Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lähdet ulkomaanlomalle, miten tarkkaan suunnittelet syömisesi?

Vierailija
10.07.2025 |

Jos lähdet ulkomaanlomalle, miten tarkkaan suunnittelet syömisesi? Valitsetko etukäteen mahdolliset ravintolat, joissa haluat käydä, vai menetkö fiiliksen mukaan ja päätät paikan päällä? Vai syötkö mieluummin hotellissa tai kokkaatko Airbnb:ssä? Entä aamiaiset, syötkö hotellissa vai muualla?

Itse yleensä katson suurimman osan ravintoloista valmiiksi arvostelujen perusteella, mutta toki välillä tulee myös ex tempore -juttuja. Hotellissa syön yleensä silloin, kun väsyttää. Kokkaamaan en lomalla ryhdy. 

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson etukäteen onko joku todella kiinnostava mikä kenties vaatisi varauksen, mutta pääsääntöisesti fiiliksen mukaan. Aamiainen hotellilla.

Vierailija
42/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä käytä hetkeäkään moisen suunnitteluun!

Jos olen kaupungilla ja alkaa hiukomaan, tuuttaan sisään sellaiseen tavernaan mikä näyttää kivalta.

Mun mielestä on turhaa ennakko-odotusten nostatusta sellainen että tutkailee arvosteluita, ruokalistoja sun muita funtsii siinä että "tuonne mä sitten menen ja aah nautin"..

Selvastikaan et ole kulinaristi. Mina jopa matkustan monesti ihan pelkastaan jonkun ravintolan takia tiettyyn paikkaan.

En ole, todellakaan. Nykyaikana kun kaikenlaiset asiat on sallittuja ja hyväksyttyjä, toivon ettei minua ahdisteta tai syrjitä tällä perusteella vaan saan vapaasti olla ei-kulinaristi.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta toki jokainen saa lomallaan tehdä juuri niin kuin haluaa. Oletko kuitenkaan koskaan kokeillut mennä vain sellaisiin paikkoihin, joilla on erittäin hyvät arvostelut? Saattaisit huomata, että se on sen arvoista ja, että loistava ruoka voi todella parantaa koko lomaelämystä. Ps. Hyvän ruuan ei välttämättä tarvitse olla kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb:ssä: aamupala kämpillä ja ruoka ravintolassa.

Hotellissa: aamupala kahvilassa ja ruoka ravintolassa.

Ravintolan valitsemiseen käytän aikaa noin tunnin verran

Vierailija
44/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin ruoka on sata kertaa parempaa kuin paikalliset oudot moskat. Ja halvempaa.

Vierailija
45/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnittele sen enempää kuin, että varaan hotelliaamiaiset. Sitten syödään missä syödään tai käydään jopa kaupasta jotain nopeaa.

Vierailija
46/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selvitä mitään etukäteen. Aamupalan syön yleensä huoneessa, asumme yleensä huoneistohotellissa ja muut ruoat syödään ravintolassa. Valitaan se joka ilta erikseen sen mukaan, missäpäin satumme olemaan ja hintatason mukaan edullisimmasta päästä. En varaa koskaan hotellista ruokailuja.

Vierailija
47/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellilla aamupala ja sitten muuten fiiliksen mukaan ja osa suunniteltua. En mä ainakaan lomalla halua kokkailla vaan haluan nauttia ravintoloiden tarjonnasta.

Vierailija
48/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnittele enkä kokkaile. Ihan fiiliksen mukaan syön lomalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän