Naiset, onko laihtuminen muuttanut olennaisesti miesten kiinnostusta sinua kohtaan?
Onko joku oikeasti löytänyt elämänsä rakkauden laihduttuaan? tai alkoiko miehet osoittamaan huomattavasti enemmän huomiota sinua kohtaan laihtumisen jälkeen? Olen ihan hemmetin kyllästynyt sinkkuuteen, mutta myös tämä järjetön ulkonäkökeskeisyys tökkii. Haluaisin löytää jotain aitoa. Muuttuisikohan sitä sitten kovinkin katkeraksi, jos onnistuisi laihtumaan ja huomaisi, että miehet ovat kiinnostuneempia kuin aiemmin. Kokemuksia?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ystävän kohdalla muuttanut mitään. Itsekin laihdutin normaalipainoon, mutta se oli niin pieni pudotus, ettei silläkään ollut merkitystä.
Jos olet kasvoiltasi hyvin kaunis, niin laihtumisella voi olla vaikutusta, luulisin.
Toisaalta jos on kasvoiltaan hyvin kaunis, löytyy niitä kiinnostuneita miesehdokkaita vaikka olisi vähän pyöreämpikin, jos nyt ei ole valtavan ylipainoinen omppu, jolla rasva kerääntynyt myös leuan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olen laihtunut alipainoiseksi niin vedin puoleeni pinnallisia ksipäitä.
Normaalipainoisena tai pikkuisen pulleana ne ihastuu persoonaan ja näiden kanssa on oikeasti hauskaa.
Samat kokemukset. Suolistosairauden takia laihduin reilusti alipainoiseksi, ja olin miesten mielestä kiinnostavampi kuin ikinä. Oli naurattanut, jos ei olisi itkettänyt. Tiesin itsekin, että näytin kyllä ihan muumiolta ja olokin oli kuin 40 vuotta sitten kuolleella. Miten sellaisen miehen kanssa voisi edes harkita parisuhdetta, jonka mielestä olen siinä tilassa parhaimmillani?
Hmm...ihan mielenkiinnosta kysyn miten isosta alipainosta puhutaan? Siis mikä painoindeksi tai pituus/paino suhde? Jännää, koska yleisestihän pidetään yllä ajatusta että miehet viehättyy muodoista ja oliko se ihanteellisin naisen painoindeksi miehen silmään joku 23-25?
Kyllä, huomio on selkeästi positiivisempaa näin 56kg kuin 64kg
Mun painoindeksi on aina ollut alle 20 enkä ole koskaan ollut miesten suosiossa, baarissakin saa ihan rauhassa istua yksin. Nyt olen ollut 7 vuotta sinkkuna, kun en jaksa enää tehdä aloitteita miehille. Miehet eivät oma-aloitteisesti lähesty mua missään, Tinderissäkin ovat hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan ystävän kohdalla muuttanut mitään. Itsekin laihdutin normaalipainoon, mutta se oli niin pieni pudotus, ettei silläkään ollut merkitystä.
Jos olet kasvoiltasi hyvin kaunis, niin laihtumisella voi olla vaikutusta, luulisin.
Toisaalta jos on kasvoiltaan hyvin kaunis, löytyy niitä kiinnostuneita miesehdokkaita vaikka olisi vähän pyöreämpikin, jos nyt ei ole valtavan ylipainoinen omppu, jolla rasva kerääntynyt myös leuan alle.
Pitää paikkansa.Kauneus merkkaa enemmän kuin paino.
On lisännyt, joskus liikaakin. Nyt ei haittaa lain jos huomiointi tulee vain omalta rakkaalta, hän on kehunut aina, onpa mikä paino sitten hyvänsä (tosin itse en viihdy yli bmi 24 kovinkaan hyvin niin normaalipainossa joka tapauksessa).
Minun tapauksessani sillä oli aivan valtava vaikutus.
Olin aiemmin ylipainoinen, huonoryhtinen ja huonoihoinen. Rakastuin tanssiharrastukseen, ja aloin treenaamaan aivan pakkomielteisesti muutamia vuosia, 5-6 krt viikossa. Laitoin myös ruokavalioni kuntoon.
Lopputuloksena olin parikymmentä kiloa kevyempi, ja vartalo oli parhaimmillaan sellainen, mitä näkee Rion karnevaaleissa.
Elämäni muuttui täysin. Aloin saamaan miehiltä jatkuvasti huomiota, ja naiset halusivatkin nyt ihan eri tavalla olla kaverini.
Lähinnä katsoisivat säälivästi, jos näkisivät. -35 kg tässä iässä ei välttämättä tee kauniimmaksi. Onhan minulla kapea vyötärö, mutta sekin näyttää hyvältä vain kunnon vaatteissa. Ryppyinen roikkuva iho ei kaunista missään päin vartaloa. Onneksi en ole vaihtamassa miestä. Hänelle kelpaan näin.
N53 v
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä katsoisivat säälivästi, jos näkisivät. -35 kg tässä iässä ei välttämättä tee kauniimmaksi. Onhan minulla kapea vyötärö, mutta sekin näyttää hyvältä vain kunnon vaatteissa. Ryppyinen roikkuva iho ei kaunista missään päin vartaloa. Onneksi en ole vaihtamassa miestä. Hänelle kelpaan näin.
N53 v
Ai kauhee. On sama ikä ja sama tavoite.
Itse olen ollut hoikimmillani 48kg (165cm pituudella), eikä mitään jonoa treffeille pyytäjistä ollut.
Silloin oli yksi tuttava, joka oli normaalipaino ylärajoilla, ja hänellä taas oli ihan jatkuvaa viestiä. Siitä totesin silloin itsekseni, että ei se paino todellakaan ole se juttu. Jotkut vaan ovat paljon viehättävämpiä, oli sitten paino mitä vaan.
En liehunut painavampana missään enkä ollut deittisovellutuksissa. En myöskään sen jälkeen. Minulle ei tapahtunut mitään sellaista kuin elokuvissa, että tuntemattomat olisivat alkaneet flirttailla, jakamaan kohteliaisuuksia tai peräti kysyneet treffeille jossain ruokakaupassa tai muussa arkisessa paikassa. Uskon enemmän asian olevan kiinni siitä, että laihtuneella on aluksi parempi itsetunto ja sen vuoksi laihtunut noteeraa paremmin ympäristön (hiljaiset) viestit ja toisten katseet.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.
Ja taas sinä jankkaat tuota samaa potaskaa. Ei olla kaikki Suomen naiset samaa mieltä asioista!!!
Ei ole muuttanut miesten kiinnostusta mitenkään, olen miehille yhä ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs nyt tuulee? Täällähän on mammaraati jo vuosia sitten päättänyt ettei nainen halua miestä elämäänsä.
Sun päässä tuulee kun väität kaikkien naisten olevan tuota mieltä.
En osaa sanoa varmaksi. Jotenkin ällöiltä tuntui saavan huomiota hoikkana ja lisäksi känniukot tuli juttelemaan. Minulla oli hetken silikonit ja niillä eli isoilla rinnoilla en kokenut olevan mitään mielenkiintoa miesten silmissä. Eniten olen saanut rehellistä, haluttua ja huomaavaista huomiota omanikäisiltäni miehiltä kun olen normaalipainon keskellä tai yläpäässä sitä. Lisäki on ollut naiselliset viattomat ja ei paljastavat vaatteet hyvin vähällä meikillä. Eniten huomion saantiin on ehkä vaikuttanut hymyileväisyys ja herkkyyden näkyminen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut hoikimmillani 48kg (165cm pituudella), eikä mitään jonoa treffeille pyytäjistä ollut.
Silloin oli yksi tuttava, joka oli normaalipaino ylärajoilla, ja hänellä taas oli ihan jatkuvaa viestiä. Siitä totesin silloin itsekseni, että ei se paino todellakaan ole se juttu. Jotkut vaan ovat paljon viehättävämpiä, oli sitten paino mitä vaan.
Ihmiset keskittyvät liikaa siihen, mitä numeroa vaaka näyttää. Oleellisempaa kuitenkin on se, miltä vartalo ja kasvot näyttävät.
Mieti esim jotain nigella lawsonia: hän oli painoindeksillä mitattuna selkeästi ylipainoinen, mutta koska hänellä on kauniit kasvot ja tiimalasivartalo, iso osa miehistä oli aivan hulluna häneen.
Ei kukaan normaalipainoinen, mutta kasvoista ei-kaunis, vartaloltaan muodoton nainen olisi IKINÄ kyennyt kilpailemaan hänen kanssaan miesten huomiosta.
mul on tosi komeita mieskavereita ja ei heitä oo kiinnostanut onko nainen laiha vai pulleampi. Miehet kattoo tosi paljon luonnetta ja kokonaisuutta. Lopettakaa jo tän huono itsetunnon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minun tapauksessani sillä oli aivan valtava vaikutus.
Olin aiemmin ylipainoinen, huonoryhtinen ja huonoihoinen. Rakastuin tanssiharrastukseen, ja aloin treenaamaan aivan pakkomielteisesti muutamia vuosia, 5-6 krt viikossa. Laitoin myös ruokavalioni kuntoon.
Lopputuloksena olin parikymmentä kiloa kevyempi, ja vartalo oli parhaimmillaan sellainen, mitä näkee Rion karnevaaleissa.
Elämäni muuttui täysin. Aloin saamaan miehiltä jatkuvasti huomiota, ja naiset halusivatkin nyt ihan eri tavalla olla kaverini.
Pelkkä laihtuminen ei siis riitä, mikäli vartalo on huonon mallinen. Musta ei saa rion karnevaaliin sopivaa millään treenillä ja siksi miehet eivät myöskään noteeraa.
Ei tippaakaan. Naamaa ja itsevarmuutta ne katsovat.