Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu-paketeille tulee kahden euron käsittelymaksu

Vierailija
10.07.2025 |

Oletko järkyttynyt vai tyytyväinen?

"Euroopan parlamentti on hyväksynyt ehdotuksensa kolmansista maista EU-alueelle tulevien pienpakettien hallinnasta."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eu-alueelle-tilatuille-temu-paketei…

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se probleema on just se että suomesta ei saa juuri mitään. Ihan olemattomia kauppoja joissa niissäkin kaikissa lähes samat tavarat tarjolla. Siksi pitää tilata netistä/ tai ulkomailta. Itse tosin en vaivaudu siihenkään. Ei oo mikään pakkomielle shoppailla jos tarjonta on tämä että joka koti näyttää samalta ja emännillä on samanlaiset jumppatrikoot järestään päällään.

Totta, joku joukkopsykoosi tuo temutus tuntuu jollakin ihmisryhmällä olevan. Monet ihmiset lomaillessaan Euroopan kaupungeissa ostavat sieltä niitä vaatteita ja tavaroita, joiden Suomessa myytävistä tyyleistä eivät pidä. Sen rahan, jonka naapurin sirpa vie suomalaisiin ketjukauppoihin tai käyttää Temuun, voi itse säästää ja sillä matkustaa Eurooppaan kulttuurimatkalle, ja tehdä hankinnat sieltä. 

Vierailija
82/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harmillista, kun poliitikot ovat niin kujalla näistä asioista, esimerkiksi vallitsevista hintaeroista. Hehän olivat jo vakuuttuneita, että alvin lisääminen kiina-tilauksiin tehoaa. Ei tehonnut, eikä tehoa tämäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä temu haukku-viestejä jatkuvasti tehtailee? Toivottavasti saa apua mielenterveytensä kanssa.

Joku huolestunut kansalainen, todennäköisesti. Pitkästä aikaa tulin palstalle ja oon todella iloinen, että joku muukin nikottelee Temu-manian ja sen seurannaisvaikutusten kanssa.

Vierailija
84/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina on hienosti hyödyntänyt maailman omahyväisimmän ja etuoikeutetuimman ihmisryhmän, länsimaalaisen naisen tekopyhyyden ja vastuuttomuuden.

Koitapa saada tuo loppumaan, tarkoittaisi että länsimainen nainen kantaisi vastuun tekemisistään. Not gonna happen.

Miehethän eivät siis tilaa noilta sivuilta mitään? Olet aika naiivi.

Vierailija
85/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on estää tilaamasta kiinakrääsää niin tuollaisella rahalla ole mitään väliä.

"Krääsää". Mistä luulet suomikauppaan tulevan made in China tuotteet.  Muuttuuko ruohonleikkurin osa paremmaksi jos kympin sijaan maksan 48€, tai painepesurin osan saa 8€ joka täällä maksaa 36€ ...

Kysymyshän on siitä, mihin käytät sen "säästyvän" rahan? Ettet vain uusien lisätuotteiden ostamiseen?

Vierailija
86/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt ilmainen tablettitietokone maksaa sitten 2 euroa? Ei ole todellista!

Vierailija
87/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempikin olisi voinut niihin laittaa.Ei haittaa minua en tilaa paskaa.

Vierailija
88/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedätkö joillakin ei ole oikeasti rahaa, laskujen jälkeen. Eivät kaikki osta temusta. Ei tietoa mistä köyhistä nyt on puhe."

Tiedän. Ne, jotka temuttavat, heillä on selkeästi sitä rahaa liikaa. Senkin Temuun menevän rahan voisi antaa niille, joilla "ei ole oikeasti rahaa, laskujen jälkeen".

Vierailija
89/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko tilata paskaa. Itse tilaan esimerkiksi varaosia, vara-akkuja ynnä muuta. Näiden avulla voi lisätä toimiven tuotteiden elinikää ostamatta uutta laitetta. Suomessa saatavuus tahtoo olla olematonta ja hinnat rosvousta.

Vierailija
90/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näilläpä on jo varastoja EU:n alueella, joten ei tuo auta mitään.

Niinpä. Me tilasimme Temusta viimeksi sunnuntaina, ja paketti voitiin noutaa jo tänään.

Vierailija
91/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästö Suomen hintoihin verrattuna on niin mittava, ettei todellakaan haittaa. 

Voi jestas miten idiootti olet. Ja itsekäs. Minä minä minä ja kunhan Minä saan halvalla vaikka luonto saastuu ja myrkyt leviää. Suomesta ostetut tavarat on EU direktiivin mukaisia sekä varmasti turvallisia ja niillä työllistävää vaikutusta on enemmän. Se sinun temusta halvalla tehty Kemikaaleilla täytetty vaate riepu työllistää tasan yhden kiinalaisen joka tuskin saa edes kunnon palkkaa tai saa mitään työterveyshuollon palveluita. 

Teemu pitäisi kieltää ja sinun ei pitäisi ostaa yhtään mitään jos rahat ei kerran muka riitä.

Ihan sama miten olisi EU direktiivien mukaan turvallisia laitteita, esim jopa iphonien laturit ovat voineet syttyä tuleen, akut turvonneet (muillakin valmistajilla on tätä, huom.) ja ihan samasta lapsityötehtaasta ne akut, laturit, yms tulevat mitä jos ostaisit merkkiliikkeestä. Se on vain tuurista kiinni.

Vierailija
92/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko tilata paskaa. Itse tilaan esimerkiksi varaosia, vara-akkuja ynnä muuta. Näiden avulla voi lisätä toimiven tuotteiden elinikää ostamatta uutta laitetta. Suomessa saatavuus tahtoo olla olematonta ja hinnat rosvousta.

Suomesta ei myöskään saa vaihtovarjoja aurinkovarjojen runkoihin. Temustapa saa.

Vierailija
93/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ei myöskään saa vaihtovarjoja aurinkovarjojen runkoihin. Temustapa saa.

No tilaat sitten sieltä Temusta. Ja? Tämä ei koskenut pelkästään Temua vaan kaikkia niitä miljardeja pikkupaketteja, joita Eurooppaan saapuu lähinnä Kiinasta.

Vierailija
94/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on harmillista, kun poliitikot ovat niin kujalla näistä asioista, esimerkiksi vallitsevista hintaeroista. Hehän olivat jo vakuuttuneita, että alvin lisääminen kiina-tilauksiin tehoaa. Ei tehonnut, eikä tehoa tämäkään.

Tehoaa siihen, että niitä paketteja ei ainakaan käsitellä miljarditolkulla ilmaiseksi. 

Vierailija
95/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt, mitä tarvitsisin Temun valikoimasta, eikä tämä tieto lisää paineita turhaan kulutukseen.

Vierailija
96/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit hinnat ja olematon saatavuus on varmasti osa suomalaista myyntistrategiaa. Moni ajattelee, että ostetaan sitten uusi, kun korjaaminen on kallista.

Vierailija
97/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehoaa siihen, että niitä paketteja ei ainakaan käsitellä miljarditolkulla ilmaiseksi. 

Kannattaa siis tilata samassa paketissa yhden sijaan kolme, niin lisähinta on vain 66 c.

Vierailija
98/120 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo tunnu missään. Enemminkin pitäisi olla 60% siitä millä hinnalla tilaat. Esim jos tilaus on 8,9€ niin 60% on 5,34%

Vierailija
99/120 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuon kiinkrääsän tilaamista oikeasti haluttaisiin rajoittaa, niin maksun pitäisi olla todella paljon isompi. Sanotaan vaikka se 20-30€ per paketti. Voisi tuon jälkeen ihmiset hetken miettiä, että mistä tavarat hankkisivat.

Vierailija
100/120 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on estää tilaamasta kiinakrääsää niin tuollaisella rahalla ole mitään väliä.

Artikkeli kertoo silti että "Lisäksi mepit tukivat alle 150 euroa maksavien tuotteiden tullivapauden poistoa osana EU:n laajempaa tulliuudistusta. Uudistuksen on tarkoitus tulla voimaan viimeistään vuonna 2028." mtv

Temu on jo ajat sitten perustanut maahantuontia varten tukkuvarastot Espanjaan. Useimmissa tuotteissa lukee jo että se on EU:sta tullut. Joten ihan turha näitten on mitään rajoituksia laittaa kun ne kierrättävät kaman EU:n kautta ja välttävät tullit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi