Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näennäisesti aivan normaalia elämää viettävien 40-50 vuotiaiden alkoholismi on aivan karmeaa katsottavaa näin kesäisin.

Vierailija
12.07.2025 |

Kuulee kilometrin päähän miten näiden suut alkaa napsaa ja miten odottavat vesi kielellä, suorastaan kiimassa, sitä hetkeä kun pääsevät vähän terdelle tai mökille vähän nauttimaan kesästä ja nollaamaan. Mikään muu ei kiinnosta. Ei perhe-elämä, ei lapset, ei muut aktiviteetit. Ainoastaan se muiden samanhenkisten seura.

Kommentit (312)

Vierailija
101/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin juomisen kokonaan noin nelikymppisenä. Olo oli seuraavana päivänä huono aika pienenkin pämppäilyn jälkeen. Ajattelin niin, että edellisestä illasta toipumiseen menee vaan liian iso siivu elämästä ja ajasta, jonka voisi viettää ihanammin mieluisten harrastusten parissa. Kun alkoholin jättää taakseen, alkaa havaita miten läpitunkevasti se on osana esim telkkasarjoissa, kirjoissa, lomilla, festareilla jne. Huvittavaa tai kamalaa, näkökulmasta riippuen. Mari Jungstedtin dekkareissa kaikki dokaavat viiniä tämän tästä, brittisarjoissa mennään oluelle aina rikosten ratketessa 😀.  Jos oikein rehellisesti mietin niitä keski-ikäisiä tuttavia joiden elämään kuuluu nämä kuviot, päällimmäisenä on säälin tunne. En tajua mitään hienoa siinä on. Todellisuuspakoa elämästä ja vieraantumista omista tunteista? Naamat muuttuvat turvonneiksi ja viinin lipitys näkyy vyötäröllä. Toki jokainen saa onneksi päättää miten tämän lyhyen, ka

Et sitten osaa kuvitella mitään täysraittiuden ja pämppäämisen väliin? Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa herätä aamukasilta harrastamaan, vaikka olisin illalla ottanut 1-3 lasia viiniä. Eikä todellakaan ole seuraava päivä pilalla. 

Vierailija
102/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeampaa on se mikä aiheuttaa sen heidän alkoholisminsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kuulut päivään jokaiseen, kuuntele sanat =/

Vierailija
104/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää katsomaan Prisman kassalle pe- tai la-iltana, paljonko kansa ostaa kaljaa  siideriä ja lonkeroa. 

On aika hämmentävää. Varsinkin  nuorison ostokset. Mietin että miten voi olla varaa ostaa,? Moni ostaa noin satasella... nekin rahat voisi sijoittaa johonkin muuhun. 

Eiköhän se ole jokaisen oma asia, mihin rahansa tuhlaa. 

Vierailija
105/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sua haittaa? 😃

Tajuatko, kuinka paljon tuo lisää jonoja terveydenhuoltoon? Kaiken kaikkiaan se tulee yhteiskunnalle hemmetin kalliiksi!

Lihavuus- ja liitännäissairaudet ja saikuttaminen on suurempi ongelma.

Vierailija
106/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii pistää korkkia kiinni kun tölkissä ei ole.

Vierailija
107/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu olevan vähän liiankin kiinnostunut muiden tekemisistä ja intresseistä. Mitäpä, jos vaan keskittyisit omaan elämääsi ja sen sisältöön, jos sellaista ylipäätään edes on. Ei millään hyvällä, ap.

Juopolla meni tunteisiin...

Vierailija
108/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei pari lasillista illassa tunnu aamulla missään. No ei minullakaan nuorena, mutta yli nelikymppisenä.todellakin alkoi tuntua. Ikä tekee tehtävänsä ja kai tässäkin on yksilöllisiä eroja.  Itsellä pysyy korkki kiinni. 

Vierailija
109/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa tekin muslimimies niin ei ole tuota ongelmaa.

Monella tuttavallakin on joko arabi tai afrikkalainen mies ja ovat onnellisia.

Näkeehän niitä Alkossa ja kauppojen kaljahyllyillä.

