Mikä on se ikä kun naisella alkaa vähenemään
himot? Siis kiinnostus seksiin?
Mä olen 46v eikä mulla ole kyllä himot vähentyneet. Kyllä mä edelleen haluan seksiä ja haluan saada nautintoa. Tätä palstaa kun lukee niin joidenkin ajatus tuntuu olevan, että ei naiset halua enää seksiä kun ikää 40v tms. Ja jos seksiä on, niin sitä on muka vain miehen mieliksi eikä naista itseään kiinnosta seksi.
Miten pihalla jotkut oikeasti on todellisuudesta?
Kommentit (65)
Pano, rakastelu, nussiminen, nylkytys, köyriminen... voihan sitä aktia nimittää millä nimellä itse haluaa, mutta ei se sitä hommaa mielestäni muuksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-nainen eikä seksi kiinnosta yhtään, oon elämäni aikani niin paljon nuzzinut ettei siitä löydy enää mitään mielenkiintoista
Mullakin loppui seksihalut noin 50 vuotiaana. Olen myös nussinut nuorena aikalailla tarpeeksi useiden eri panojen kanssa, joten sekään ei tuo oiken mitään jännitystä asiaan, kun tietää että jonkinlainen kullihan sillä miehessä siellä lahkeessa on ja hän sitten heiluttelee sitä sitten omien kykyjensä ja taitojensa mukaan panohommissa.
Vastasitte itse omaan kysymykseenne.
Olette suorittaneet panoja joista todellinen läheisyys ja kunnioitus on puuttunut.
Pano kuin pano on toista kuin todellinen rakastelu ihmisen kanssa joka ei pelkästään etsi omaa nautintoaan. Itsekin olin pitkälle päälle 40v ennen kuin tähän ihmeeseen törmäsin sinkku reissui
Ei minusta, olen aina suhtautunut seksiin ja toiseen ihmiseen kunnioittavasti, ja tehnyt parhaani, että me molemmat nautimme mahdollisimman paljon. Eri ikäisinä vähän eri tavalla. Minusta seksi on edelleen parempaa kuin mikään muu tässä maailmassa, ja olen lukenut, että buddhalaisten opetusten mukaan mikään kokemus ei ole lähempänä nirvanaa.
N67
En tiedä kun itselläni ne ovat vain kasvaneet tähän saakka. Nyt 48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään yleispätevää kaikkia naisia koskettavaa sääntöä tuossakaan asiassa. Joillain ei ole haluja koko elämänsä aikana. Eikä halukkuus tai haluttomuus liity myöskään ulkonäköön.
Entä mikä on se ikä kun mies ei enää halua?
Tämä linkki antaa varmaan vähän suuntaa sille kuinka usein miehet ja naiset missäkin iässä seksuaalista halua tuntevat.
https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/546af7df-tahdotko_k…
Nuorena minulla ei ollut haluja, ne alkoivat vasta n 43 v. Silloin tapasin mieheni. Nyt olemme olleet naimisissa 12v ja matkan varrella miehen halut loppuivat ja hänelle tuli kyvyttömyyttä. Seksitön 2 v on masentanut minut, olen ihan lamaantunut. En oikeastaan enää haluakaan miestäni. Silloin tällöin näen muita miehiä, joita haluaisin, viime vuonna törmäsin vanhaan treffimieheen ja olin ihan höpsön ihastunut. Eroaisin heti ja alkaisin etsiä seksiseuraa muista miehistä, ellei meillä olisi koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään yleispätevää kaikkia naisia koskettavaa sääntöä tuossakaan asiassa. Joillain ei ole haluja koko elämänsä aikana. Eikä halukkuus tai haluttomuus liity myöskään ulkonäköön.
Tämä linkki antaa varmaan vähän suuntaa sille kuinka usein miehet ja naiset missäkin iässä seksuaalista halua tuntevat.
Mikä oli kysymyksenasettelu? Koskiko tuo seksiä oman puolison kanssa vai jonkun muun kanssa? Naisilla on niin, että sinkkuna ei ole välttämättä mitään haluja, mutta kun tapaa kiinnostavan miehen, halut syttyvät. Samoin voi olla, että omaa miestä kohtaan ei ole haluja yhtään, jos suhde on kuollut, mutta muita miehiä kohtaan oli paljonkin.
Ai ne on kausiluonteisia kun on huolia ei huvita kun on harrastuksia ei ole aikaa kun on suunnitelmia matkat ja muu ei ehdi tai liikuntaa. Mutta siinä silti se pysyy koko elämän ajan . Että jonkun verran pientä seksijuttua. Usein irtosuhteita kuittaa sen tai joku . Ei kiinnosta kuin matkoilla on retkiä nähtävää mutta voi sitten juhlatuulella käyttää. Miestä. Jos sillä ei ole tauteja eikä vaimoa. Oma puoliso usein on vienyt halut pahoilla puheilla ja teoillaan. Tai puoliso on huijannut pettänyt niin ettei kiinnosta sen örinät. Tiedetään miehiä kun vaimo kotona käyvät vieraissa yhtenään. Ei sellainen kiinnosta kuitenkaan oikeasti . Moni nainen pettää miestään kostoksi. Naisella ei käy kuin miehillä ettei seiso enää on lerppu nahka. Naisilla pelaa aina kaikki. Hormoni vajetta hoidetaan lääkäreillä lääkkeillä. Liikunta on tärkeää että jumppaa ja hoitaa puutarhaa kukkia liikkuu eikä syö liikaa. Muistaa pitää öljyt on rasvaa kuin liika suola turvottaa. Suomalaisia miehiä näkee . Suorastaan näyttää kuin vatsa olisi Jumala heillä ja tipahtaa kohta lattialle . Tai hyllyy kävellessä jättimäinen rasvapallo . Siinä kyllä ei seksi tule mieleen . Oksettava näky. Hielle haiseminen öyk. Naisia ei kiinnosta haiseva mies eikä kalju eikä pitkäkyntinen. Eikä miehiä kiinnosta lihavat naiset. Nuoretkin naiset käyttää ennemmin muovisia hierovia seksivälineitä kuin miestä.
Seksikaupat voi mieskin tilata itselleen muovisia teko välineitä ja nukkeja . Niin oikeat naiset saa rauhan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kysymyksenasettelu? Koskiko tuo seksiä oman puolison kanssa vai jonkun muun kanssa? Naisilla on niin, että sinkkuna ei ole välttämättä mitään haluja, mutta kun tapaa kiinnostavan miehen, halut syttyvät. Samoin voi olla, että omaa miestä kohtaan ei ole haluja y
Mihin sä tuollaisen väitteen perustat? Juurihan tässä ketjussa aiemmin joku nainen kertoi, että haluja on sinkkunakin. Miksei olisi?
Biologisesti naiselle ei näyn käy, mutta miehelle kyllä. Itse olen hankkinut Afrikasta nuoren toy boyn mieheni lisäksi.
Mä oon nyt 50v ja panettaa koko ajan. Miestäni ei enää ollenkaan. Mulla ei ole vielä vaihdevuosioireita, paitsi pientä yöheräilyä toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 75 v ja haluja on ollut koko aikuisikäni. Uskalsin taas kertoa, vaikka minut on tuosta syystä jo yhdessä ketjussa haukuttu, koska kuulema olen epänormaali. Kivaa kuitenkin olla tuolla tavalla epänormaali😅
Hienoa , ihana nainen olet . Jospa tuo minunkin rouva vielä jaksais ja halut säilyis . 🌹🌹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kysymyksenasettelu? Koskiko tuo seksiä oman puolison kanssa vai jonkun muun kanssa? Naisilla on niin, että sinkkuna ei ole välttämättä mitään haluja, mutta kun tapaa kiinnostavan miehen, halut syttyvät. Samoin
Tiedetään, että on kahdenlaista seksuaalisuutta, proaktiivista ja reaktiivista. Proaktiivisesti seksuaalinen haluaa ensin seksiä ja sitten etsii henkilön, jonka kanssa sitä harrastaa. Se on yleisempää miehillä kuin naisilla.
Reaktiivisesti seksuaalinen ei lähtökohtaisesti itsekseen halua seksiä tyhjästä, vaan tarvitsee syttyäkseen jonkin ärsykkeen, esim seksikkään miehen, joka tekee jonkin tietyn sytyttävän teon, vaikka puhuu oikeat sanat tai koskee oikealla tavalla. Se on yleisempää naisilla kuin miehillä.
Siten keski-ikäinen nainen, jolla sattuu olemaan reaktiivinen seksuaalisuus (kuten esim minä), tarvitsee seksiä halutakseen a) haluttavan miehen, joka b) tekee oikean asian halun syttymiseksi. Aika usein se pitkän avioliiton kumppanimies a) ei ole enää haluttava vaan keskivartalolihava setämies b) ei puhu oikeita sanoja, vaan valittaa ja arvostelee. Niinpä se nainen ei halua sitä miestä enää. Jos vastaan tulee joku komeampi uusi mies, joka puhuu oikeat sanat ja vaikkapa koskettaa ihanasti, niin sitä miestä sitten haluaakin.
Olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen ja halukas. Vaihdevuodet eivät tehneet mitään muutosta, jos oikein tarkkoja ollaan, niin ehkä vaan vähän lisääntyi!
En tiedä. Omat himot näin 47 vuotiaana on vaan kasvaneet huomattavasti iän myötä. Mies on 50v ja seksihalut on aivan olemattomat. Odottelen kovasti että omatkin himot hiipuu, on todella kamalaa kärvistellä puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Omat himot näin 47 vuotiaana on vaan kasvaneet huomattavasti iän myötä. Mies on 50v ja seksihalut on aivan olemattomat. Odottelen kovasti että omatkin himot hiipuu, on todella kamalaa kärvistellä puutteessa.
Vieläkö mies kuitenkin joskus haluaa?
Jaa en tiedä muista mutta meidän rouvalla ne himot loppuivat 38 vuotiaana ja seksi loppui siihen. Siis kotona, itsehän koen oikeudekseni käydä tyydyttämässä muualla omat himoni, tietenkin! Ei se sitä tarkoita että jos nainen päättää että seksi loppuu nyt, että se koskettaa suhteen molempia osapuolia!
Lähestyn 50 ikää, omaan mieheen himot alkoi laantua muutama vuosi sitten ja samassa vieraat alkoi houkuttaa
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla SINÄ olet? Ihmisten halut ja luonteenpiirteet eivät ole samanlaisia kaikilla.
Tunnen myötähäpeää aina, kun joku aikuisen ikään päässyt ihmettelee jotain päivänselvää asiaa.
Samaa mietin, kun tuota aapeen outoa päättelyketjua luin.
Ei kai kukaan muu kuin lessu käytä tuota sanontaa. Eli mielisairas joten ei ihme jos ei tajua.