Pilasin uudet farkut. Panin ne 60 asteeseen kirjopesuohjelmaan ja täysi linkous ja varmaan pesuainettakin runsaasti ja kuivatuskin väärin.
Pilasin uudet farkut. Panin ne 60 asteeseen kirjopesuohjelmaan ja täysi linkous ja varmaan pesuainettakin runsaasti ja kuivatuskin väärin. Pitäskö harmittaa? Kamalan vaikea löytää kaupasta uusia tilalle. Muilla sama ongelma?
Ei tunnu että farkut tulevat puhtaaksi jos pesee nurinpäin, vähän pesuainetta, hienopesu jne kuten AI kertoo miten farkkuja pestään.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne pilalla on. Pistä jalkaasi ja pese seuraavalla kerralla oikein,
Oikea farkkukangas ei puhdistu neljässäkympissä, piste. Tietysti jos haluaa kulkea haisevissa housuissa, mikään ei estä haaleampaa pesua, pintalika kyllä lähtee pois.
En tiedä, miten saat farkut haisemaan niin, ettei 40 asteen pesu auta hajuun? Pidätkö päivittäin vuoden ilman alushousuja vai miten?
Ihosta lähtenyt hikirasva se siellä haisee, eikä lähde 40 asteen pesussa pois, vaan alkaa eltaantumaan aikaa myöten vaikka pesisit ne monta kertaa viikossa.
Olisiko jollain suositella hyvää pesuainetta eltaantuineille p*rseenhajuisille farkuille? 👵🏻
Laita pyykkietikkaa tai jotain pyykin desinfointiainetta jos ei 40 asteen pesu auta. Ja pese useammin vaatteesi ettei pinta perseenhaju
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne pitäisi heti pestä?
Kaikki vaatteet, petivaatteet ja pyyhkeet kannattaa pestä ennen käyttöä. Niissähän joissakin aivan kamala hajukin ennen ensimmäistä pesua kun on kaiken maailman aineita laitettu.
Mulla ei ainakaan iho kestä vaan tulee ihottumaa jos laitan päälle uuden vaatteen jota ei ole ensin pesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä taida olla elastaania mutta eivät olleet halvimmasta päästä eivätkä mitkään merkkifarkut kuitenkaan. Kaikki väri lähti ja näyttävät nyt vanhoilta ja kuluneilta housuilta. Ovat muuten harmaat eivät siniset tai mustat. Ap
Osta mustaa tekstiiliväriä ja värjää ne, niin eivät mene ihan hukkaan.
Dylonilla taitaa olla myös denimsininen valikoimassa, niin voi värjätä farkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niissä taida olla elastaania mutta eivät olleet halvimmasta päästä eivätkä mitkään merkkifarkut kuitenkaan. Kaikki väri lähti ja näyttävät nyt vanhoilta ja kuluneilta housuilta. Ovat muuten harmaat eivät siniset tai mustat. Ap
Mutta jos ne on harmaat, niin mustalla tulee parempi lopputulos. Siis jos oikeasti ovat väriltään harmaat, eikä farkunsininen, joka haalistunut.
Nykyään farkut ovat ohutta kangasta. Kunnon farkut oli ennen paksua kangasta ja ne kesti kulutusta ja pesua.
Mulla tulee ainakin vaaleita raitoja linkouksessa, Tulikos sulla? Miten niitä vois välttää, ei linkousta lainkaanko ?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ainakin vaaleita raitoja linkouksessa, Tulikos sulla? Miten niitä vois välttää, ei linkousta lainkaanko ?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/636b94b6-0b11-4958-b766-5f5…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea.
Liian täyteen tungettu kone ja liian kova linkous tuhoavat farkut kätevimmin. Lisäksi jos uudet farkut kyseessä, turha niitä pyörittää tuntikausia siellä koneessa, lyhyt ohjelma riittää.
Vierailija kirjoitti:
Nurinpäin pesu, kirjopyykkiaine.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pesit ne 60 asteessa? Farkuille 40 astetta lyhyempi ohjelma ja kevyt linkous. Nurinpäin käännettynä pestään.
Minä pesen aina farkut 60 asteessa eikä mitään ongelmaa sekä alushousut ja sukat .
Eikö nykyisin ole enää farkuissa sellaista pikkuista pesuohjelappua sisäpuolella?
Eikö haalistuneet, kuluneet ja peräti revityt farkut ole enää muotia?
Tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole vuosiin ostanut tavallisia farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Pesuainejäämiä vedensäästökoneessa?
Vierailija kirjoitti:
Mää keitän ne aina pyykkiparaas ja hakkaan kartulla kalliolla!
Kyllä OIKEAT farkut sellaisen kestää ne on työhousut ja OIKEAT ihmiset raahaa työkseen myllynkiviä ja kärräävät sikojen lantaa työhousut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään farkut ovat ohutta kangasta. Kunnon farkut oli ennen paksua kangasta ja ne kesti kulutusta ja pesua.
Ja oli tukalat tönköt ja tuntui hirveältä jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä meni pilalle?
Ainoa mikä voisi mennä pilalle on elastaani, jos niissä sitä on.
Jos tuotteessa/vaatteessa on elastaania ei silloin pidä laittaa huuhteluainetta. Eli ei huuhteluainetta farkuille. 40 C minä pesen, mutta pesen vasta, kun olen niitä käyttänyt en heti oston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö väri värjätyissä vaatteissa? Vai irtoaako sitä pesuissa (muihinkin vaatteisiin)? Saako vadissa tms. värjäämällä tasaisen värin?
Mielestäni farkut likasimmat ulkopuolelta ja siksi en pese niitä käännettynä. Tullut istuttuakin ties missä.
Mistä saa Dylon vaateväriä? Värjäisin farkut joista lähti väri ja näyttävät nuhruisilta.
Miksi ihmeessä pesit ne 60 asteessa? Farkuille 40 astetta lyhyempi ohjelma ja kevyt linkous. Nurinpäin käännettynä pestään.