Ja uskoisin, että osa kysyy kantiksia hakemaan.

Minä tykkään juoda viina mutta islam ei salli. Haetko sinä minulle viina? Minä maksaa sinulle.

Vierailija
110/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt juoda lasin tai kaksi punaviiniä silloin tällöin, ehkä kerran kolmeen viikkoon. Joskus ostan jonkun pienpanimon oluen tai käyn terassilla yhdellä. Toisin sanoen alkoholin käyttö on ollut aika maltillista.

Nyt olen aloittanut uudessa työssä ja työ on hieman yllättänyt rankkuudellaan. Hoitotyöstä kyse, ja olen tehnyt samoja hommia ennenkin. Kysyinkin yksi päivä kahvihuoneessa että onko tämä työnkuva muuttunut jotenkin raaemmaksi vai olenko itse laiskistunut kun tuntuu etten meinaa jaksaa, kyllä moni nyökytteli että raskaammaksi on käynyt ja pahenee vaan kun kunnilta rahat loppu ja pitää säästää, näkyy resursseissa.

No, sitten itse asiaan. Olen itsekin alkanut juomaan olutta töistä palautuakseni. Vanhempani ovat kumpikin alkoholisteja (isä tosin ns. entinen alkoholisti, ollut raitis 13 vuotta). Olen aina ollut suht kärkässanainen ja ilkeäkin jopa, haukkunut äitiäni juomisen takia. Ja kas, nyt meinaan itse luiskahtaa ilmeisesti samaan. 

Pitäisi yrittää keksiä jotain muita palautumiskeinoja nyt pikaisesti. Urheilen aika paljon, mutta se ei enää tuo samanlaista palautumista ja mielihyvän tunnetta kuin ennen.

Vierailija
111/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy juttelen noiden baarien pitäjien kanssa kun he on useimmin moskeija- synagoga- hellari porukkaa. HUORAAMINEN on yhteinen synti kaikissa uskonnoissa mutta viinaa kyllä myy eniten nämä muut. 

Vierailija
112/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen viinabaareja.  Exodus . Kotel.  Jne. 

Vierailija
113/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapiirissä kaksi 40+ ikäistä naista, joiden juominen on karannut selvästi käsistä. Tämä ei ollut vielä tilanne 2-3 vuotta sitten. Joivat kyllä joskus, mutta kännit ehkä muutaman kerran vuodessa ja kerran viikossa ehkä saunaoluen tai kaksi tai kolme. Lapset on nyt tulossa teini-ikään ja äidit on alkaneet kiskoa alkoholia urakalla. Havahduin tähän juuri, että herranen aika, nuohan juo jatkuvasti nykyään. Tyyliin ovat iltavuorossa, niin alkavat klo 23 juoda saunomisen jälkeen ja viestiä tulee pitkin yötä, kun juovat siellä yksinään aamuneljään. Ja tämä ei ole joskus vaan lähes päivittäistä. Jos pääsee töistä aiemmin, poiketaan joka kerta terdellä parilla. Yhden kohdallakin mietin, että lieneekö yhtään alkotonta päivää ollut moneen kuukauteen. Ei kännää joka ilta, mutta 2-3 iltaa viikossa juo yksin aamuyöhön, jos ei ole aamulla töitä ja sen 2-3 olutta vähintään joka päivä. Kummankin asiat on periaateessa hyvin. Ovat töissä, kunnolliset puolisot töissä (miehet menee nukkumaan aikaisin, kun pitää mennä aamulla töihin ja juovat yksin yöllä), lapset on terveitä ja hoitaa koulunsa ja käyttäytyy ihmisiksi. On kivat kodit, lainat hallussa jne. Ei siis mitään sellaista isompaa asiaa, joka selittäisi tämän muutoksen.

En ymmärrä. Kumpikaan ei vaikuttanut tämmöiseltä vielä aiemmin ja pikemminkin ihmetteli, miten jotkut juo niin paljon.

Vierailija
114/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan alkoholia jopa lounaalla. Sitten ihmetellään kun pallomaha ei lähde. Kyllä lähtee jos jättää alkon ja tissuttelun.

Vierailija
115/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto baareja yökerhoja  : laita nimiä.  Kauppoja on myös. Mutta nyt näitä hotellien yökerhot baarit hotellit ruokapaikat missä myydään viinaa jne . Bahia on myös noiden uskontoja. Budha merkki on usein myös lohikäärme. Dragon baarit. Enemmistö tarjoilijoita on arabeja. No . Black Sabbath on synagogan tavaramerkkiä. Mekka moskeijan. Memphis Egyptistä. Punta on Egyptin raha. Suomalaiset viinat sisältää vähiten sokeria joten terveys edellä. Lonkeroissa siidereissä likööreissä on eniten ja drinkeissä. Siiderissä on valkoviiniä se ei ole vaarallista. Peltipurkit ehkä ei ole terveellisiä. Suunnista suomalaiseen baariin tuet suomen kielisiä. 

Vierailija
116/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää katsomaan Prisman kassalle pe- tai la-iltana, paljonko kansa ostaa kaljaa  siideriä ja lonkeroa. 

On aika hämmentävää. Varsinkin  nuorison ostokset. Mietin että miten voi olla varaa ostaa,? Moni ostaa noin satasella... nekin rahat voisi sijoittaa johonkin muuhun. 

Nuoret ja nuoret... oma havaintoni nuorista aikuisista on, että otetaan se kilon irtokarkkisäkki, 2x1,5l cokista tai 24 pack, sekä sipsejä ja pakastepizza perjantain illanviettoon. Tiedä sitten kumpi on pidemmän päälle parempi.

Vierailija
117/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto baareja yökerhoja  : laita nimiä.  Kauppoja on myös. Mutta nyt näitä hotellien yökerhot baarit hotellit ruokapaikat missä myydään viinaa jne . Bahia on myös noiden uskontoja. Budha merkki on usein myös lohikäärme. Dragon baarit. Enemmistö tarjoilijoita on arabeja. No . Black Sabbath on synagogan tavaramerkkiä. Mekka moskeijan. Memphis Egyptistä. Punta on Egyptin raha. Suomalaiset viinat sisältää vähiten sokeria joten terveys edellä. Lonkeroissa siidereissä likööreissä on eniten ja drinkeissä. Siiderissä on valkoviiniä se ei ole vaarallista. Peltipurkit ehkä ei ole terveellisiä. Suunnista suomalaiseen baariin tuet suomen kielisiä. 

Täällä taidetaan juuri vetää settiä josta ketju kertoo!

Vierailija
118/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä puuttuu suomalaiset yrittäjät . Ulkomaalaisia nimiä on niin kylpylöissä kuin baareissa kuin drinkeissä . Keksimään nyt ihmeessä suomalainen perinne baari drinkit juomasekoitus ja oikeaa olutta kuin suomalaista marjaviiniä. Kotimaa esiin .  Mitä hienoa on mennä juomaan johonkin ulkomaa nimiseen Suomessa. Täällä oltava oma kulttuuri omankieliset baarit .  Perinteinen NAKKIKIOSKI vaikka tai OLUTHUONE. TAI baari nimeltä kaatokänni sopii Suomeen enemmän kuin joku hölynpöly. Ei me mitään ulkomaapihvejä haluta syödä tai oluista juoda vaan suomalaista . Irlannin mörkö ehkä menee mutta muuten oltava suomiruotsi laatua. Lähde vesi olutta. 

Vierailija
119/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi haukkuu ihmisiä jotka hoitaa työnsä kotinsa perheensä harrastukset mökin auton ja ottaa oluen. 

Vierailija
120/312 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hellarilesta hakkui kun kävi varastaa jotain asunnoista. Näki kirjahyllyssä ulkomailta muistoksi tuotuja likööri pulloja.  ESPANJASTA tuodun sikarin.  Oltiin niin tuomiomielellä itse varastellaan toisten käsilaukku ja anna " Jeesukselle ne " vaiheilla. Älkää antako ne on teidän mitä itse maksanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi