Häät ulkomailla - miksi?
Älkää hyvät ihmiset järjestäkö häitä ulkomailla, ellei teillä ole oikeasti varaa tehdä sitä kunnolla. On tosi noloa kutsua ihmisiä häihin ulkomaille ja järjestää siellä vierailla omakustanteisia illallisia/retkiä sekä pakottaa heidät itse maksamaan taksinsa tai vuokraamaan auton että pääsee juhlapaikalle. Jos pitää häät ulkomailla, niin varmistakaa että teillä on varaa tehdä se oikein. Esimerkiksi edellisenä iltana pitäisi hääparin tai vanhempien tarjota kaikille sellainen harjoitus illallinen jossa kaikki pääsevät tutustumaan ja rentoutumaan. Tätä ei vieraiden missään nimessä kuulu maksaa itse.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti muuten tuossa harjoitus illallisella on. Eikö ihmiset osaa syödä harjoittelematta?
Rehearsial Dinner = Hääparin läheisimmät voivat tutustua toisiinsa illallisen merkeissä ennen parin vihkimistä. Itse olen osallistunut tällaiseen illalliseen Kanadassa.
Suomimammat eivät halua häihinsä tuntemattomia, etkö edes tämän verran tiedä?
Voithan yrittää lokkeilla, mut ei taida onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska morsiuspari on kotoisin eri maista?
Me ollaan eri maista ja järjestettiin häät sitten maassa, jossa silloin asuimme. Pidimme pienet häät ja vain läheisimmät tulivat sitten häihin kummankin kotimaasta.
Joskus noinkin. Meidän suvussa olik häät Madeiralla, koska toinen osapuoli oli sieltä kotoisin. Vieraita oli satakunta, enemmistö sieltä, mutta kolmisenkymmentä Suomestakin. Kivat häät oli! :)
(eikä tullut mieleenkään, että morsiusparin olisi pitänyt kustantaa meille jotain retkiä siellä, kuka teki mitäkin mistä kukakin/ketkäkin olivat kiinnostuneita)
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se on vähän juuretonta mennä pois omalta kotiseudultaan viettämään häitä
Kuka niin on väittänyt? Olin kreikassa häissä jossa serkkuni meni naimisiin paikallisen kanssa. Ovat asuneet siellä yli 30v. Poikansakin käyneet intin Suomessa
Jossain Italiassa on kai yrityksia jotka järjestää suomalaisille häitä. Kiva mennä ulkomailla naimisiin jossain massahäälaitoksessa, jossa kaikki saa tosi yksilölliset toscanalaiset häät.
Suvussa on ollut ainakin kahdet häät ulkomailla. En osallistunut kumpiinkaan. Osallistuminen ei ole pakollista, vaikka kutsun saisikin. Myöhemmin kuulin että hääpari jäi pahasti velkaa häistä, kun kuvitteli että tulee enemmän vieraita, (jotka maksavat häät).
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti muuten tuossa harjoitus illallisella on. Eikö ihmiset osaa syödä harjoittelematta?
Se idea on tarjota vieraille. Köyhät moukat suomalaiset ei osaa tarjota vaan maksattaa vierailla asioita
Huom! Kanadalaiset häät, jossa hääparin toisen puoliskon vanhemmat ovat suomalaisyntyisiä..En ollut heille nobody.