Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella on oikeus tuntea isänsä

Vierailija
10.07.2025 |

Oletteko samaa vai eri mieltä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kummassa? Minut huijattiin isäksi kun olin 18. 

Enpä tiedä mitä oisin voinut paremmin tai toisin tehdä."

Olisit voinut ehkäistä, tollo. Se ehkäisee joka ei halua lapsia.

Vierailija
22/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos isä on sen väärtti. Jollei ole mukana kuvioissa, jotain vikaa yleensä on. 

kummassa? Minut huijattiin isäksi kun olin 18. tajusin aivan liian myöhään että nainen on mental nuts ja tarvitsee vain elättäjän. Aivan käsittämätöntä sekoilua oli koko arki naisen toimesta. Lapsen ollessa 7v, marssin sos huoltoon pyytämään apua koska en jaksa enää, ja lapsikin oireilee, aion hilpaista, ja tarjota lapselle edes yhden hyvän kodin. 

Jotenkin huoltajuuskiista meni niin että äitä suosittiin, ja mitkään tapaamiset ei sujunut, äiti valehtelee lapselle ettei isä halua sinua, ja mulle valehtelee ettei lapsi aio tulla. 

No, tässä on mennyt jo 8v ruokkomaksuja maksellessa on onnistunut vieraannuttamaan täysin. toki olen tietoinen että lapseni on yhtä häiriintynyt kuin äitinsä. 

Enpä tiedä mitä oisin voinut paremmin tai toisin tehdä

Vaikea uskoa, että kukaan hakisi elättäjää 18-vuotiaasta pojanklopista. Eihän sellaisten viikkoraha riitä edes mopon bensoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermaruiskut ulisee. 

Vierailija
24/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kummassa? Minut huijattiin isäksi kun olin 18. tajusin aivan liian myöhään että nainen on mental nuts ja tarvitsee vain elättäjän. Aivan käsittämätöntä sekoilua oli koko arki naisen toimesta. Lapsen ollessa 7v, marssin sos huoltoon pyytämään apua koska en jaksa enää, ja lapsikin oireilee, aion hilpaista, ja tarjota lapselle edes yhden hyvän kodin. 

Jotenkin huoltajuuskiista meni niin että äitä suosittiin, ja mitkään tapaamiset ei sujunut, äiti valehtelee lapselle ettei isä halua sinua, ja mulle valehtelee ettei lapsi aio tulla. 

No, tässä on mennyt jo 8v ruokkomaksuja maksellessa on onnistunut vieraannuttamaan täysin. toki olen tietoinen että lapseni on yhtä häiriintynyt kuin äitinsä. 

Enpä

Ehdottomasti. Ketään ei voi huijata isäksi. Kyllä jokainen täysi-ikäinen tietää riskit kun harrastaa seksiä. 

Vierailija
25/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee, mutta parempi olisi ollut kun ei olisi ikinä tavannut.

Isä sekosi päästään ja istuu tuomiota hirveistä väkivaltarikoksista. Ei kadu. Lapsen elämään ei voi päästää enää koskaan. Vähemmällä surulla olisi selvinnyt tuntematta.

Vierailija
26/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli että kaikki isät ei halua tuntea lapsiaan. Kuten esim. mun tyttäreni isä. Teki jo raskausaikanani hyvin selväksi että hän ei sitten osallistu yhtään lapsen hoitoon eikä kasvatukseen jos sen lapsen synnytän ja pidän. No synnytin ja pidin lapsen, vuoden ajan hän oli mukana kuvioissa ja sitten päätti lähteä.

Pari kertaa olen häneen yhteyttä ottanut mutta ei halua olla missään tekemisissä lapsen eikä minun kanssani, lapsi nyt 8v.

Vierailija
27/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö laki säätää kaikille eläimille,tunne isäsi?

Vierailija
28/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi määritellä mikä isä on väärtti. Lapselle on tärkeää tietää kuka on isä. Kukaan ei sitä voi lapselta kieltää. 

Vierailija
29/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli isä on sen lapsen arvoinen, hyvä ja turvallinen isä lapselleen, kaikesta erosta ym. huolimatta, varmasti saakin olla tekemisissä lapsensa kanssa mutta jos isää ei todellisuudessa kiinnosta isyys tai on haitaksi ja vahingoksi lapselleen, isä menettänyt oikeutensa lapseensa eikä sitä mikään ulina eikä uhriutuminen muuksi muuta. 

Vierailija
30/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tässä on mennyt jo 8v ruokkomaksuja maksellessa on onnistunut vieraannuttamaan täysin. toki olen tietoinen että lapseni on yhtä

Kyllä, puolisoni biologinen isä ties vaan alaikäinen äitinsä ei ymmärtänyt. Mies ei koskaan ole halunnut mitenkään olla isä, ruokkoa sentään maksoi mutta missään papereissa ei hänen nimeä ole. Kasvatti-isä ja pappa on olleet ne isähahmot. 

