Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita perheitä jotka ei viitsi matkustella sen takia että se on stressaavaa?

Vierailija
11.07.2025 |

En jaksa enää mitään ns lomia ulkomaille, jossa pitää ravata pitkin lentokenttiä ja sopeutua kaikenlaiseen epämukavuuteen. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikki mainitsemasi kuuluu matkusteluun, ja siihen tottuu kun paljon matkustaa eli ei ole meille stressaavaa. 

Mä matkustin nuorena paljon, mutta lopetin esikoisen ollessa parivuotias. Se ei vaan enää antanut enempää kuin otti kaiken stressin ja muun epämukavuuden muodossa.

Vierailija
22/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravaat lentokentällä lähtö- ja paluupäivänä, et muulloin. Odottelet hotellihuoneen tai mökin tms avaimia ensimmäisenä päivänä, et muulloin. Epämukavuudet tulevat vain silloin, jos olet ottanut liian halvan asumismuodon. Kyllä perheet mielellään matkustavat, mutta jos äiti/isä on noin iso valittaja, tietysti hän pilaa kaikkien muiden innon! Lapsille kuuluu antaa elämyksiä, heidät kuuluu totuttaa siihen, että muualla puhutaan muuta kieltä, syödään toisenlaista ruokaa jne. Jos olisit kirjoittanut, että rahat eivät riitä, olisin ymmärtänyt. Mutta ettet vain VIITSI, on kyllä tylsyyden huippu. 

Minä ja ap emme ole valittajia. Me jätämme väliin matkustamisen lasten kanssa, koska se ei sovi meille.

Taidat itse olla niitä, jotka pilaavat toisten lomat ja arjenkin tuolla negatiivisella asenteellasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on aivan ihanaa. Joka vuosi 3-4 lentoa ja risteily tai kaksi. Ei todellakaan stressaa.

Vierailija
24/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa, että teillä on stressi ja kiire jäänyt päälle. Loma on hyvä aloittaa jo kotona sillä, että varmistuu oikeasta lomamielestä. Siihen kuuluu leppoisa ja mukava asenne. Varaa kaikkeen paljon aikaa. Lentokentälläkään ei tarvitse ravata, jos on tarpeeksi aikaa. 

Jos mulla on leppoisa asenne, unohdan puolet lääkkeistäni ja monesta muusta välttämättömyydestä, ja myöhästymme junasta (jolla menemme toiselle puolelle Suomea, josta lento lähtee). Eli mulla ei vaan toimi leppoisuus, jos pitää olla tietyt, pakolliset asiat mukana ja jos on aikataulu. Eikä ole opettelusta kiinni, vaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä ADHD:sta. Mikään harjoittelu ei ole muuttanut tuota matkustamisen stressaavuutta.

Vierailija
25/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi elää ilman matkustelua.

Lapset ovat olleet lentokoneessa ekaa kertaa 5kk ikäisenä.

Täällä yliverotetussa holhousvaltiossa ei vaan pysty olemaan rospuuttoaikana ilman yhtä tai kahta reissua lämpimään joka vuosi.

Maapallo on menetetty just tällaisten minä minä ihmisten takia, joiden on siis ihan pakko matkustaa vähintään kymmenen kertaa vuodessa.

Vierailija
26/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu avartaa! Ei kannata stressin takia jättää matkustamatta. 

Mua matkustelu avarsi niin paljon, että tajusin ihmisten olevan samanlaisia kaikkialla. Nyttemmin en enää lähde merta edemmäs kalaan.

Vierailija
27/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu perheenä on kallista. Ei vaan ole sen arvoista. On myös kokemusta siitä, että lapset kiukuttelevat reissussa ja aikuisia ketuttaa, kun tuli maksettua kallis matka ja lopputuloksena oli kitinää kalliissa puitteissa. Rahat laitetaan mökkiin ja kotimaan pienempiin elämyksiin.

Kakarat kannattaa laittaa jonnekin hoitoon kun itse matkustelee jos kakarat ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
28/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei matkailu ole yhtään stressaavaa, mutta nyt ollaan kotona, kun ei ole ylimääräistä rahaa matkustaa. 

Vierailija
29/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailu avartaa! Ei kannata stressin takia jättää matkustamatta. 

Mua matkustelu avarsi niin paljon, että tajusin ihmisten olevan samanlaisia kaikkialla. Nyttemmin en enää lähde merta edemmäs kalaan.

Ihmiset ovat hyvin erilaisia eri maissa. Onneksi olen saanut hyviä ystäviä useista maista.

Vierailija
30/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te stressaatte?

Vierailija
31/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on elämän suola. Lapset on matkustellu aivan pienestä pitäen. Ollaan nytkin reissussa. 

- varmaan elämyksellistä ajanviettoa kun oot vauvapalstalla takaisin.....

Vierailija
32/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi elää ilman matkustelua.

Lapset ovat olleet lentokoneessa ekaa kertaa 5kk ikäisenä.

Täällä yliverotetussa holhousvaltiossa ei vaan pysty olemaan rospuuttoaikana ilman yhtä tai kahta reissua lämpimään joka vuosi.

Maapallo on menetetty just tällaisten minä minä ihmisten takia, joiden on siis ihan pakko matkustaa vähintään kymmenen kertaa vuodessa.

Tapa ittes köyhä luuseri.

😘 Ei oo matkailu tuonut ainakaan sivistystä päähän...

Vierailija
33/43 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että ehtii lennolle ajoissa ja on kaikki välttämätön mukana.

Vierailija
34/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämän, mutta ei meillä kyllä ole varaakaan matkustella. Toimeentulo on ollut hyvin epävakaata pitkään. Mä elän ylipäätään sellaisen jyrkänteen reunalla, että just ja just saan elämän hoidettua edes jotenkin. En pysty tekemään matkajärjestelyjä sen lisäksi. Matkahan pitää varata ja mielellään hyvissä ajoin, ettei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Sitten vielä hoitaa kaikki asiat kotona sellaiseen kuntoon, että voi lähteä, etsiä koiralle hoitopaikka, pakata ja aloittaa matkanteko. Mulla aika menee siihen, että käyn töissä, laitan ruokaa, harrastan hevosia, yritän pitää talon edes jotenkuten siistinä, ehdin joskus viettämään aikaa perheen kanssa ja jotenkin ylipäätään se toteutuu, että kaikilla on puhtaita vaatteita, vatsassa ruokaa, autoissa polttoainetta ja mulla edes jotain syötävää töihin mukaan otettavaksi. 

Sinänsä itse matkustaminen onnistuu jo helposti, lapset ovat isoja ja irtiotto arjesta virkistäisi.

Vierailija
35/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että ehtii lennolle ajoissa ja on kaikki välttämätön mukana.

No tee muistilista ja lähtee sinne kentälle ajoissa. En ole ikinä stressannut noista asioista. 

Vierailija
36/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää matkustelemisesta. Meno, palumatkan stressi, etelässä älyttömän kuumaa, olet pitkin päivää viileässä hotellihuoneessa

Juu ei kannata noilla murheilla.

Eilen oli 29 astetta pumpulipehmeää lämpöä (aivan erilaista kuin Suomen pistävä kylmä/kuuma). Sisällä 24 ilman jäähdytystä mutta ei kukaan siellä ole kuin yöllä. Lapset likosivat pihan altaassa 6h, välillä tankkasivat jotain syötävää ja painuivat takaisin. Kyllä nukutti mkeasti! 

Vierailija
37/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaa mahdollisimman palauttavaa ja vaivatonta lomaa, niin ulkomaanmatka ei välttämättä ole sitä. Kaksi päivää kahdeksasta kuluu lentokoneessa, lentokentillä ja liikenteessä. Toisaalta uudet kokemukset ja vaihtelu voivat olla kaiken vaivannäön arvoisia silloin, kun energiaa sellaiseen on.

Vierailija
38/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää matkustelemisesta. Meno, palumatkan stressi, etelässä älyttömän kuumaa, olet pitkin päivää viileässä hotellihuoneessa

Onko pakko mennä juuri etelään? Matkustaa voi vaikka Alaskaan. 

Vierailija
39/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaan joka tapauksessa kaikkea niin reissuilla on se huolenaihe vähemmän ettei tarvitse ruokaa laittaa eikä siivota.

Vierailija
40/43 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suoranaisesti tuosta syystä, vaan siksi että huomasin, etteivät lapset arvosta samoja elämyksiä kuin minä. Niitä on turha lennättää jonnekin kauas raahustamaan perässä ja narisemaan tylsyydestä ja kuumuudesta. 

Meillä asia ratkaistaa niin, että jokaiselle perheenjäsenelle löytyy jotain mieluista. Jollekkin se voi olla hyvä uima-allas, toiselle shoppailumahdollisuudet, kolmannelle museot, pelihalli jne. Koulukäisiä lapsia meillä. Liikumme lomalla vähän eri kokoonpanoissa, ei siis välttämättä koko perheenä. Osallistumme toisten toivomiin juttuihin sopimuksella, ettei toisten lempijutuista valiteta eikä arvostella, vaikka se ei itseä kiinnostaisikaan. Kivoja lomia ollut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän