Miksi työtöntä halveksitaan, mutta eläkeläistä kunnioitetaan?
Kumpikin ovat kuitenkin vain kelarottia yhteiskunnan pussilla.
Kommentit (184)
Työtön on saastaa ja eläkeläinen ei.
No, ainakin eläkeläiset joutuvat maksamaan palveluista. Ilmaisia palveluita kotiin ei ole siinä vaiheessa, kun ei itse pysty kotitöitä tekemään.
Työtön pystyy siivoamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat tehneet pitemmät urat työelämässä kuin sinä olet edes elänyt. He ovat maksaneet veroina yhteiskunnnalle sosiaaliturvastaan.
Ovat eläkkeensä ansainneet.
Jos olisivat itse maksaneet eläkkeensä, kunnioitus olisi herkemmässä. Mutta työeläkesysteemissä on kapiset 250+ mrd varoja ja 1000 mrd vastuita, vajetta yli 700 mrd.
Vastuut sisältää myös meidän työelämässä olevien joskus tulevaisuudessa saatavat eläkkeet.
"Nykyiset maksut eivät riitä kattamaan tulevaisuuden eläkkeitä."
Johan nyt! Konttorirottana olin todella joustava. Kun lapsi sairastui, niin olin kotona hoitamassa. Kun mieheni tuli töistä menin itse töihin hoitamaan työni sen jälkeen.
Kun lomat alkoivat, mieheni meni mökille ja minä sitten bussilla perässä kun hommat tuli hoidettua. Myös mieheni oli joustava mahdollisuuksien mukaan.
No, hommelit siirrettiin ulkomaille. Ja potkut tuli.
Nyt eläkeläisenä, tekisinkö saman? Luultavasti, että työpaikka säilyisi. Ei säilynyt.
En todellakaan koe olevani mikään loinen!
Toi on ihan sun omassa päässäsi. Eläkeläiset ovat tänä päivänä rasite yhteiskunnalle, jos vähänkään varallisuutta lapset odottavat milloin tyypit heittää lusikat nurkkaan ja pääsevät rasittavista vanhemmistaan. Työtön on kuitenkin vain työtön.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin eläkeläiset joutuvat maksamaan palveluista. Ilmaisia palveluita kotiin ei ole siinä vaiheessa, kun ei itse pysty kotitöitä tekemään.
Työtön pystyy siivoamaan itse.
Kauppakäynti maksu 16 euroa kerta + sitten vielä ruokien maksu kaupasta.
Siivous 35 euroa tunti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksuja.
www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…
Peseytymispalvelu 8,90 kerta.
Ei kiva, jos on vaikka kuuma helle.
Onneksi hallitus on järjestämässä 100 000 uutta työpaikkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on Pirkanmaan hyvinvointialueen kotihoidon maksuja.
www.pirha.fi/asiakkaalle/asiakasmaksut/ikaantyneiden-palvelujen-maksut/…
Peseytymispalvelu 8,90 kerta.
Ei kiva, jos on vaikka kuuma helle.
2 kertaa viikossa 16 euroa viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, on heillä hyvin paljon eroa. Olin töissä yli 40 vuotta ja yhteiskunta EI maksa eläkettäni. Sen maksaa Ilmarinen , ja jollekin toiselle toinen eläke yhtiö, ei valtio. Kansaneläkettä ja takuueläkettä saavat on sitten ihan eri asia . Ota kuule nyt kiireesti asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää.
Ja Ilmarinen saa rahat sinun eläkkeesi maksamiseen nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Näin se on aina mennyt.
Mutta ennen eläkemaksu palkasta oli pienempi.
niin se oli kuul
Ja minä aloitin -90 ja nyt samalla alalla on palkka 2,5-kertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, on heillä hyvin paljon eroa. Olin töissä yli 40 vuotta ja yhteiskunta EI maksa eläkettäni. Sen maksaa Ilmarinen , ja jollekin toiselle toinen eläke yhtiö, ei valtio. Kansaneläkettä ja takuueläkettä saavat on sitten ihan eri asia . Ota kuule nyt kiireesti asioista selvää ennen kuin nolaat itseäsi yhtään enempää.
Ja Ilmarinen saa rahat sinun eläkkeesi maksamiseen nyt työssäkäyvien palkkojen eläkemaksuista.
Näin se on aina mennyt.
Mutta ennen eläkemaksu palkasta oli pienempi.
niin se oli kuule palkkakin pienempi
Ja verot korkeammat. Vanhemmalle polvelle, jotka eivät paljon ehtineet tehdä töitä ennen työeläkesysteemiä, maksettiin eläke verovaroista. Työeläkemaksu oli alempi, mutta verot korkeammat.
No, kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä. Soviteltua saa lisäksi 140 euroa kuukaudessa. Tosta vuokra ja auton kulut, kun kaupat on myöhään auki eikä kulje enää linja-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa."
"Kelan tiedonsaantioikeuksia lisätään. Sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä.
Todella hyvä ja tarpeellinen muutos, hyvä hallitus.
"Eläkkeiden indeksikorotukset nostivat vanhempien ikäluokkien säästöjä.
Mutta 18-24 - vuotiaiden asiakkaiden säästötilien mediaanisaldo kutistui. Myös 25-34-vuotiaat joutuivat inflaation takia käyttämään erityisesti säästötilien varoja."
Vierailija kirjoitti:
Toi on ihan sun omassa päässäsi. Eläkeläiset ovat tänä päivänä rasite yhteiskunnalle, jos vähänkään varallisuutta lapset odottavat milloin tyypit heittää lusikat nurkkaan ja pääsevät rasittavista vanhemmistaan. Työtön on kuitenkin vain työtön.
Erikoisia lapsia joillakin.Meillä lapset patistaa kuluttamaan rahat itseemme.Minä taas haluan jättää mahdollisimman paljon lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Työtön on saastaa ja eläkeläinen ei.
Eläkeläinen on suurinta saastaa mitä maa päällään kantaa.
"Kela säästää :väki vähenee noin 150 henkilöllä vuodessa. Palvelupisteitä vähennetään."
Vierailija kirjoitti:
"Kela säästää :väki vähenee noin 150 henkilöllä vuodessa. Palvelupisteitä vähennetään."
Onneksi tuet voi hakea netissä ja skannata Kelaan liitteet.
Ennen työttömiä oli työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa, hoitamassa lapsia päiväkodeissa jne.
Mutta työkokeilu ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Mutta toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Mutta työssäkäyvän puolison kanssa asuva työtön ei saa toimeentulotukea, joten häntä työvelvoite ei koske. Vain yksin asuvia ja yh-vanhempia.