Tarvitsisin näkökulmia ja pohtimisapua tilanteeseen, joka ei ole trolli vaikka varmasti joku niin luulee
Aihe jota ei halua kavereidenkaan kanssa pohtia, joten tää palsta nyt on ainoa, mistä kysyä mielipiteitä.
Meillä on miehen kanssa pitkä suhde. Lapset jo aikuisia. Puhutaan avoimesti asioista ja oon kertonut miehelle jollain tapaa muuttuneeni, koska olen alkanut katsella naisia sillä silmällä. Joskus oon voinut vähän ihastuakin. Myös miehellä ollut joskus samankaltaisia ajatuksia miehistä, mutta tällä hetkellä ei. Ollaan aiemmin puhuttu että jos joskus tulee hetki että haluais kokeilla ns. kosketusta samaa sukupuolta olevan kanssa, se on ok. Mutta tämä ei koske vastakkaista sukupuolta.
Mies on työn takia melko paljon pois kotoa ja sanoi joku aika sitten että jos haluan, voin alkaa tapailla, seurustella tms naisen kanssa. Jos siis sopiva, kiinnostava ihminen löytyisi. En lähtenyt koko ajatukseen, koska mistä sellainen nyt löytyisi, ja muutenkaan.
Itse ajatus kiinnostaisi. Mutta pelkään että jos näin kävisi, niin mitä jos kuitenkin mies jossain kohtaa pahoittaisi mielensä? Jos toisesta tuleekin ns. liian tärkeä. Otin tämän puheeksikin, mutta mies sanoo ettei usko niin tapahtuvan.
Toisekseen, pelkään jos mies sitten saa päähänsä että hänelläkin saa olla naisystävä. Ja se ei olisi mulle ok. En osaa selittää miksi, mutta samaa sukupuolta olevasta en olisi mustasukkainen, vastakkaisesta kyllä. Ja miehellä kyllä aivan sama juttu, ei hänkään minulle miesystävää sallisi.
Kolmanneksi, eihän nyt irl oikeasti kukaan nainen varmasti alkaisi minkäänlaiseen suhteeseen tällaisessa tilanteessa? Että olen naimisissa, mutta lupa on toiseenkin suhteeseen. Tuntuu naurettavalta ajatukseltakin kun näin ajattelee, eikö? Ja ehkä myös jotenkin epäreilulta? Ehkä. En myöskään tiedä miten tällaisessa asiassa edes etenisi, eikä se ole nyt ajankohtaistakaan, koska en nyt oikeasti tiedä kannattaako tällaiseen lähteä.
Sorry pitkä viesti. Mutta kaipaan asiallisia mielipiteitä, etenkin tuohon ensimmäiseen pelkoon liittyen. Kiitos jos jaksatte pohtia tällaista hetken kanssani.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Älä tee mitään niin et tee virhettä. Anna miehen aloittaa.
Lue aloitus.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava tilanne. Aloitin suhteen erään naisen kanssa. Suhde kesti vajaan vuoden ja muuttui sitten ystävyydeksi. Asia oli miehelleni ok ja vietimme monesti kolmestaan ystäväpohjalta aikaa. Kaikkiaan onnistunut kokeilu, joka jopa lähensi minun ja mieheni välejä. Tästä on aikaa noin 10 vuotta.
Ei kannata tehdä asioista omassa päässään turhan mutkikkaita. Ne on lopulta hyvin yksinkertaisia kun on avoimella mielellä ja joka taholle rehellinen.
Meillä samoin ja suosittelen. Lähensi meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli vastaava tilanne. Aloitin suhteen erään naisen kanssa. Suhde kesti vajaan vuoden ja muuttui sitten ystävyydeksi. Asia oli miehelleni ok ja vietimme monesti kolmestaan ystäväpohjalta aikaa. Kaikkiaan onnistunut kokeilu, joka jopa lähensi minun ja mieheni välejä. Tästä on aikaa noin 10 vuotta.
Ei kannata tehdä asioista omassa päässään turhan mutkikkaita. Ne on lopulta hyvin yksinkertaisia kun on avoimella mielellä ja joka taholle rehellinen.
Meillä samoin ja suosittelen. Lähensi meilläkin.
Ihana kuulla, että tosiaan voi myös lähentää! Mies on aiemmin ollut mustasukkainen, joten ehkä pelkoni johtuu siitä. Mutta siitä kyllä on jo aikaa. Ap
Mites teidän lapset? Onko mitään väliä, mitä he mahdolliseati ajattelevat? Vai ettekö välitä hankkia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mites teidän lapset? Onko mitään väliä, mitä he mahdolliseati ajattelevat? Vai ettekö välitä hankkia lapsia?
Lue aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottu, lapsemme ovat jo aikuisia. Eikä nyt tarkoitus ole se että jatkossa aletaan käydä sukujuhlissa kolmistaan 😄 Noin muuten ovat fiksuja ihmisiä, eivätkä varmasti pahalla ajattelisi, jos emme mekään. Sikäli jos tällainen asia nyt ylipäätään etenisi ja heille kerrottaisi. Ap
Onko vielä jotain näkökulmia asiaan? Ehkä realistina kaivelen niitä negatiivisiakin. Ap
Aika monet katuu, mitä tuli tehtyä ja yllättävän monet mitä ei tullut. Jos olet nyt vaan avoin omille ajatuksillesi ja jos sopiva tilanne osuu kohdilleen, tartut siihen. Annat siis tapahtua, jos on tapahtuakseen. Kerran mieskin on asian kanssa ihan ok.
Etukäteen on vähän vaikea ratkaista kaikkia ongelmia, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että asia on nyt tähän pisteeseen asti keskusteltu hyvin avoimesti ja toisianne arvostaen.
Ihan normaaleja ajatusleikkejä, fantasioita, haaveita. Nauti niistä ja nauttikaa niistä yhdessä.
Mutta vastasit jo ap viestissäsi omaan kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet katuu, mitä tuli tehtyä ja yllättävän monet mitä ei tullut. Jos olet nyt vaan avoin omille ajatuksillesi ja jos sopiva tilanne osuu kohdilleen, tartut siihen. Annat siis tapahtua, jos on tapahtuakseen. Kerran mieskin on asian kanssa ihan ok.
Etukäteen on vähän vaikea ratkaista kaikkia ongelmia, kun ei tiedä, mitä ne ovat. Kertomasi perusteella kuulostaa siltä, että asia on nyt tähän pisteeseen asti keskusteltu hyvin avoimesti ja toisianne arvostaen.
Näin teen. Katsotaan mitä elämä tuo tullessaan!
Kiitos kaikille kommentoineille ja ihanaa kesää! Ap
^ ja ^^ kiitos teille! Kiinnostavaa kuulla. Omat aivot on kai niin vanhanaikaisesti yksiavioiseen suhteeseen sitoutuneet, että koko asian ajatteleminenkin tuntuu ihan oudolta. Vaikka se toiselle olisikin ok. Täytynee antaa ajan vähän kulua, ja katsoa miten käy. Ap