Vierailija
31/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin; hedelmöityshoidoilla luovutetuilla sukusoluilla alkunsa saanut lapsen on lain mukaan saatava tietää isänsä henkilöllisyys kun täyttää 18 vuotta.  Luovuttaja ei voi sitä kieltää, eikä lapsen äiti. Jos lapsi ei halua tietää, ei isä saa lapsensa tietoja.  Ainoastaan sen, onko lahjoitussoluista syntynyt lapsi/lapsia. Lapsi on siis joka tässä asiassa on päättävässä asemassa.

Itselläni on kaksi lasta, tyttö ja poika, joiden isä heidät  hylkäsi. Eron tultua ei lapset kiinnostaneet  tippaakaan. Yritin lastensuojelun kautta saada sovintoa aikaan että saisivat kontaktin isäänsä mutta koska häntä ei kiinnostanut se jäi sitten. Lapset olivat pieniä eikä heillä ole muistikuvia isästään, isovanhemmistaan eikä isän puoleisesta suvusta joka katosi saman tien.

No, eipä siinä, yksin olen kasvattanut kaksi erittäin fiksua nuorta.  Elatusmaksuja tietenkään ole ei tullut.  Eipä ole sitä lieroa ikäväkään, en tiedä missä lienee.  Lapset eivät kaipaa, ketään uutta  "isukkia"  en ole huolinut koska en luota yhteenkään sen sukupuolen edustajaan siinä mielessä. Nainen pärjää aina, ja yksin on paras olla jos/kun  miehen nimitykseen yltyvää ei löydy eikä ole.  Parhaat on viety, huonoa en huoli.

Vierailija
32/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi määritellä mikä isä on väärtti. Lapselle on tärkeää tietää kuka on isä. Kukaan ei sitä voi lapselta kieltää. 

Niinpä niin. Isäni on seksuaalirikollinen ja olisin paljon onnellisempi, jollen tietäisi, että hän on isäni. Emme ole olleet tekemisissä, mutta isäni olisi kyllä halunnut. Sinä ilmeisesti tiedät, että tämä asia on minulle tärkeä.

Vierailija
33/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Isäni on seksuaalirikollinen ja olisin paljon onnellisempi, jollen tietäisi, että hän on isäni. Emme ole olleet tekemisissä, mutta isäni olisi kyllä halunnut. Sinä ilmeisesti tiedät, että tämä asia on minulle tärkeä.

Tottakai näin on. Sinähän tiedät kuka hän on. Sinulla ei ole sitä ongelmaa. Mitä oikein valitat? 

Kuinka monta seksiaalirikollista on jonkun isä? Onko seksuaalirikollinen sinulle pahin asia mitä tiedät? 

Sinäkö osaat päättää kuka on tärkeä lapselle! Vi ttu mikä ääliö!

Vierailija
34/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai näin on. Sinähän tiedät kuka hän on. Sinulla ei ole sitä ongelmaa. Mitä oikein valitat? 

Kuinka monta seksiaalirikollista on jonkun isä? Onko seksuaalirikollinen sinulle pahin asia mitä tiedät? 

Sinäkö osaat päättää kuka on tärkeä

Oletko ihan terve?

Vierailija
35/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin seksuaalirikollinen on myös ihminen ja isä. Sä olet umpisurkea naamioituja ja valehtelija. 

Kukaan ei puolusta seksuaalirikollisia, mutta esimerkiksi on ääliömäinen. 

Jos sä olet onneton että tiedät isäsi, sä olet itse ongelman tehnyt. Haha hahaaaa...

Vierailija
36/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä noin nyppii?!

Vierailija
37/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole kenenkään vanhempi. Ja jollet saa sitä olla, siihen on todella hyvä syy.

Vierailija
38/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan asiasta kun ensin esität että olet lääkäri ja seksuaalirikollisen lapsi.

39/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun lapsi täyttää 18 on hänellä mun mielestä oikeus tietää isänsä. Jos siis niin haluaa. Mitä sitten sillä tiedolla tekee, on hänen oma asiansa vai tekeekö mitään...

Vierailija
40/63 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin seksuaalirikollinen on myös ihminen ja isä. Sä olet umpisurkea naamioituja ja valehtelija. 

Kukaan ei puolusta seksuaalirikollisia, mutta esimerkiksi on ääliömäinen. 

Jos sä olet onneton että tiedät isäsi, sä olet itse ongelman tehnyt.

Isä, oletko se sinä? Olen sinua niin kaivannut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi