Pidän outoina ihmisinä, jotka vielä vuonna 2025 lukevat oikeita kirjoja
Kommentit (85)
Lopetin äänikirjojen kuuntelemisen, kun opin lukemaan. Luen keskittymistä vaativaa kirjallisuutta, jota ei ole tarkoitettu kaikenlaisen puuhastelun lomassa kuunneltavaksi taustaviihteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kuunnella kenenkään lässytystä, joten luen kirjani.
Samoin. Olen kirjoittanut muutaman kirjan, ja kun niistä on tehty äänikirjoja, minua häiritsee ääninäyttelijän maneerinen lukutapa. En tunnista tekstiä omakseni.
Muutama on kuunneltuna ollut aika hyvä: Knalli ja sateenvarjo - sarja ja Neil Hardwickin Nalle Puh Englanniksi luettuna. Mutta nehän eivät äänikirjoja varsinaisesti olekaan vaan kuunnelmia. Siinä on eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa kuunnella kenenkään lässytystä, joten luen kirjani.
Samoin. Olen kirjoittanut muutaman kirjan, ja kun niistä on tehty äänikirjoja, minua häiritsee ääninäyttelijän maneerinen lukutapa. En tunnista tekstiä omakseni.
Muutama on kuunneltuna ollut aika hyvä: Knalli ja sateenvarjo - sarja ja Neil Hardwickin Nalle Puh Englanniksi luettuna. Mutta nehän eivät äänikirjoja varsinaisesti olekaan vaan kuunnelmia. Siinä on eroa.
Tarkennus: Nalle Puh on tietysti Milnen ja Lukijana oli Hardwick.
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen kirjasta on aivan toisenlaista tekemistä kuin äänikirjan kuunteleminen. Kirjaa on helppo selata edes takaisin, voi lukua nopeasti tai hitaasti nautiskellen. Voi pysähtyä itselle tärkeisiin kohtiin, jäädä pohtimaan. Äänikirja on hyvä vaihtoehto niille, joita lukeminen ei innosta. Mutta minulle kirja on vielä toimiva käyttöliittymä!
Just näin ja äänikirjassa jäävät kuvat näkemättä. Niitä on monissa elämäkerroissa esim.
Vierailija kirjoitti:
Provo!
Älä huoli, se näyttää otsikon kärjistyksestä huolimatta käynnistäneen ihan mielenkiintoisen ja monipuolisen keskustelun aiheesta.
Paperikirjojen lukeminen on foliohattujen hommaa. Ilmastonmuutoksen takia paperiset kirjat pitäisi kieltää, kun e-kirjakin on keksitty.
niin läpinäkyvää kirjastot ostavat kaverin kaverin kirjoja saavat itse rabatit kun tädit itse niitä merkkaa lainatuiksi. kanta hämeessä ainakin yleistä itse seurannut kun en uskonut kesä apulainen puhui käytännöstä. samalla kirjastot hehkuttavat demokratiaa avoimuutta ja korruptio vapautta.
Mieluummin luen itse kuin kuuntelen, olen yrittänyt kuunnella mutta en pitänyt lukijan äänestä, oli siis epäonnistunut valinta
En hahmota näkemääni samalla tavalla kuullessani kuin lukiessani. Siksi en suosi äänikirjoja
Vierailija kirjoitti:
Saa omaan tahtiin lukea, kuvitella se maailma, en jaksaisi kuunnella jonkun tutun julkkiksen ääntä,
esim Pirjo, Niina L yms
Menis muisteluksi kun niitä näkee jatkuvasti tv:ssä
Tuossa syy, miksi en kuuntele suomenkielisiä äänikirjoja. Kyllähän englanninkielisissäkin on monesti lukijana joku näyttelijä, mutta heitä on niin paljon, ettei suurinta osaa tunnista äänrn perusteella. Parhaita ovat kirjailijan itsensä lukemat äänikirjat, vaikka hän ei olisi kummoinen ääninäyttelijä. En edes pidä kovin näytellyistä äänikirjoista.
Aika vähän kyllä tulee kuunneltua kirjoja, joskus, jos teen jotain pitkäkestoista työtä, joka ei vaadi minkäänlaista ajattelua. Lukeminen on paljon mielekkäämpää.
Rakastan kirjojen tuoksua ja tuntua käsissä. Sivujen rapinaa. Näen mielessäni päähenkilöt ja paikat.
En koe samaa,jos joku hölöttää korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset eivät lukisi kirjoja niin kirjoitustaito olisi todella heikko.
Niinhän se nykyään on monilla sellaisillakin, jotka kirjoittavat työkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeminen kirjasta on aivan toisenlaista tekemistä kuin äänikirjan kuunteleminen. Kirjaa on helppo selata edes takaisin, voi lukua nopeasti tai hitaasti nautiskellen. Voi pysähtyä itselle tärkeisiin kohtiin, jäädä pohtimaan. Äänikirja on hyvä vaihtoehto niille, joita lukeminen ei innosta. Mutta minulle kirja on vielä toimiva käyttöliittymä!
Just näin ja äänikirjassa jäävät kuvat näkemättä. Niitä on monissa elämäkerroissa esim.
Mikään ei pakota on valitsemaan kuunneltavaksi kirjaa, jossa on kuvia. Omaa järkeään saa käyttää, kun valitsee, missä formaatissa minkäkin kirjan nauttii. Kuunneltavaksi sopii perinteinen kertomakirjallisuus, jossa ei ole kuvia eikä edes mitään tekstillisiä erikoisuuksia. Jota itse lukiessa mennään sivu sivulta eteenpäin eikä koko aikaa palailla taaksepäin tai pompita johonkin lähdeluetteloon. Plus lukijan äänen pitää olla miellyttävä. Äänikirjapalveluissa voi kuunnella näytteen ja itse päättää pitääkö lukijasta vai ei. Loput kirjat luetaan itse.
Pidän outona ihmisiä, jotka tekevät tällaisia aloituksia. Voisiko AP avata hieman ajatusmaailmaansa asiasta.
Mieluummin outo mielestäsi kuin laisesi moukka.
Jos ihminen ei lue kirjoja, niin hän ei ymmärrä todellisuutta. Jos ihminen ei lue menneisyyttä, niin hän ei ymmärrä nykytilannetta. Jos ei ymmärrä nykytilannetta ei voi hallita tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Paperikirjojen lukeminen on foliohattujen hommaa. Ilmastonmuutoksen takia paperiset kirjat pitäisi kieltää, kun e-kirjakin on keksitty.
Kun voimalaitokset hajoaa ja mastot sammuu, niin olet täysin kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutoshörhöt ja kaiken maailman DEI-jengi on kylläkin oppinut tuon kaiken tiedon sosiaalisista medioista bittiavaruuksissa. Internet oli selvästi virhe niille kaikken vähä-älyisimmille lampaille.
Olen aina lukenut paljon kirjoja. Olen 49v ja viimeiset viisi vuotta Olen kuunnellut 90 % kirjoistani. Ja olen kuunnellut enemmän kirjoja kuin olisin lukenut fyysisenä painoksena. Ja luen muutenkin e-kirjoina enimmäkseen. Maailma muuttuu ja se on hyvä.