Miksi vasta 61 v. Andy McCoy sai taiteilijaeläkkeen ?
Kommentit (93)
Ismo Alangolle kuuluisi, vai saiko jo, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Andy McCoy saa taiteilijaeläkettä 1601,92 euroa kuukaudessa.
Sen lisäks tulee tietysti joku tonni tekijänoikeus-, normieläke- yms. tuloja
Andy saa yhä kyllä tekijänoikeustuloja, mutta jonkun tonnin vuodessa enää, ei kuussa. Eläkkeen myötä varmaan pärjäilee pitkään aikaan omillaan taas, mikä on hyvä asia.
Noin vuoteen 2010 asti pärjäsi taloudellisesti ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuolla elämäntyylillä ylipäänsä voi olla vielä hengissä?
Ryypiskelyt jääneet vähemmälle ja vetänyt kaikkea muuta. Myös Monroe on vanhana pirivieterinä edelleen ainakin kohtalaisessa kunnossa. Nykäselle ja Laiholle tuli lähtö nopeammin kun lähinnä ryypiskelivät.
Vierailija kirjoitti:
Andy McCoy saa taiteilijaeläkettä 1601,92 euroa kuukaudessa.
Sen lisäks tulee tietysti joku tonni tekijänoikeus-, normieläke- yms. tuloja
Mitä toi on Lonkeroina?
En osaa laskea, kun jäi kansakoulu kesken. Ehkä sillä saa 400 lonkeroa eli yli 10 per päivä.
kyllä Suomessa rahaa riittää.
frederik ei ole vieläkään saanut...
aika epäreilua mielestäni...
50 vuoden taitelijaura takana...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia vaivaa? Ja mistä kumpuaa negatiivinen ilmapiiri ja toisten haukkuminen ja vikojen etsiminen? Ikävä luonne ja kohtalo.
Surullista, vaikka Suomen luonto on kauneimmillaan ja siitä voi nauttia, oli sitten miljonääri tai köyhä. Suomessa myös paljon ilmaista kulttuuria, kuten musiikkia ja tälläkin hetkellä poikabändi Kaj riemastuttaa ja antaa iloa kaikenikäisiä ympäri maailmaa, miksi ei Suomessa? Ilon lähettiläät.
Älä suomalaisia hauku.
Andy McCoyn hahmo on ilkeä ja epämiellyttävä, hänestä ei noin yleisesti ottaen tykätä. Sai silti eläkkeen suomalaisella päätöksellä, vaikka taiteen laadusta voidaan olla montaa mieltä.
Miten se liittyy eläkkeen myöntämiseen? Iso osa taiteilijoista on inhottavia ihmisiä. Niin on myös moni palkkaa ja eläkettä nostava tavis. Nälkäänkö heidät pitäisi tappaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi taiteijat saa enämpi kuin nornaalin takuueläkkeen? Takuueläkettä voi saada enintään 978,34 euroa kuukaudessa.
Jos se on laskettu enemmän työperusteisesti?
Vierailija kirjoitti:
Hanoi Rocks ei koskaan breikannut maailmalla, ei myynyt isoja areenoja ei eikä levyjäkäån. Suomessa luullaan että ovat menestyneitä, eivät ole.
Heitä kopioineet Mötley Crue ja Guns and Roses taas ovat supertähtiä ja miljonäärejä. Hulkko saa pari tonnia eläkettä
Kulttisuosio on aitoa suosiota.
Tutustukaa taiteilijaeläkkeen myöntökriteereihin ennen kuin inisette täällä. Ja hakekaapa sitä itse.
Vanhin tänä vuonna taiteilijaeläkkeen saanut on vuonna 1940 syntynyt kuvanveistäjä. Emme tiedä monenako vuonna hän on sitä hakenut. Minä hain kolmena, sitten tärppäsi.
Taiteilijaeläkkeestä ei kannata olla kateellinen. Se on 1.600e/kk brutto, ja minulla siitä menee veroa 35 %.
Vierailija kirjoitti:
Hän on painanut taiteilijan "duunia" 24/7 jostakin 15-vuotiaasta asti. Kyllä Antti on eläkkeensä ansainnut.
Jos hänellä on aina 30donaa taskussa niin ei hän mitään eläkettä 61v tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia vaivaa? Ja mistä kumpuaa negatiivinen ilmapiiri ja toisten haukkuminen ja vikojen etsiminen? Ikävä luonne ja kohtalo.
Surullista, vaikka Suomen luonto on kauneimmillaan ja siitä voi nauttia, oli sitten miljonääri tai köyhä. Suomessa myös paljon ilmaista kulttuuria, kuten musiikkia ja tälläkin hetkellä poikabändi Kaj riemastuttaa ja antaa iloa kaikenikäisiä ympäri maailmaa, miksi ei Suomessa? Ilon lähettiläät.
Älä suomalaisia hauku.
Andy McCoyn hahmo on ilkeä ja epämiellyttävä, hänestä ei noin yleisesti ottaen tykätä. Sai silti eläkkeen suomalaisella päätöksellä, vaikka taiteen laadusta voidaan olla montaa mieltä.
Miten se liittyy eläkkeen myöntämiseen? Iso osa taiteilijoista on inhottavia ihmisiä. Niin on myös moni palkkaa ja eläkettä
Kohdella niinkuin meitä muitakin, sairas eläkkeelle jos siihen on aihetta, sen mukaan mitä on eläkemaksuja maksellut.
Vierailija kirjoitti:
Tutustukaa taiteilijaeläkkeen myöntökriteereihin ennen kuin inisette täällä. Ja hakekaapa sitä itse.
Vanhin tänä vuonna taiteilijaeläkkeen saanut on vuonna 1940 syntynyt kuvanveistäjä. Emme tiedä monenako vuonna hän on sitä hakenut. Minä hain kolmena, sitten tärppäsi.
Taiteilijaeläkkeestä ei kannata olla kateellinen. Se on 1.600e/kk brutto, ja minulla siitä menee veroa 35 %.
ei tainnu kovin suosittua olla tuo "taiteesi" sitten
Olisit synyt oikeaan aikaan eläkeikään nähden, ap!
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijaeläke ei olekaan ainoa tulonlähteesi.
Olen 64v olen maksanut eläkemaksuja 40v ensimmäiset 5v menivät hukkaan, niitä ei lasketa eläkkeeseen. Sen jälkeen sain 3 lasta, olin kotona 6v hoitamassa heitä, sen jälkeen töihin ensin keittiöön, ostelemaan 25kg Peruna säkkejä hartioiden korkeudelle, 20kg maitolastiklita yms ties millaista asennoissa.
Kouluttauduin lähihoitajaksi kun keittiössä ei enää tehty ruokaa vaan availtii pusseja ja perunat oli valmiiksi kumisia. Nyt olen 20v hoitanut mummuja. Reilun vuoden päästä pääsen eläkkeelle, joka tulee olemaan noin 1400, ajatus oksettava fyysisesti.
Andy on kaiketi eläkkeensä ansainnut, mutta ei 61v, väitän työni olleen ihan yhtä kuluttava vvuorotöineen, päihteiden käyttö kun on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vai että ihan 35 prosenttia. Heg, hehe , hee.
Ei tommosesta 1600 e /kk eläkkeestä mene veroa kuin noin 10 %.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
Vierailija kirjoitti:
Olen 64v olen maksanut eläkemaksuja 40v ensimmäiset 5v menivät hukkaan, niitä ei lasketa eläkkeeseen. Sen jälkeen sain 3 lasta, olin kotona 6v hoitamassa heitä, sen jälkeen töihin ensin keittiöön, ostelemaan 25kg Peruna säkkejä hartioiden korkeudelle, 20kg maitolastiklita yms ties millaista asennoissa.
Kouluttauduin lähihoitajaksi kun keittiössä ei enää tehty ruokaa vaan availtii pusseja ja perunat oli valmiiksi kumisia. Nyt olen 20v hoitanut mummuja. Reilun vuoden päästä pääsen eläkkeelle, joka tulee olemaan noin 1400, ajatus oksettava fyysisesti.
Andy on kaiketi eläkkeensä ansainnut, mutta ei 61v, väitän työni olleen ihan yhtä kuluttava vvuorotöineen, päihteiden käyttö kun on vapaaehtoista.
Otan osaa. Näin se maailma kohtelee toisia kaltoin. Yhtykkäämme rukoukseen.... Aamen.
Vierailija kirjoitti:
frederik ei ole vieläkään saanut...
aika epäreilua mielestäni...
50 vuoden taitelijaura takana...
Taiteellisten ansioiden lisäksi epäreiluuteen vaikuttavat myös hakijan pysyvät tulot. Sinä et käsittääkseni istu siinä lautakunnassa joka käsittelee hakemuksia, joten et voi tietää paljonko Frederik tienaa.
Miksi taiteijat saa enämpi kuin nornaalin takuueläkkeen? Takuueläkettä voi saada enintään 978,34 euroa kuukaudessa.