Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Positiivinen luottorekisteri

Vierailija
09.07.2025 |

En ole omistanut luottokorttia vuosiin, nyt ajattelin hankkia kun olen lähdössä elokuussa pidemmälle ulkomaanmatkalle. Luottotiedot on aina olleet moitteettomat ja vakituinen työ jne löytyy. Hain korttia ja tuli hylky- syynä merkintä positiivisessa luottorekiterissä. Olin aivan puulla päähän lyöty, että mikä homma, kun lähtökohtaisesti on lainat maksettu ajallaan (lukuunottamatta tämän vuoden tammikuuta, kun maksoin lainanlyhennyksen viikon myöhässä).Menin tarkistamaan rekisterin ja siellä komeili yksi 10e merkintä: Kyse siis ilmeisesti jostain maksuhuomautuskulusta liittyen tähän myöhästyneeseen lainanlyhennykseen. Olin pankkiin yhteydessä että maksan mielelläni tuon 10 e kulun pois, jos saan viitetiedot ym että maksu kohdistuu varmasti tuohon nimenomaiseen 10 euroon ja merkintä poistuu. Mitään tietoa nettipankissa ei tästä erääntyneestä 10 eurosta ollut.  2,5 vkon jälkeen sain tiedon ettei tuo maksuhuomautuskulu ole avoimena. Pyysin tietenkin että korjaavat tiedon positiiviseen luottorekisteriin koska merkintä on ensinnäkin aiheeton: rekisteriin ei saa ilmoittaa maksuhuomautuskuluja, vaan ainoastaan erääntyneet lainanmaksut eli alunperinkin tuo merkintä oli aiheeton. Olen siis puun ja kuoren välissä kun pankin mukaan avoimena ei ole mitään, mutta merkintä rekisterissä kuitenkin on! Olen odottanut tuohon viestiin vastausta nyt 3 viikkoa, saamatta sitä. Lähetin tässä välissä pari muutakin viestiä sinne enkä ole saanut reaktiota. Nyt olen siis melkein 1,5 kk yrittänyt saada tuota asiaa hoidettua ja aiheetonta merkintää pois, mutta en saa pankista mitään reaktiota. Mitä tässä voi nyt tehdä?? S

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla