Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näennäisesti aivan normaalia elämää viettävien 40-50 vuotiaiden alkoholismi on aivan karmeaa katsottavaa näin kesäisin.

Vierailija
12.07.2025 |

Kuulee kilometrin päähän miten näiden suut alkaa napsaa ja miten odottavat vesi kielellä, suorastaan kiimassa, sitä hetkeä kun pääsevät vähän terdelle tai mökille vähän nauttimaan kesästä ja nollaamaan. Mikään muu ei kiinnosta. Ei perhe-elämä, ei lapset, ei muut aktiviteetit. Ainoastaan se muiden samanhenkisten seura.

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkävivät juovat enemmän nykyään kuin työttömät. Ei työttömänä ole edes varaa tintata kovin paljoa, jos ei halua tinkiä jostain muusta.

Työttömän toffee maksaa 24-tölkkiä noin 24€. Sellaista työtön tinttaa. 

Mä en juo ollenkaan. Enkä tupakoi.

Omapa on häpeäsi.

Vierailija
82/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä on kyllä paljon. Suurin osa omassa ystäväpiirissä. Kenelläkään ei ole mitään ongelmaa

Jo yksi lasillinen viiniä päivässä aiheuttaa terveysongelmia jotka lankeavat meidän kaikkien maksettavaksi. 

Höpö höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans ihmetellyt tuota juomisen hehkutusta. Voiko turhempaa asiaa olla. Nautin päihteettömästä elämästä ja olen sen itse valinnut vuosia sitten. 

Vierailija
84/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän pakollinen viinasta jankkaus.

Näin. Hänellä todennäköisesti itsellään on ongelma viinan suhteen. 

Vierailija
85/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista terdekulttuuria ei ole monissakaan muissa maissa. Täällä istutaan tunnista toiseen ja haetaan jatkuvasti lisää juotavaa. Nämä tyypit tunnistaa myös keskivartalosta, niin miehet kuin naiset. Meillä nämä muutamat lämpimät ( paitsi tänä vuonna ehkä vähän hillitymmin) kesäkuukaudet sekoittaa ihmiset totaalisesti, kun vihdoin pääsee sieltä vällyjen välistä ulkoilmaan, niin ilo pitää ottaa irti.

Monissa muissa maissa otetaan se yksi ja jatketaan matkaa.

Vierailija
86/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kans ihmetellyt tuota juomisen hehkutusta. Voiko turhempaa asiaa olla. Nautin päihteettömästä elämästä ja olen sen itse valinnut vuosia sitten. 

Missä hehkutetaan? En itse oo törmännyt lainkaan. 

Vierailija
87/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin juomisen kokonaan noin nelikymppisenä. Olo oli seuraavana päivänä huono aika pienenkin pämppäilyn jälkeen. Ajattelin niin, että edellisestä illasta toipumiseen menee vaan liian iso siivu elämästä ja ajasta, jonka voisi viettää ihanammin mieluisten harrastusten parissa. Kun alkoholin jättää taakseen, alkaa havaita miten läpitunkevasti se on osana esim telkkasarjoissa, kirjoissa, lomilla, festareilla jne. Huvittavaa tai kamalaa, näkökulmasta riippuen. Mari Jungstedtin dekkareissa kaikki dokaavat viiniä tämän tästä, brittisarjoissa mennään oluelle aina rikosten ratketessa 😀.  Jos oikein rehellisesti mietin niitä keski-ikäisiä tuttavia joiden elämään kuuluu nämä kuviot, päällimmäisenä on säälin tunne. En tajua mitään hienoa siinä on. Todellisuuspakoa elämästä ja vieraantumista omista tunteista? Naamat muuttuvat turvonneiksi ja viinin lipitys näkyy vyötäröllä. Toki jokainen saa onneksi päättää miten tämän lyhyen, kallisarvoisen elämänsä käyttää. 

Vierailija
88/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista terdekulttuuria ei ole monissakaan muissa maissa. Täällä istutaan tunnista toiseen ja haetaan jatkuvasti lisää juotavaa. Nämä tyypit tunnistaa myös keskivartalosta, niin miehet kuin naiset. Meillä nämä muutamat lämpimät ( paitsi tänä vuonna ehkä vähän hillitymmin) kesäkuukaudet sekoittaa ihmiset totaalisesti, kun vihdoin pääsee sieltä vällyjen välistä ulkoilmaan, niin ilo pitää ottaa irti.

Monissa muissa maissa otetaan se yksi ja jatketaan matkaa.

Keskivartalolihavuus johtuu kylläkin aineenvaihdunnasta ja tarkemmin sanottuna kortisoniaineenvaihdunnasta. Ainakin naisilla siis. Et voi mahan muodosta päätellä ihmisen alkoholinkäytöstä mitään. Omenavartaloisella rasva kuin rasva kertyy vyötärölle kun taas päärynöillä on tankit jalat ja leveä perse. 

Vierailija
89/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä hehkutetaan? En itse oo törmännyt lainkaan. 

Se nyt on hehkuttamista jos ei huuda pää punaisena kuinka moraalisesti väärin päihtyminen on.

Vierailija
90/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin juomisen kokonaan noin nelikymppisenä. Olo oli seuraavana päivänä huono aika pienenkin pämppäilyn jälkeen. Ajattelin niin, että edellisestä illasta toipumiseen menee vaan liian iso siivu elämästä ja ajasta, jonka voisi viettää ihanammin mieluisten harrastusten parissa. Kun alkoholin jättää taakseen, alkaa havaita miten läpitunkevasti se on osana esim telkkasarjoissa, kirjoissa, lomilla, festareilla jne. Huvittavaa tai kamalaa, näkökulmasta riippuen. Mari Jungstedtin dekkareissa kaikki dokaavat viiniä tämän tästä, brittisarjoissa mennään oluelle aina rikosten ratketessa 😀.  Jos oikein rehellisesti mietin niitä keski-ikäisiä tuttavia joiden elämään kuuluu nämä kuviot, päällimmäisenä on säälin tunne. En tajua mitään hienoa siinä on. Todellisuuspakoa elämästä ja vieraantumista omista tunteista? Naamat muuttuvat turvonneiksi ja viinin lipitys näkyy vyötäröllä. Toki jokainen saa onneksi päättää miten tämän lyhyen, ka

Muuten sama tarina, mutta en kyllä koe törmääväni edes alkon käyttöön katsomissani sarjoissa tai muussa mitä elämässäni teen. Toki näitä on, mutta en itse kiinnitä mitään huomiota. Muut saavat puolestani juoda edelleen, jos heitä huvittaa.

Vierailija
91/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea on ihmiskunnasta tehdä täysin raitista. Päihdyttäviä aineita on käytetty vuosituhansia. Sieniä, kokaiinia, alkoholia ym. Liekö geeneissä tuo mieltymys saada päänsä jollakin tavalla sekoitettua. 

Vierailija
92/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ole, idiootti. Aneurysmaa ei ole kuin aniharvoilla ja vielä harvemmin se puhkeaa, pässi. Aivoverenvuotopotilaiden keski-ikä on 72 vuotta. Suurin osa saajista on siten yli 8-kymppisiä. Nuortenkaan aivoverenvuototapahtumien riskitekijänä ei mainita alkoholia, vaan verenpaineen ohella perintötekijät, tupakointi ja sydän- ja verisuonitaudit.

->

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00002

Vierailija
93/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma homma ettäkun loma alkaa, korkki aukeaa. Se mitään lomaa ole. Pilaa terveyden. Onkos töissä niin hirveää. Vai syyttääkö ne yhteiskuntaa

Vierailija
94/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa tekin muslimimies niin ei ole tuota ongelmaa.

Monella tuttavallakin on joko arabi tai afrikkalainen mies ja ovat onnellisia.

Vierailija
95/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit niillä on pallomaha. Sit ne kolaa nuorena, ympäristöteko. Säästyy eläkkeetkin ja omaisuus jakoon. Muut ei tarvi töitä kun saa perinnön

Vierailija
96/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikea on ihmiskunnasta tehdä täysin raitista. Päihdyttäviä aineita on käytetty vuosituhansia. Sieniä, kokaiinia, alkoholia ym. Liekö geeneissä tuo mieltymys saada päänsä jollakin tavalla sekoitettua. 

Ihminen ei ole ainoa eläin, joka käyttää päihteitä. Päihteet aktivoivat aivoissa samoja alueita kuin ruoka ja juoma, mutta saattavat vapauttaa satoja tai jopa tuhansia kertoja suurempia määriä välittäjäaineita kuin syöminen ja juominen. Osa päihteistä on myös rakenteeltaan samankaltaisia välittäjäaineuden kanssa, että ne korvaavat välittäjäaineita synapseissä.

Noiden mekanismien tarkoitus on saada ihmiset syömään ja juomaan, mutta aivot ei ymmärtä mistä aktivoituminen johtuu. Jos noita mekanismeja aktivoi jatkuvasti ylikierroksille päihteillä, aivot alkavat luulemaan, että päihteet elintärkeitä selviytymiselle ja lähettävät "viestin", että pitää saada lisää.

Muitakin teorioita on, mutta tämä on mielestäni kaikista uskottaviin ja järkeenkäyvin. Tämähän lisäksi tarkoittaa, että myös syöminen ja juominen ovat riippuvuuksia, jotka on kaikilla eläimillä luontaisesti ja himo päihteisiin selittyy näillä samoilla eläimiin sisäänrakennetuilla riippuvuuksilla. Päihteet ovat yksi sudenkuoppa riippuvuuksissa, joka eläimillä on yksinkertaisesti pakko olla, että ne pysyvät elossa.

Vierailija
97/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän niitä Alkossa ja kauppojen kaljahyllyillä.

Vierailija
98/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monia juopottelevia afrikkalaisia miehiä. Jotkut niistä käyttää muitakin aineita.

Vierailija
99/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä joudut sitä katselemaan? Mä en katsele. Nytkään en näe missään yhtään lärvääjää. Juomapullossani on kylmää vettä, jonka hain äsken.

Vierailija
100/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäkävivät juovat enemmän nykyään kuin työttömät. Ei työttömänä ole edes varaa tintata kovin paljoa, jos ei halua tinkiä jostain muusta.

Työttömän toffee maksaa 24-tölkkiä noin 24€. Sellaista työtön tinttaa. 

Mä en juo ollenkaan. Enkä tupakoi.

Omapa on häpeäsi.

Älä viitsi. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi