Laihdutusketju jouluksi 2025 kuntoon!
Heips, löytyiskö täältä vertaistukea laihdutusprojektiin?Jokainen tyylillään ja omin tavoittein ylipainosta normaalipainoon. Tulkaa mukaan juttelemaan, ettei tarvi yksikseen pähkäillä.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaikki vaan porsastella makkaraa ja pekonisieniä, vai?
Sinun oli pakko tulla haastamaan riitaa?
Hyvä kun just söin kokonaisen pitsan, mutta mukana ollaan, 20kg tavoitteena, aseina keto ja kävely.💪 -J.
Minäkin olen mukana, olen pudottanut keväällä 15kg. Vielä on matkaa tavoitteeseen.
Ihan mahtavaa, meillähän alkaa olla tsemppiporukka kasassa! Mun taktiikkana on syödä vähähiilihydraattisesti ja laskea kalorit. Ihan itsestään homma meni siihen, että iltasyöminen jäi pois, jotin otin ohjenuoraksi pätkäpaaston kuudesta alkaen. Liikuntaa yritän harrastaa pari kolme kertaa viikossa.
Bao45
Aloitin projektin jouluna 2024 ja tarkoitus olisi olla hoikempi jouluna 2025. Tähän mennessä on pudonnut 15 kg, vegaaniruualla ja rasvaa, sokeria ja suolaa välttämällä. Liikuntaa pääsin harrastamaan vasta juhannuksen jälkeen, kun kipsit poistettiin. Kiloja alkoi heti lähteä nopeammin ja toivon että jouluun mennessä on pudonnut 25-30 kg.
Hep! Yhteensä 10kg on pudotettavaa ja deadline vaikkapa vappu 2026, katsotaan saisinko 5kg jouluun mennessä. Minulla painonoudotusta vaikeuttaa hektinen elämänvaihe, mutta sain Noom-sovelluksen avulla silti pudotettua muutaman kilon viime syksynä. Syön ihan perusruokaa mutta huolehdin joka aterialla proteiinista. Minulle tärkeintä on syödä 3-4 tunnin välein. Muuten unohdan syödä kokonaan, mikä johtaa sitten iltasyöpöttelyyn kun saan lapset nukkumaan.
X
Paastoa, 16/8 t. metodilla. Voin suositella. Omakohtaisia tuloksia on syntynyt (12 kk, -15kg). Hitaasti hyvä tulee.
"16/8-metodi, eli pätkäpaasto, on ruokailurytmi, jossa syödään kahdeksan tunnin aikana ja paastotaan 16 tuntia päivässä. Se on yksi yleisimmistä pätkäpaaston muodoista ja sen ideana on rajata syöminen tiettyyn aikaikkunaan. "
(kuntoplus.fi)
Mukana. Tarkoitus tiputtaa vielä 2 kiloa jouluksi mikä ei kuulosta paljolta mutta tuntuu siltä. Lievä ylipaino ollut. Samalla koitan kasvattaa lihasta joten painon alaspäin suuntaus ei niin nopeaa. Tähän mennessä tippunut pari kiloa muutamassa kuukaudessa.
-bulla
Vierailija kirjoitti:
Paastoa, 16/8 t. metodilla. Voin suositella. Omakohtaisia tuloksia on syntynyt (12 kk, -15kg). Hitaasti hyvä tulee.
"16/8-metodi, eli pätkäpaasto, on ruokailurytmi, jossa syödään kahdeksan tunnin aikana ja paastotaan 16 tuntia päivässä. Se on yksi yleisimmistä pätkäpaaston muodoista ja sen ideana on rajata syöminen tiettyyn aikaikkunaan. "
(kuntoplus.fi)
Olen kuullut paljon positiivista tuosta pätkäpaastosta. Minulle se ei valitettavasti sovi ainakaan tällä hetkellä. Olen toipumassa suolistosyöpäleikkauksesta. Hyvin menee mutta minun on syötävä useita pieniä aterioita pitkin päivää. Paino noussut nyt liikaakin ja todella vaikeata pysäyttää nousua tai saada alaspäin. Kiva kun löysin tämän ketjun, jään seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen mukana, olen pudottanut keväällä 15kg. Vielä on matkaa tavoitteeseen.
15 kg on aika paljon jos lähtöpaino on esimerkiksi 65 kg.
Mukana!
Itsellä ollut projekti käynnissä jo 11/24 löhtien. Painoa alussa 82 kg ja nyt 67 kg. Tavoite 60 kg eli 7 kg vielä tavoitteeseen.Viime kuukautena tahti on hiipunut. Jouduin jalkaleikkaukseen kesäkuun alussa ja saapas voidaan ottaa pois 3 viikon kuluttua. Tämä on kyllä vaikuttanut. Mutta muutoin olen ollut tuloksiin tyytyväinen.
Olen myös kokenut pätkäpaaston toimivaksi. Yleensä se 16:8, mutta painon jumittaessa myös 20:4. Ja jos tiukkaa on tehnyt niin 12:12 on parempi kuin ei mitään! Lisäksi hiilarit minimiin, herkut ja alko lähes kokonaan pois. Runsaasti kasviksia ja palkokasveja.
Sunshine 88
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ovat viisauttaas syöneet itsensä ylipainoisiksi, jakavat täällä viisaita ohjeita ja neuvoja.
Nämä tapaukset olisivat viimeiset, joita kuuntelisin, jos haluaisin menestyä tässä asiassa.
T en kysy sijoitusneuvojakaan velkaantuneelta työttömältä
Ensimmäinen ilkeä palstalla! Kuuntelen juuri heitä keillä on omakohtaista kokemusta paino-ongelmista ja laihduttamisesta. He ovat parhaita asiantuntijoita. Harvemmin he joilla ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta osaavat neuvoa miten se painon alentaminen on kohdallani onnistunut.
Pätkäpaastoan siis siten, että ainut raja mitä kunnioitan on klo 18 syömisen lopettaminen. Usein viimeinen ruokailu on aiemminkin riippuen syömisistä ja menoista. Seuraavana päivänä eka ruokailuaika vaihtelee menojen mukaan. Aluksi seurasin sovelluksella paastotunteja ja niitä kertyy tällä systeemillä 13-22 vuorokaudessa. Mun työajat vaihtelee ja työssä on paljon muuttuvia tilanteita, joten tämä on osoittautunut hyväksi.
Pätkäpaastosta en luovu ihan hevillä, sillä se on palauttanut mun yöunet. Nukun 8-10h yössä, kun ennen tätä heräsin joka yö 4-5 aikaan saamatta unta sen jälkeen. Varmaan jotain vaihdevuosioiretta oli se. Olen niin nauttinut hyvistä unista!
Pätkäpaasto on myös tuonut rennomman asenteen ruokaan ja vienyt iltamussutuksen ja tunnesyömisen. Mielen tasolla on tapahtunut oivallus siitä, että en kuole, vaikka olisinkin pitkiä aikoja syömättä. Päinvastoin olo on hyvä, kevyt ja energinen!
Bao45
Pätkäpaasto ei sovi minullekaan, koska raskaana ollessa sokerirasituksessa paasto aiheutti minulle hienoista verensokerin nousua. On siis senkin vuoksi syötävä ns. kellon mukaan, ja säännöllinen syöminen laskee aina painoani. Mutta ihmiset joilla tätä maksan toimintaongelmaa ei ole, saavat varmasti paastolla tuloksia. Tilanne oli rasitustestissä outo, koska muilta osin lihakseni polttivat sokeria tavallista tehokkaammin ja verensokeri laski todella alhaiseksi nopeasti, siis viitearvojenkin ali. Eli sekin tukee säännöllisen syömisen tärkeyttä kohdallani.
Minulla siis hektinen elämänvaihe on pudottanut lähes kaiken liikunnan pois elämästäni. Pyrin hitaaseen painonpudotukseen jotta voisin myös kasvattaa lihasta. Aluksi kuitenkin aion saada vain 2 tunnin pyörälenkkiä viikkoon, että saan peruskuntoa paremmaksi. Pahin kiire putoaa vuodenvaihteessa pois, ja sen jälkeen aion panostaa enemmän myös liikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin projektin jouluna 2024 ja tarkoitus olisi olla hoikempi jouluna 2025. Tähän mennessä on pudonnut 15 kg, vegaaniruualla ja rasvaa, sokeria ja suolaa välttämällä. Liikuntaa pääsin harrastamaan vasta juhannuksen jälkeen, kun kipsit poistettiin. Kiloja alkoi heti lähteä nopeammin ja toivon että jouluun mennessä on pudonnut 25-30 kg.
Olet saanut painoa pudotettua, mutta teet sen terveyden kustannuksella. Vegaaniruokaa syömällä sokerin välttäminen on mahdotonta, onhan ne ruuat täynnä sokeria.
Vältät suolaa ja rasvaa, jotka ovat kuitenkin välttämättömiä ihmisen ravinnossa.
Toivottavasti heräät kun vielä olet terve.
Voisin olla laiskanpuoleisesti mukana. 30kg pudotettu jo aiemmin, sittemmin vain ylläpitänyt painoa. Olen normaalipainon (ylä)rajoissa mutta aika lihakseton, kunto voisi olla parempi ja syöminen terveellisempää vaikka kalorit ihan ok. 8 kg pois jouluksi ja parempi lihaskunto ja ruokavalio niin olisin tyytyväinen. Nyt olo ja look melko nuutuneet.
Luppis35
Minulla on "vain" viisi kiloa pudotettavaa. Nyt paino 60kg, jouluun mennessä 55 kg.
Aattelin kokeilla sellaista pastasalaatin muunnosta, josta pastan korvaan kesäkurpitsalla, jonka leikkaa ihan pieniksi kuutioiksi. Salaattiin tulee miniluumitomaatti, porkkana, paprika, myrttisen suolakurkku, omena, purjo, tonnikalaa vedessä, kesäkurpitsaa. Kermaviili, majoneesi ja mausteet sekoitetaan kastikkeeksi ja sekoitetaan salaatin joukkoon.
Oon aina syönyt tätä pastaverisona ja se on tosi hyvää vielä seuraavanakin päivänä. Toivon, että tulee yhtä hyvää. Protskulisänä tähän sopii keitetty kananmuna.
Mä olen mukana!
Aloitin huhtikuussa ja paino pudonnut 10kg. Toinen mokoma edessä ja nyt vauhti hidastunut. Tavoitteena on olla ennen joulua ihannepainossani 69kg.
Bao45v.