Mistä se johtuu, ettei ymmärrä ajan kulumista?
Mun on hirveän vaikea käsittää, että on kulunut vuosia tietyistä asioista. Elän ja ajattelen kuin siitä olisi vain vuosi, mutta on mennyt jo 6v. Mistä tällainen ajantajun hämärtyminen johtuu? Tuntuu, ettei tämä ole enää normaalia, niin vaikea mun on ymmärtää, että on tultu monta vuotta jo niistä ajoista.
Samaa on muutenkin. En hahmota, että jostain jutusta on jo esim. viikko. Avattuihin ruokapaketteihinkin pitää kirjoittaa milloin avattu, koska muuten söisin niitä vaikka kuukaudenkin päästä, kun en ole huomannut miten päiviä on kulunut.
Kommentit (11)
Ihan normaalia ikääntyessä näyttää olevan, itsekin usein tyrmistyn kun tuntuu ettei jostain asiasta nyt vuotta kauempaa ole mutta sehän tapahtuikin jo sen 6 vuotta sitten. Että ei ole mahdollista, mihin se aika menee ja kohta sitä on mullan alla ennenku huomaakaan.
Ikä, kun vanhenet aika alkaa kulua eri tavalla. Tuntuu että joku asia tapahtui eilen, mutta siitä onkin jo pitempi aika.
Vierailija kirjoitti:
Hammasbakteerit aiheuttaa demennttiaa noin. Onko sulla paha tulehdus ikenissä?
Vaikuttaa juuri aikaan ja sen tajuun sekä ajattelu voipi olla sumeeta. Onko sulla tulehduksia nivelissä tai seljässä?
Jospi on, niin äkkiä lääkärille hoetoon.
Ei ole yhtään mitään.
Ovatko päiväsi kenties samanlaisia jolloin ajantaju hämärtyy. Itse työtön ja useinkaan en oikein tiedä että missä mennään kun jokainen päivä toisen kopio.
Vierailija kirjoitti:
Ikä, kun vanhenet aika alkaa kulua eri tavalla. Tuntuu että joku asia tapahtui eilen, mutta siitä onkin jo pitempi aika.
Tämä tuntuu aika pelottavalta. Aika tosiaan kuluu nopeasti.
Oletko jo eläkeiässä? Itse huomaan mitä vanhemmaksi tulen, sen nopeammin aika kuluu. Ihme ilmiö. Nyt kummastelen että juhannuskin meni jo ja ilmeisesti syksykin tulee tuossa tuokiossa. Ei auta, päivä kerrallaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko päiväsi kenties samanlaisia jolloin ajantaju hämärtyy. Itse työtön ja useinkaan en oikein tiedä että missä mennään kun jokainen päivä toisen kopio.
On. Ihan samalaisia, vaikka töissä olenkin. Jotain tuollaista olen itsekin miettinyt..
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo eläkeiässä? Itse huomaan mitä vanhemmaksi tulen, sen nopeammin aika kuluu. Ihme ilmiö. Nyt kummastelen että juhannuskin meni jo ja ilmeisesti syksykin tulee tuossa tuokiossa. Ei auta, päivä kerrallaan mennään.
Jostain neljästä kympistä eteenpäin tämän ilmiön aloin itse ainakin huomaamaan ja todella ahdistavaa jos se vaan kiihtyy mitä vanhemmaksi tulen. Jos elinikää minulla jäljellä vaikka 30v niin itsestä se tuntuu varmaan 10 vuodelta jos sitäkään.
Olet tottunut elämääsi. Et ajattele erikseen päivän ohjelmaa, ympäristöä, kulkureittejä jne jne, koska osaat ne ulkoa. Osaisit kaiken vaikka unissasi. Tavallaan kävelet unissasi.
Kun heräät tällä tavalla, on hyvä ajatus piristää elämää jollain, että jää siihen valvetilaan.
Ei kannata pelätä epämukavuuksia. Ne on tässä kohtaa plussaa. Pysyt paremmin hereillä kun elämässä on ennakoimattomuutta. Hanki koiranpentu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain neljästä kympistä eteenpäin tämän ilmiön aloin itse ainakin huomaamaan ja todella ahdistavaa jos se vaan kiihtyy mitä vanhemmaksi tulen. Jos elinikää minulla jäljellä vaikka 30v niin itsestä se tuntuu varmaan 10 vuodelta jos sitäkään.
Juuri nelikymppinen olen enkä muista, että vaikka kolmikymppisenä olisi mitään tällaista ollut. Siksi olen miettinytkin, että mikä mua oikein vaivaa. Kai tämä sitten on vain ikään liittyvää.
ap.
Hammasbakteerit aiheuttaa demennttiaa noin. Onko sulla paha tulehdus ikenissä?
Vaikuttaa juuri aikaan ja sen tajuun sekä ajattelu voipi olla sumeeta. Onko sulla tulehduksia nivelissä tai seljässä?
Jospi on, niin äkkiä lääkärille hoetoon.