Vierailija
5/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuseteta. Ainahan sähkö on kesällä halpaa.

Vierailija
6/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mulla taitaa olla nyt 7,1c kWh. Ei sekään halpa ole entisiin alle 5c hintoihin verrattuna, mutta ihan ok. Kesällä sähköä ei mene paljon mitään, talvikuukausina 7,1c on ihan jees. 

Vierailija
7/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti kesällä sähkö on halpaa ja talvella kalliimpaa. Kannattaa lyhyesti tutustua tekijöihin, jotka vaikuttavat pörssisähkön hintaan

Vierailija
8/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mulla taitaa olla nyt 7,1c kWh. Ei sekään halpa ole entisiin alle 5c hintoihin verrattuna, mutta ihan ok. Kesällä sähköä ei mene paljon mitään, talvikuukausina 7,1c on ihan jees. 

Miksi maksat noin paljon? Meillä suorasähkölämmitteinen talo ja 5,8c/kWh pörssillä vuositasolla.

Vierailija
9/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkön keskihinta oli viimeisen 12kk aikana: 4.63 snt/kWh (ALV 25,5 %). Lähde: Nordpool.

Vierailija
10/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkön keskihinta oli viimeisen 12kk aikana: 4.63 snt/kWh (ALV 25,5 %). Lähde: Nordpool.

Kenen keskihinta?

Vierailija
11/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi maksat noin paljon? Meillä suorasähkölämmitteinen talo ja 5,8c/kWh pörssillä vuositasolla.

Siksi, että mulla on siihen hyvin varaa, enkä halua joutua miettimään, voinko pestä pyykkiä nyt vai yöllä klo 2. Vuorotyöläisenä käytän sähköä tasan silloin kun tarvitsen. Nyt tiedän, että sähkö maksaa saman verran koko ajan ja laskut ovat ennakoitavia. Maksan helppoudesta ja mielenrauhasta.

Vierailija
12/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että mulla on siihen hyvin varaa, enkä halua joutua miettimään, voinko pestä pyykkiä nyt vai yöllä klo 2. Vuorotyöläisenä käytän sähköä tasan silloin kun tarvitsen. Nyt tiedän, että sähkö maksaa saman verran koko ajan ja laskut ovat ennakoitavia. Maksan helppoudesta ja mielenrauhasta.

Meillä pörssillä 4,7c/kWh 34kk ajalta ja ei olla ajasteltu mitään. Suorasähkölämmitys talossa. Helppoa ja kohtuu halpaa.

Vierailija
13/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen seurannut sivusta kavereiden säätämistä pörssisähkön kanssa, että mielummin maksan vaan ne omat laskuni.

Vierailija
14/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseehan se myöhemmin illalla melkein neljään senttiin tuo hinta! Kannattaa saunoa hyvissä ajoin!

Vierailija
15/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran olen seurannut sivusta kavereiden säätämistä pörssisähkön kanssa, että mielummin maksan vaan ne omat laskuni.

Minua taas vituttaa kun kaverit maksaa jotain 3-4c/kWh pörssisähköstä ja minä 7-13c/kWh.

Vierailija
16/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssillä halpaa jo 36kk. Nyt laskujen mukaan 4,2c/kWh 46200kWh kulutuksella. Aikapaljon säästetty määräaikaiseen verrattuna.

Vierailija
17/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuseteta. Ainahan sähkö on kesällä halpaa.

180 vrk keskihinta on 4,46 c/kWh. Ja yöaikaan 2,14 c/kWh, jolloin pääasiallisesti meillä kulutus tapahtuu. Joten ei sähkö myöskään talvellakaan mitään kallista ole!

Vierailija
18/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin itsellä ei nyt kulu sähköä juuri muuhun, kuin jääkaappiin ja kännykän lataamiseen.

Eli suunnilleen yhdentekevää onko kWh 1 senttiä vai 7 senttiä.

Kesäsauna omakotitalossa on puulämmitteinen ja samalla lämpiää pesuvesi suihkuun kiukaan kyljessä. Saunan suihku on se Bilteman akkukäyttöinen suoraan ämpäristä.

Toki tuohon suihkun lataamiseen kuluu kesässä muutama sentti.

Vierailija
19/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on paljon tarjontaa ja vähän kysyntää, hinta tulee alas. Ei se sen kummempi asia ole.

Vierailija
20/34 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että mulla on siihen hyvin varaa, enkä halua joutua miettimään, voinko pestä pyykkiä nyt vai yöllä klo 2. Vuorotyöläisenä käytän sähköä tasan silloin kun tarvitsen. Nyt tiedän, että sähkö maksaa saman verran koko ajan ja laskut ovat enna

Entä jos tekisit pörssisähkösopimuksen, mutta et kiinnittäisi mitään huomiota hintoihin? Tulisit joskus käyttäneeksi kallista ja joskus halpaa sähköä ihan sattumalta.