Minkä sairauden hoitoon voi antaa itselleen pistoksen?
Puolituttu sanoi antaneensa itselleen pistoksen lihakseen, mutta en kehdannut kysyä mikä sairaus. Hänellä ei ole diabetes eikä mitään päihdeongelmia. Mikähän sairaus tämä on?
Kommentit (24)
Hän on siis aiemmin maininnut että hänellä on joku sairaus mikä vaatii hoitoa.
ap
Mä pistän itse joka 4. viikko biologisen lääkkeen vaikeaan astmaan.
Psoriasis, reuma, suolistosairaus... biologiset lääkkeet on usein pistettäviä
Vierailija kirjoitti:
Voi olla joku testohomma.
Hän on mies ja ihan syntyjään eli ei trans tmv
ap
Biologisia lääkkeitä pistetään itse vaikka mihin sairauteen, esim. reuma tai migreeni.
Itselläni suolistosairaus ja reuma. Molempiin itse pistettävä lääke.
Teini-ikäinen lapseni pistää kerran viikossa sytostaattia reumaan. Mieluiten tosin ei lihakseen.
Mutta ap voi kyllä olla aika varma, että jos tieto tuttavan sairaudesta olisi kuuluisi hänelle, hän tietäisi siitä. Hän voi siis olla ihan rauhassa epätoetoisuudessaan. Tätä asiaa ei ole pakko selvittää ;)
Mistäs me tiedetään mikä hänellä on.
Mitä ihmettä sä teet tiedolla puolitutun sairaudesta?? Ei pidä olla noin utelias!
Voi olla myös vitamiinipistos. Yleensä se pistetään vastaanotolla, kun pistetään lihakseen, mutta voi kyllä itsekin opetella olkavarteen pistämään.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös vitamiinipistos. Yleensä se pistetään vastaanotolla, kun pistetään lihakseen, mutta voi kyllä itsekin opetella olkavarteen pistämään.
Voi pistää kyllä myös reiteen. Paljon helpompi itse pistää reiteen kuin olkavarteen.
Vierailija kirjoitti:
Verenohennuslääke
Ne pistetään ihon alle, ei lihakseen.
Todella moneen sairauteen voi kuulua pistoshoito, mutta yleensä itse annosteltavat pistokset annetaan ihon alle eikä lihakseen. Lihakseen pistettävistä minulle tulee ensimmäisenä mieleen pitkäkestoiset antipsykootit, mutta niitä kukaan ei kyllä pistä itse. Toinen yleinen lihakseen pistettävä lääke on B12-vitamiini.
Pistin itseeni lääkettä munuaisten vajaatoiminnan aiheuttamaan anemiaan.
Noin muuten puolituttusi pistokset eivät kuulu sinulle. Syy on todennäköisesti ihan joku muu kuin mikään täällä mainittu, joten älä ala leikkiä mitään omatoimilääkäriä.
Voi olla joku testohomma.