Miksi juotte alkoholia?
Itse en juo. Paljon parempi olo, kun elämä on alkoholitonta. En ole absolutisti, joten juhlissa voin ottaa tervetuliaismaljan, mutta alkoholia ei kuulu arkeeni tai viikonloppuihini. En myöskään tiedä ketään, jonka elämää alkoholittomuus olisi huonontunut. Mutta tiedän useita, joille alkoholin käyttö on aiheuttanut haitallisia asioita elämään.
Kommentit (37)
Miksi ei?
Elämä on todella tylsää ilman kaljaa.
En juo alkoholia. Vedän kaikkea muuta.
En juo itsekään, mutta jeesustelu ei kuulu minun repertuaariini.
Ahdistukseen, kipuun, yksinäisyyteen, tylsyyteen jne. Eli käytään lääkkeenä.
Ai nytkö? No kun mies oli tehnyt illallisen.
Alkoholi parantaa elämänlaatua. Satunnaisesti käytettynä
Tilanteesta riippuen joko maun takia tai humalaan päästäkseni.
En juo, mutta syön taikasieniä. Kokonaisvaltaisempi ja parempi itselääkintätapa kuin alkoholi.
Alkoholi lisää ahdistusta ja voi myös aiheuttaa/lisätä kipuja. Tosi huono lääke.
Tykkään silloin tällöin käyttää jotain päihdettä ja alkoholi on yksi niistä.
En juo juuri koskaan. Vihaan krapulaa ja huonoa unta, eikä se pieni nousuhumalan hetki todellakaan ole sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi lisää ahdistusta ja voi myös aiheuttaa/lisätä kipuja. Tosi huono lääke.
Väärin. Noin käy vasta kun lopettaa juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Elämä on todella tylsää ilman kaljaa.
Kannabis, Jumalan pyhä yrtti on vähähaittainen vaihtoehto hyvä ystävä hahahahahaha
Siitä tulee hyvä olo. Kunhan muistaa lopettaa kahden lasillisen jälkeen. Minä muistan.
Koska se vaikuttaa mielentilaan.
Koska vaikutus on välitön, mutta haitat viivästyvät
Koska alkoholi on sosiaalinen normi, ei poikkeus
Koska ihmiset ovat usein parempia turruttamaan kuin kohtaamaan asiat niinkuin ne on
Koska "yksi ei haittaa" on helpompi ajatus kuin "miksi juon"
Sitten on myös nämä syyt: joissakin tilaisuuksissa vain kuuluu ottaa se yksi malja, välillä hyvän ruoan kansssa hyvässä seurassa kilistely.
En itsekään alkoholia käytä edes noissa erikoistilanteissa kun miellän sen kirjaimelliseksi myrkyksi, mutta en syytäkään niitä jotka käyttävät. Varsinkaan jos se on oikeasti hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseen, kipuun, yksinäisyyteen, tylsyyteen jne. Eli käytään lääkkeenä.
Kannabista siihen, hyvä ystävä :)
Juon oluen rankan pyöräretken jälkeen ehkä kerran kuussa. Maistuu hyvältä.