Miksi työtöntä halveksitaan, mutta eläkeläistä kunnioitetaan?
Kumpikin ovat kuitenkin vain kelarottia yhteiskunnan pussilla.
Kommentit (184)
No, toki eläkeläiselle menee jossain vaiheessa rahaa palveluihin. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä ja kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Työtön pystyy siivoamaan itse.
Olen eläkkeellä, saan vähän yli 2800 e/kk, mutta Kela ei maksa minulle euroakaan. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
No, toki eläkeläiselle menee jossain vaiheessa rahaa palveluihin. Kodin siivous on ostettava yksityiseltä siivousyritykseltä ja kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Ja eläkeläinen sairastaa enemmän. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja vuoroja sairaalassa maksaa 25,80 sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja eläkeläinen sairastaa enemmän. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon ja vuoroja sairaalassa maksaa 25,80 sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen.
Siis vuorokausi sairaalassa maksaa 49,90 siihen asti, kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 25,80 vuorokausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, on heillä hyvin paljon eroa. Olin töissä yli 40 vuotta ja yhteiskunta EI maksa eläkettäni. Sen maksaa Ilmarinen , ja jollekin toiselle toinen eläke yhtiö, ei valtio. Kansaneläkettä ja takuueläkettä saavat on sitten ihan eri asia . Ota kuule nyt kiireesti asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää.
Ja Ilmarinen saa rahat sinun eläkkeesi maksamiseen nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Näin se on aina mennyt.
Mutta ennen eläkemaksu palkasta oli pienempi.
Milloin ennen?Minä maksoin 10 vuotta 8,65 prosentin eläkemaksua ja sitä ennen 7,15 proswnttia.Kaikki eicät ole suuria ikäluokkia
"Eläkeläinen voi joutua maksamaan ruoka- ja hoivapalveluita kotiin itse."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, vanhemmilla on jopa verenpainelääkitys. 🙄
Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksuja.
www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.
Ovat eläkkeensä ansainneet.
Eivät todellakaan ole kaikki tehneet :D Eläkkeelle pääsee vaikka olisi koko ikänsä ollut esim. kotirouvana.
Moni tubettajakin on seikkailimielellä eläkkeellä jopa varsin toimeliaita koska lääkärivanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Itse tein 4 kuukauden sijaisuuden ja odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta.
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä.
Jos työttömällä ei ole säästöjä tai hyvätuloista puolisoa niin vuokrat menevät ulosottoon tuon 2 kuukauden ajan.
herrajjumala, eikö kellään ole mitään säästössä, kaikki menee kun jotain tulee, ei huolta huomisesta, sossu hoitaa....kaipa sitten niin, mutta eipä ole vapauttakaan, joka killingistä selvitykset teette mihin on käytetty.Aloittakaa se sästäminen vaikka eurot ja kaksieuroiset laittam vaihtorahat sinne.alla jonnekin lootaan/ pulloon jemmaan. Yllättävän nopeesti sitä alkuun pääsee joka kauppareissulla killingit talteen vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, on heillä hyvin paljon eroa. Olin töissä yli 40 vuotta ja yhteiskunta EI maksa eläkettäni. Sen maksaa Ilmarinen , ja jollekin toiselle toinen eläke yhtiö, ei valtio. Kansaneläkettä ja takuueläkettä saavat on sitten ihan eri asia . Ota kuule nyt kiireesti asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää.
Ja Ilmarinen saa rahat sinun eläkkeesi maksamiseen nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Näin se on aina mennyt.
niin se oli kuule palkkakin pienempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on vain lisätulo.
Itse tein 4 kuukauden sijaisuuden ja odotin ansiosidonnaista 2 kuukautta.
Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistyötä.
Jos työttömällä ei ole säästöjä tai hyvätuloista puolisoa niin vuokrat menevät ulosottoon tuon 2 kuukauden ajan.
herrajjumala, eikö kellään ole mitään säästössä, kaikki menee kun jotain tulee, ei huolta huomisesta, sossu hoitaa....kaipa sitten niin, mutta eipä ole vapauttakaan, joka killingistä selvitykset teette mihin on käytetty.Aloittakaa se sästäminen vaikka eurot ja kaksieuroiset laittam vaihtorahat sinne.alla jonnekin lootaan/ pulloon jemmaan. Yllättävän nopeesti sitä alkuun pääsee joka kauppareissulla killingit taltee
Juu, jos olet lähihoitaja ja 2 lasta niin sun puoliso saa pelkän 595 työmarkkinatuen ja kun puoliso tekee 2 kuukautta töitä tuet haetaan uudelleen.
Ja perheenne ei todellakaan saa mitään asumistukea eikä toimeentulotukea.
Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi, että kun saikuttaa se voi olla potkut töistä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on aina mennyt.
niin se oli kuule palkkakin pienempi
Ei ollut. Olen ollut jo 1990-luvulla töissä ja parempaa palkkaa sai silloin kuin nyt ja ansiosidonnainen isompi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tuntuu olevan ihmisiä joiden mielestä kaikki tukea tai eläkettä saavat olisi lopetettava. Minä taas olen sitä mieltä että pitäisi aloittaa tuota mieltä olevista ihmisistä.
Tämä Suomi ja sen kansa ovat ihan riivatussa tilassa nykyään.
Olisi mielenkiintoista tietää mistä tämä johtuu. Ihmisellä on vapaa tahto valita hyvä tai paha, mutta jostain syystä Saatana on vanginnut suuren osan suomalaisista toteuttamaan tahtoaan, ja nämä suomalaiset (eivät kuitenkaan kaikki yksilöihmiset) ovat valinneet Saatanan sekä hyljänneet Jumalan.
Mutta mikä on motivoinut sen suomalaisten tahdon juuri tällaiseen alennustilaan? Mikä tämän huulluden "juurisyy" (kuten Vladimir Putin sanoo) on?
Sebedeuksen Poika
Onneksi tulee potkulaki. Haluan nähdä miten noita 200 000 asuntovelkaa asuntoja maksetaan 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuella.
"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Vierailija kirjoitti:
"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…
Ennen tarvittiin painava syy irtisanomiselle. Tammikuussa ei enää tarvita.