Inhoan siskoni aikuisia lapsia
En ole itsekään mikään maailman ihanin ihminen, mutta en voi sietää siskoni aikuisia lapsia. Näin kesäaikaan vietämme usein aikaa yhdessä sukumökillä, ja siellä joudun olemaan tekemisissä näiden lasten kanssa. Toinen on lievästi autistinen ja hänelle minun on helppo antaa hankaluudet anteeksi, mutta toinen on vain ikävä tyyppi. Hän puhuu rumasti vanhalle isoäidilleen, vaatii itselleen erityishuomiota ja -etuja, valittaa asioista. Muutenkin hän vain ärsyttää minua, eli ilmeisesti taustalla on jotain omia ongelmiani. Miten tästä voi selvitä? Vietämme vain viikon yhdessä, mutta minun on todella vaikeaa olla hermostumatta hänelle.
Kommentit (31)
Kysyit, mitä muut tekisivät. Itse sanoisin jokaisesta huonosta kommentista, ettei ollut fiksusti sanottu tai kysyisin, mitä tuolla tarkoitit. Tai sitten sanoisin, etten siedä tuollaista käytöstä ja jos tuo ei muutu, saatte luvan poistua pilaamasta muiden ilmapiiriä. Enkä myöskään kuuluttaisi, milloin olen mökille menossa. Eivät osaa tulla paikalle, kun eivät tiedä teidän olevan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te muut ihmiset toimisitte tällaisessa tilanteessa? Siis olette lomalla mökillä ja haluaisitte olla rauhassa, mutta ihan joka kerta paikalle änkeävät nämä "lapset", jotka kuitenkaan eivät ole täysin itsenäisiä, vaikka aikuisia ovatkin.
Mitä tekisit sitten, kun nämä henkilöt käyttäytyvät huonosti? Siis eivät selvästikään osaa käyttäytyä ryhmässä ja ottaa muita huomioon. Ovat itsekkäitä ja toisaalta valittavat muiden tekemisistä. Itselläni meinaa pinna palaa todella pahasti, ja pyrin sitten vain hillitsemään itseni, vaikka joskus joku sammakko suusta pääseekin. En osaa suhtautua asiaan rakentavasti ja ilman tunnetta, siksi pyrin olemaan reagoimatta, mutta se ei ole hyvä ratkaisu.
Ap
Lähtisin sieltä mökiltä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks menette sinne mökille samaan aikaan? Jos ette siellä nyt koko kesää vietä, niin ettekö voisi käydä eri aikaan kuin siskosi ja ärsyttävät aikuiset lapsensa?
Koska nämä lapset aina haluavat tulla samaan aikaan.
Ap
OK? Ja miten se sinuun liittyy? Ilmotat, että et tule. Vissiin kuitenkin aikuinen ihminen olet ja voit itse päättää missä seurassa aikaasi vetät?
Kesä on liian lyhyt, että siitä yhtään liikenisi aikaa ärsyttäville ihmisille. Ihmettelen aina tätä, että väkisin mennään samaan aikaan kesänviettoon. Murtakaa perinteet.
No eikö teillä kenelläkään ole suhteita omiin sukulaisiin? En halua rikkoa välejä sukuun, ei se ole mielestäni mikään hyvä ratkaisu. Haluaisin kuitenkin osata jotenkin rakentavasti suhtautua tähän asiaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No eikö teillä kenelläkään ole suhteita omiin sukulaisiin? En halua rikkoa välejä sukuun, ei se ole mielestäni mikään hyvä ratkaisu. Haluaisin kuitenkin osata jotenkin rakentavasti suhtautua tähän asiaan.
Ap
On, mutta ei mitään kimppamökkisuhdetta. Jos haluat tehdä asialle jotain sinun pitää ottaa sitä vastuuta vaikka se ei tuntuisikaan kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ollaan ns erakkosuku, kaikki tykkää enemmän olla omissa oloissaan ja nähdään 1-2 kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinun nyt vaan tarvitsi olla iso tyttö ja puhua asia läpi siskosi kanssa.
Olen antanut vain pinnan palaa, ei minulla ole tarvetta pitää hyviä välejä ihmisiin jotka eivät osaa käyttäytyä. Monet riidat olen saanut aikaan, mutta myös niitä anteeksi pyyntöjä. Kiltit tytöt eivät muuta maailmaa!