Raskaanako??
Heippa! Tässä olen nyt aivan ulalla. Kuukautiseni ovat toista viikkoa jo myöhässä ja mahdollisuus raskauteen on aika suurikin. Olen tehny jo 2 testiä (ensimmäisen 2vko sitten, toisen 1vko sitten [apteekin raskaustestillä]) ja molemmat ovat näyttäneet negatiivista. Onko ylipainolla vaikutusta?? Tyypillisiä " oireita" ei jotenkaan ole havaittavissa kuitenkaan eli ei normaalista poikkeavaa väsymystä tai rintojen arkuutta, pahoinvointia... vessassa tulee juostua kuitenkin normaalia useammin (vai lieneekö vain omaa mielikuvistusta?). Alavatsassa on alkanut tuntua nyt välillä/päivittäin kuukautiskivun omaista kipristelyä, ja olenkin aina että " Nyt ne alkaa!" , mutta sitten mitään ei tapahdukaan :/ Ajattelin josko jollain olisi kokemuksia vastaavasta tai ajatusta mistä voisi olla kyse, jos ei raskaudesta? (Lääkäri vastaa -palstoilta en tosin ole edes kysellyt, ajattelin että kokemuksen omaavat tietävät kuitenkin paremmin :)) T:Ulappa Ulla
Kommentit (4)
Joo, labraan tässä varmaan täytyy sitte vaan kipittää, inhottaa vaan ajatus kun on neulakammo :/ Mutta, eiköhän tästä selvitä. Kiitoksia vastauksesta :)
Tein sitten vielä yhden kotitestin (malttamattomana) mutta tällä kertaa aamuvirtsasta ja positiivistahan se näytti. rv8 siis alkamaisillaan, mutta veikkaan että rv40:tä ei päästä näkemään... :/ Tuntuu itsekkäältä tehdä abortti, mutta tuntuu myös itsekkäältä pitää lapsi, jonka vanhemmat vihaisivat toisiaan tämän vuoksi vuoksi, sillä niin siinä kävisi... Hmmh, elämä on vissiin oikeastikin hyvin monipiippuinen, sattumien summa... :( Mikä sitten olisi oikea vaihtoehto? Itse kuitenkin pidän tärkeänä, että lapsi syntyisi tasapainoiseen kotiin... Eipä taideta nukkua tänäkään yönä. T:Taas Ulapalla...
Kannattaa tehdä niin kuin itse parhaaksi näät. Abortti on varmasti raskas ja vaikea päätös, mutta jos tietää, ettei pysty tarjoamaan tasapainoista elämää lapselle, on se ainut ratkaisu. Lapsi on elämässä ainakin sen 20 vuotta niin on hyvä, että on varma haluaako sen pitää.
Voimia sinulle päätökseen tekoon, toivottavasti siulla on tuki joukkoja.
Jos siulla on syytä epäillä raskautta, esim: yhdynnässä on unohtunu ehkäisy tai tms. niin kannattaa käydä ihan labrassa ottamassa testit. Sieltä saa ainakin varman vastauksen. Olen kuullut, että ylipaino saattaa vaikuttaa siihen että apteekin testin tulos saattaa olla epäluotettavampi.
Menkkojen myöhässä oleminen saattaa myös johtua siitä, että luulee olevansa raskaana, miulla oli joskus 2 kuukauttakin, kun epäilin, että oon raskaana, mutta en sitten ollut kuitenkaan. Se saatto johtua ihan vaan stressistä ja siitä, että niitä oottamalla ootti.
Kuitenkaan ihan tosi alku vaiheessa ei miulla ainkaan ollut mitää oireita, ne tuli sitten reilua kuukautta myöhemmin.
suosittelen kuitenkin käymään siellä labrassa, niin saat varman vastauksen , eikä tarvitse sitten turhaan stressata, sitä kun ei tiedä onko vai eikö oo (: