Nizza vai Gardajärvi?
Kumpaan kannattaa matkustaa? Pariskunnan reissu. Jos Gardalle, niin mihin siellä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Kommentit (79)
Molemmat kohteet ovat tosi ihania, kummassakin olen käynyt lähes 10 kertaa. Nizza on selkeästi iso kaupunki, paljon nähtävää myös lähistöllä (Antibes, Menton, Monaco, Eze jne). Gardajärven maisemat ovat upeat - kaupungit (kylät) pieniä ja vieri vieressä, kätevä liikkua myös laivalla paikasta toiseen (ei tarvitse vuokrata autoa, bussikin kulkee). Lähellä Verona, Bolzano, Arco ja esim. Venetsia. Nizzaan voi mennä minä vuodenaikana tahansa, Gardan kausi on lähinnä toukokuu-syyskuu. Gardalla tykkään eniten Rivasta (upeat maisemat ja alueen suurimpia kaupunkeja).
Vierailija kirjoitti:
Onko Garda sellainen kylmä vuoristojärvi vai lämpeneekö linnunmaidoksi?
Syvä järvi johon jäätiköiden sulamisvedet valuvat. Tosin Gardalla on kesällä kuuma, mutta järvi pysyy silti viileänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pohjoispään Gardasta tekee erityisen? En ole koskaan käynyt Gardalla ja kiinnostaisi mennä.
Gardajärvessä vesi on viileää kesälläkin,
Kiitos tiedosta. Ei sinne sitten ainakaan.
Ja rannat pääasiassa ns pulterirantoja, ellei erikseen ole tuotu hiekkaa rantaan.
Onpa kova hinku ollut ja on edelleen mennä turistirysiin lomalle. Kummatkin paikat sellaisia. Itse menen pian Korsikan vuoristoon lomailemaan.
En ole käynyt Gardajärvellä mutta Nizzassa olen ollut kahdesti ja pian olen menossa kolmannen kerran. Minusta Nizza lähialueineen on aivan ihanaa seutua! En ihan ymmärrä tämän ketjun kriittisiä kommentteja Nizzaa kohtaan, oma kokemukseni on ollut aivan päinvastainen.
Ite ottaisin auton alle ja lähtisin road tripille etelä-eurooppaan, siellä on niin paljon nähtävää, upeita paikkoja etten menisi vain yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa käyty, sanoisin Garda. Oltiin ihan Garda kaupunkissa. Kiva pikku kaupunki, ei ole turistiloukku, vieressä nätti Bordelino.. Laivalla pääsee muuallekin sieltä, vesi lämmi, Verona bussilla n 40min. Lento Bergamoon, sieltä auto.
Että Bordelino löytyi.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt Gardajärvellä mutta Nizzassa olen ollut kahdesti ja pian olen menossa kolmannen kerran. Minusta Nizza lähialueineen on aivan ihanaa seutua! En ihan ymmärrä tämän ketjun kriittisiä kommentteja Nizzaa kohtaan, oma kokemukseni on ollut aivan päinvastainen.
Nizza on tosi hyvä lomakohde, en myös ymmärrä valitusta. Jotkut tietty valittaa aina ja kaikesta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nizza on tosi hyvä lomakohde, en myös ymmärrä valitusta. Jotkut tietty valittaa aina ja kaikesta,
Tosi monet Nizzaa puoltavat kommentit ovat sitä että kehotetaan lähtemään autolla tai junalla jonnekin muualle. Ei siis oikeastaan välitetä Nizzasta, vaan siitä mikä on sen lähellä. Sama kuin kehuisit Tamperetta syystä että sieltä on kätevä käydä Hämeenlinnassa.
Molemmat omalla tavallaan upeita kohteita. Riippuu mitä hakee. Nizzasta kätevä käydä myös Monacossa, Cannesissa jne. Mutta uimarannat kivisiä. Gardan pohjoispäässä upeaa vuoristoa ja löytyy myös ei turistirysiä, oltiin joku aika sitten Rivan viereisessä kylässä jossa rauhallista.
Gardan pohjoispäässä Riva, ihana kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi monet Nizzaa puoltavat kommentit ovat sitä että kehotetaan lähtemään autolla tai junalla jonnekin muualle. Ei siis oikeastaan välitetä Nizzasta, vaan siitä mikä on sen lähellä. Sama kuin kehuisit Tamperetta syystä että sieltä on kätevä käydä Hämeenlinnassa.
Luet ehkä noin, mutta Nizza on ihastuttava, ja samoin sen ympärillä on paljon kaikkea poikkeuksellisen upeaa.
Kaikki Suomen lahjakkaat nuoret, tytöt ja pojat, käykää majoittumassa siellä Kirsi Pakkasen huvilassa ettei se ihan tyystin pääse homehtumaan. Teille se on testamentattu.
Jos haluan Gardajärvelle menen Jyväskylään, kun tekee mieli Nizzan rantaelämää suuntaan Hankoon
Nizza on perseestä. Gardajärvi on kiva.
T: Antti Laine
Ei kumpikaan, koska niissä pyörii mafiat :(((
Lago Di Garda on ihana. Don Pedro paras hotelli!621
huumerikollisten mestoja joissa viihtyy itäblokin mobsterit......
Venetsiaan pääsee mukavasti junalla. Ainoa oikea tapa tulla Venetsiaan. Ja Veronaan samoin junalla.