Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Temu-paketeille tulee kahden euron käsittelymaksu

Vierailija
10.07.2025 |

Oletko järkyttynyt vai tyytyväinen?

"Euroopan parlamentti on hyväksynyt ehdotuksensa kolmansista maista EU-alueelle tulevien pienpakettien hallinnasta."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eu-alueelle-tilatuille-temu-paketei…

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästö Suomen hintoihin verrattuna on niin mittava, ettei todellakaan haittaa. 

Voi jestas miten idiootti olet. Ja itsekäs. Minä minä minä ja kunhan Minä saan halvalla vaikka luonto saastuu ja myrkyt leviää. Suomesta ostetut tavarat on EU direktiivin mukaisia sekä varmasti turvallisia ja niillä työllistävää vaikutusta on enemmän. Se sinun temusta halvalla tehty Kemikaaleilla täytetty vaate riepu työllistää tasan yhden kiinalaisen joka tuskin saa edes kunnon palkkaa tai saa mitään työterveyshuollon palveluita. 

Teemu pitäisi kieltää ja sinun ei pitäisi ostaa yhtään mitään jos rahat ei kerran muka riitä.

Ai että oikein Teemu pitäisi kieltää 🤭

Kukakohan niistä Teemuista? Jäi vähän epäselväksi.

Teemu Packalen? 

Vierailija
62/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi olla 20 euroa käsittelymaksu, minkä lisäksi 100% vero tuotteen kokonaishinnasta. Postikulut normaalin maailman mukaan, ei kehitysmaan, jollainen Kiina ole ollut vuosikausiin enää. 

Hävettää kun ihmiset ovat niin tyhmiä, että tilaavat Temusta mutta eivät ymmärrä itse hävetä sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava uutinen! Ei tänne tarvitse tuoda luokatonta krääsää. 

Samaa tavaraa saa Tokmannilta kymmenkertaiseen hintaa, vaan eihän ympäristönatsin tarvitse sellaisesta välittää.

Pääasia, että tavallisen ihmisen elämä saadaan mahdollisimman vaikeaksi ja kalliiksi.

Paljonko tavallinen ihminen tarvitsee vuodessa ja elämänsä aikana tavaraa Temusta?

Vierailija
64/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauti sitten siitä miten kaikki suomalaiset verkko- ja kaupat nostaa hintoja kun ollaan saatu tukahdettua reilu kansainväline kilpailu.

Niin nautinkin, loppuu se persaukisten turha kuluttaminen kokonaan ja varastossa riittää tuotteita meille maksukykyisille.

Elvistelet näköjään sillä miten ostat tokmannista sen saman kiinakrääsän kymmenkertaisella hinnalla. Varallisuus ja älykkyys ei selvästi ole mitenkään rinnastettavissa toisiinsa.

Tiedoksi, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät käy Tokmannilla. On myös ihmisiä, jotka eivät osta Kiinassa valmistettuja tuotteita. Ihan suomalaisia ihmisiä. Ilmeisesti eivät niitä "tavallisia ihmisiä", joiden päähän ja tietoisuuteen ei mahdu se, että muutoinkin voi elää kuin temuttamalla ja käymällä Tokmannissa. 

Todennäköisesti ihmiset, jotka eivät käy Tokmannilla, eivät osta yhtä paljon tavaraa kuin tokmannittaret (saati temuttajat), mistä syystä heillä on tileillään enemmän rahaa kuin temuttajilla. 

Köyhän tai viisaan ei kannata ostaa halpaa, eikä muista kuin itsestään välittävien ihmisten kannata ostaa mitään Kiinassa tehtyä. 

Vierailija
65/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas miten idiootti olet. Ja itsekäs. Minä minä minä ja kunhan Minä saan halvalla vaikka luonto saastuu ja myrkyt leviää. Suomesta ostetut tavarat on EU direktiivin mukaisia sekä varmasti turvallisia ja niillä työllistävää vaikutusta on enemmän. Se sinun temusta halvalla tehty Kemikaaleilla täytetty vaate riepu työllistää tasan yhden kiinalaisen joka tuskin saa edes kunnon palkkaa tai saa mitään työterveyshuollon palveluita. 

