Nizza vai Gardajärvi?
Kumpaan kannattaa matkustaa? Pariskunnan reissu. Jos Gardalle, niin mihin siellä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Kommentit (79)
Sardinia paljon parempi lomakohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pohjoispään Gardasta tekee erityisen? En ole koskaan käynyt Gardalla ja kiinnostaisi mennä.
Gardajärvessä vesi on viileää kesälläkin,
Kiitos tiedosta. Ei sinne sitten ainakaan.
On se yhtä lämmintä/lämpimämpää kuin järvivesi Suomessa mutta Garda ei ole rantakohde muutenkaan, huom.
Jos lämmintä vettä kaipaa niin Colan kylässä on Villa dei Cedri jossa on kuumavesialtaat. Upea kylpylä
Molemmat hirmu kalliita paikkoja. Voisi ottaa hotellin jostain lähiseuduita, kun Garda on nopeasti tutkittu autoillen.
Nizza, no olen sielläkin ollut. Mieluummin jostain lähiseuduilta. Turisteja armottoman paljon. Gardalla joitain ikäviä sääntöjä turisteihin nähden.
Minä lähtisin Nizzaan, koska en tykkää vuoristomaisemista enkä varsinkaan kylmästä vedestä. Leveä rantakatu on enempi mieleeni.
Olen käynyt Gardalla useamman kerran (äkkiseltään laskettuna tänä kesänä tuli seitsemäs kerta) ja aina majoittunut lähellä Sirmionea Colombaren puolella. Siitä on kiva kävellä järven rantaa vaikka joka päivä vanhaan keskustaan syömään tai lasilliselle, mutta pääsee poiskin, koska se voi olla todella ruuhkainen pahimmillaan. Colombaressa on kuitenkin myös kivoja kahviloita, jäätelöbaareja, kauppoja (ei turistikrääsää, vaan päivittäistavaraa), tori muutaman kerran viikossa, ilman ruuhkaa. Lisäksi siitä pääsee bussilla melkein minne vaan, myös junalle, suht näppärästi (bussiaikataulut ei tosin koskaan pidä paikkaansa) ja vaikka päiväretkelle Milanoon, Venetsiaan tai Veronaan, myös Comolle. Meillä on siinä ok hintainen pienehkö suosikkihotelli, jonka parvekkeelta on hauska seurailla ohi ajavia urheiluautoja, jollaisia ei suomessa juuri näe, mutta siitä menee katkeamaton virta.
Jos mahdollista, kannattaa välttää matkustamista heinäkuun puolivälistä syyskuun alkuun, jolloin on pahin turistihumppa ja hinnat rysissä korkeimmillaan, lisäksi voi olla todella kuuma, auringossa yli 40c. Kosteus saa ilman todella raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ite ottaisin auton alle ja lähtisin road tripille etelä-eurooppaan, siellä on niin paljon nähtävää, upeita paikkoja etten menisi vain yhteen.
Tämä! Me ollaan miesystävän kanssa joka vuosi muutama viikko moottoripyörällä Euroopassa. Toisaalta teen myös 1-2 vuodessa lasten kanssa kohdematkan jonnekin lentämällä, yleensä Italiaan.
Cosmic Club Gardajärvellä oli kova paikka 80-luvun alussa. Pirjon kanssa otettiin hepoa ja punkkua Citroenin etupenkillä ja mentiin tanssilattialle jumittamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa käyty, sanoisin Garda. Oltiin ihan Garda kaupunkissa. Kiva pikku kaupunki, ei ole turistiloukku, vieressä nätti Bordelino.. Laivalla pääsee muuallekin sieltä, vesi lämmi, Verona bussilla n 40min. Lento Bergamoon, sieltä auto.
Milloin olitte Gardalla? Ystäväni oli muutama viikko sitten ja turisteja oli jo silloin hirveästi. Kahden hengen ateriat maksoivat n.75 euroa per kerta.ja tungosta oli joka kolkassa vaikka vielä ei ole ollut elokuu.
Turistien määrä lähtee kasvuun heinäkuun alussa. Olin tämä vuonna Gardalla (Sirmionen lähellä) kesäkuun alkupuolella ja yllätti turistien määrä, viime vuonna samoihin aikoihin oli meidän mielestä vähemmän.
Tän vuoden toinen reissu oli heinäkuun alkupuolella (sama paikka) ja oli jo täysi humppa päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin hyviä ja erilaisia. Nizzasta voi matkustaa Ezén pikkukylään, Mentoniin ja Monacoon.
Gardalla etelässä Dezenzano ainakin
Menton on idyllinen pieni paikka ja Monaco ihan hauska nähdä jos ei ole koskaan käynyt. Grasse myös kiinnostava hajuvesipääkaupunki.
Nizzassa en ole käynyt koskaan (ensi kesänä tod näk osuu mp-reissun varrelle), mutta Gardalla useamman kerran ja tykkään rennosta tunnelmasta siellä. Plus että on todella kaunista. Olen tosin käynyt aina pahimman turistikauden jommalla kummalla puolella, ennen tai jälkeen, ja majoittunut pikkuisen sivussa keskustoista, kuitenkin niin että kävellen päässyt keskustaan.Kauden ulkopuolella myös viikonloput voi olla ruuhkaisia kun italialaiset ja lähimaista tullaan viettää viikonloppua sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käyny Nizzassa, mutta en jaksa kuunnella ranskan kieltä, se on rasittavaa. Myös heidän asenne on "olen paras". En tykkää.
Eli mä en edes miettis, vaan todellakin menisin suoraan Italiaan.
Italiassa on sitä paitsi maailman parasta ruokaa.
Ruoka on ehdottomasti parempaa Ranskassa. Monipuolisempaa.
Jos tykkää turistiruoasta on Nizza ykköspaikka, Italian puolella hintataso putoaa 30-70% ja raaka-aineet muuttuvat tuoreiksi, eikä ruokaa tehdä turisteille joita ei koskaan enää nähdä uudestaan vaan paikallisille asukkaille ja säännöllisille vieraille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käyny Nizzassa, mutta en jaksa kuunnella ranskan kieltä, se on rasittavaa. Myös heidän asenne on "olen paras". En tykkää.
Jos tykkää turistiruoasta on Nizza ykköspaikka, Italian puolella hintataso putoaa 30-70% ja raaka-aineet muuttuvat tuoreiksi, eikä ruokaa tehdä turisteille joita ei koskaan enää nähdä uudestaan vaan paikallisille asukkaille ja säännöllisille vieraille
No jaa. Paljon aikaa myös niissä pahimmissa rysissä viettäneenä, niin kyllä se safka saattaa aika vasemmalla tehtyä olla. Itse en muutaman pastamössön jälkeen ole enää ikinä ottanut pastaa, koska kotonakin saa parempaa. Toisaalta taas usko pizzaan on palannut eräiden tosi hyvien kokemusten jälkeen. Positiivista on myös se, että listalla tarjolla on muutakin kuin pizzaa, pastaa ja hampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Paljon aikaa myös niissä pahimmissa rysissä viettäneenä, niin kyllä s
Ai Italiassa? Tietenkin on, pasta ja pizza on vain murto-osa Italian herkuista!
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin hyviä ja erilaisia. Nizzasta voi matkustaa Ezén pikkukylään, Mentoniin ja Monacoon.
Gardalla etelässä Dezenzano ainakin
Desenzano (se kirjoitetaan noin) on tylsä ku perkele.
Mainostan vielä Gardalta tehtäviä Dolomiittien bussireissuja. Maisemat ovat aivan huikeita. Strudelia myydään kahviloissa.
Jos haluat 60+ mummojen mekkaan niin kumpi tahansa, Nizzassa voit törmätä ehkä johonkin lätkämiljonääriin, Gardajärvelle harvemmin heidän huvipursillaan pääsee!.Munacossa vielä paremmat tzäänssit
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat 60+ mummojen mekkaan niin kumpi tahansa, Nizzassa voit törmätä ehkä johonkin lätkämiljonääriin, Gardajärvelle harvemmin heidän huvipursillaan pääsee!.Munacossa vielä paremmat tzäänssit
Aika kuutamolla olet 😂 Garda-järvellä ei todellakaan ole -kenenkään- huvipursia. Tietäisit tämän jos olisit koskaan käynyt siellä. Garda ei myöskään ole mikään erityinen bilemesta, mutta tämänkin tietäisit jos olisit käynyt. Mutta et ole.