Teemu pitäisi kieltää ja sinun ei pitäisi ostaa yhtään mitään jos rahat ei kerran muka riitä.

Ai että oikein Teemu pitäisi kieltää 🤭

Kukak

Teemu Brunila?

Vierailija
66/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on estää tilaamasta kiinakrääsää niin tuollaisella rahalla ole mitään väliä.

"Krääsää". Mistä luulet suomikauppaan tulevan made in China tuotteet.  Muuttuuko ruohonleikkurin osa paremmaksi jos kympin sijaan maksan 48€, tai painepesurin osan saa 8€ joka täällä maksaa 36€ ...

Vierailija
67/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina on hienosti hyödyntänyt maailman omahyväisimmän ja etuoikeutetuimman ihmisryhmän, länsimaalaisen naisen tekopyhyyden ja vastuuttomuuden.

Koitapa saada tuo loppumaan, tarkoittaisi että länsimainen nainen kantaisi vastuun tekemisistään. Not gonna happen.

Eikä vain länsimainen nainen, vaan myös länsimainen mies. Maaseudun miehet temuttavat hilavitkuttimia todennäköisesti enemmän kuin suomiweetee-naiset myrkyillä kyllästettyä pikamuotia. 

Kumpikaan porukka ei todellakaan tunne vastuutaan. Peruskoulu on mennyt tärviölle. Minä-minää vaan, ja kommunistinen Kiina on löytänyt tuon heikon kohdan. Siellä naureskelevat koko lännelle. Ja ihan aiheesta, valitettavasti.

Vierailija
68/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla kahdenkymmenen euron maksu.

Vierailija
69/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temuttajat vaarantaa sekä oman, että muiden turvallisuuden!. Näin kemikaali herkkänä olen saanut vakavia allergia oireita jo pelkästään siitä, että olen tavannut kaveria jolla on Temu krääsää koti täynnä. 

Ihme logiikka hänellä ei ottanut k rokotetta, koska hänen mukaansa myrkyllinen ja vaarallinen ja sitten kuitenkin temuttaa vaikka niissä on todettu oikeasti haitallisia aineita . 

Päätin etten kyseistä henkilöä sitten enää tapaa . Ihme Sulo Vileneitä ku paskaa pitää ostaa vaan siksi, että halvalla saa.

Hardwick näki, millaisia suomalaiset ovat. Kukaan suomalainen ei halua maksaa "liikaa", mutta kuitenkin on sitä mieltä, että hänelle itselleen pitäisi maksaa "kunnon" palkka omasta työstään. Miksei kiinalaisille tule maksaa "kunnon" palkkaa?

Vierailija
70/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temukiimaani ette saa tapettua. Parasta vastinetta rahallle Temusta/Aliexpressistä..

Vierailija
71/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole koskaan tavannut ketään oikeasti älykästä joka sieltä tilaa. Ei sieltä oikeasti kukaan aivot omaava tilaa yhtään mitään. 

Hyviä syöpä hetkiä ja lyijy myrkytyksiä sitten vaan ei ole minun ongelma.

Minä olen tavannut, älykkään ihmisen jolla elämä ei valitettavasti ole kunnossa. Toki mt-ongelma heikentää kognitiivista kapasiteettia, joten siinä mielessä on helppo olla samaa mieltä, että kukaan älykäs ei tilaa. Siihen voisi lisätä siis, että kukaan älykäs ja terve ihminen ei tilaa. 

Vierailija
72/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Suomalaisilla "köyhillä" on massiivisesti liikaa rahaa (ja aikaa) käytössään, kun sitä riittää syydettäväksi Temuun ja vastaaviin. 

Rahat pois niiltä suomalaisilta, jotka eivät rahaa osaa vastuullisesti käyttää! (Ja vastuu tarkoittaa globaalia vastuuta, kun kerran globaali "halpa"kauppa on tännekin rantautunut.) 

Rahat pois temuttajilta ennen kuin ne menevät Temuun!

Vierailija
73/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Suomalaisilla "köyhillä" on massiivisesti liikaa rahaa (ja aikaa) käytössään, kun sitä riittää syydettäväksi Temuun ja vastaaviin. 

Rahat poi

Tiedätkö joillakin ei ole oikeasti rahaa, laskujen jälkeen. Eivät kaikki osta temusta. Ei tietoa mistä köyhistä nyt on puhe.

Vierailija
74/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokmanni on vastuussa myymistään tavaroista, niihin ei voi panna mitä tahansa myrkkyjä ja teettää orjatyöllä. Tietenkin samalla muotilla mutta paskemmin toteutettuna ja ilman turhvallisuusvastuita halvempaa tavaraa saa temussa.  

Todennäköisesti Tokmanninkin tuotteissa on orjatyötä mukana, mutta ei yhtä paljoa kuin Temun tuotteilla. 

Perusmatematiikkaa tuo on. Mitä peruskouluissa nykyään opetetaan: matematiikasta, yhteiskuntaopista, taloustiedosta jne., kun ihmiset eivät näytä tajuavan perusasioita?

Parasta olisi vähentää kaiken mahdollisen Kiinassa tuotetun tavaran käyttöä, ihan meillä jokaisella. 

Vierailija
75/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä krääsää on Suomessa kaupat täynnä. 

Ja se saa riittää, työllistää ainakin suomalaisia ja maksetaan verot sekä tuotteita edes alkeellisesti valvotaan. Lisäksi kun tuore maksaa enemmän niin mietit tarvitsetko sitä oikeasti. Temusta kun porukka tilaa niin tilataan vain huvin vuoksi ja paljon tulee myös heikkolaatuista krääsää joka sitten päätyy roskiin

Tuntuu hirvittävältä, mikä määrä Temu-tavaraa Suomeen vuosittain tulee - ja miten suuri osa siitä menee tosiaan roskiin. Kierrätyskeskus ei turvallisuussyistä voi ottaa edes pikamuotia kierrätysmyyntiin, vaan se pitää polttaa. 

Ihmisillä on liikaa rahaa käytössään. Ei kaikilla, mutta selkeästi joillakin. Rahan käyttöön (=valtaan) liittyy aina vastuu. Vaikka olisi yhdestä eurosta kysymys. 

Vierailija
76/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitus on estää tilaamasta kiinakrääsää niin tuollaisella rahalla ole mitään väliä.

"Krääsää". Mistä luulet suomikauppaan tulevan made in China tuotteet.  Muuttuuko ruohonleikkurin osa paremmaksi jos kympin sijaan maksan 48€, tai painepesurin osan saa 8€ joka täällä maksaa 36€ ...

Kaveri osti nosto oven kauko-ohjaimen krääsä kaupasta. En muista nyt nimeä mutta ei ollut mikään mikä tässä ketjussa on mainittu.

Kauko-ohjain maksoi suomessa lähemmäs 100e ja krääsä kaupassa 5e. Toimii hyvin.

Vierailija
77/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä krääsää on Suomessa kaupat täynnä. 

No hyvä, voitte siis ostaa sitä sieltä jatkossa. 

Vierailija
78/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri osti nosto oven kauko-ohjaimen krääsä kaupasta. En muista nyt nimeä mutta ei ollut mikään mikä tässä ketjussa on mainittu.

Kauko-ohjain maksoi suomessa lähemmäs 100e ja krääsä kaupassa 5e. Toimii hyvin.

Aliexpress. Olihan se mainittu tuossa!

-sama

Vierailija
79/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerykset ihan ilmaiseksi jakavat nimensä ja osoitteensa ja puhelinnumeronsa ja pankkitiliensä tiedot mahdollisesti tulevaisuudessa  vihamielistä maiden välistä konfliktia varten, eivät tarvise vakoojia tuoda Suomeen. Kun mammat tilaa mekkoja, jotka ei sovi päälle ja elektroniikkaa, joita ei ole turvatarkastettu standardien mukaisesti. Ja lapsille myrkkyä.

Näinpä. Ja vain siksi, vain siitä yhdestä syystä, että Temua markkinoidaan kännyköiden sovellusten mainoksissa. 

Me ollaan naurettu ja nauretaan edelleen neukkujen ja venäläisten propagandauskolle, mutta ihan samaa propagandalle altistumista ja sen seurausta tuo temuttaminen on. 

Vierailija
80/120 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käsittelymaksu sitten kaikille lafkoillekin jotka tuovat myytävät tavaransa Kiinasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan