Käsi ylös kaikki, joiden mielestä ensin mennään naimisiin ja vasta sitten hankitaan lapset!
vaikka olenkin itse tehnyt toisin ensimmäisen lapseni kohdalla. Niin ei pitänyt käydä, mutta kävi kuitenkin.
Kommentit (84)
osoittaa rakkautensa ja sitoutumisensa meihin paitsi yksityisesti, myös julkisesti.[/i
Mulle on ainakin se ja sama mitä muut ajattelee meidän sitoumuksesta. Ne jotka meijät tuntee tietää että ollaan sitouduttu ja muilla ei mitään väliä.]
No on sillä hiukan väliä muutenkin. Silloin kun toinen kuolee niin avosuhteessa eläneen asema ei ole niin turvattu. Siis taloudellisesti.
Näin arvoisan raadin jäsenet ovat tyytyväisiä.
Ohessa tilastokeskuksen sivuilta lainattua:
Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon. Erotilastoa Euroopassa - ja koko maailmassa - johti vuonna 2000 Ruotsi (55 %). Seuraavina tulivat Suomi (51 %), Viro (47 %) ja Tanska (45 %).
Mutta jos se lapsi jo tulossa olisi, niin ei mun mielestä sen _takia_ naimisiin tarvitsisi mennä.
Lapset ovat kastaneet.. :D
Mulle on ihan yksi lysti jos sinä ajattelet ettei olla sitouduttu toisiimme, minusta aika ja yhteiset asiat todistaa ihan muuta. Surullista jos jokkut ajattelee jotain papereitten perään.
Lapset on tunnustettu, talo vakuutettu toiselle jos henki lähtee toiselta jne.
Oma ukko ainakin on sen verran luotettava ettei sitä tartte kirkkoon raahataka, jos tolle ajattelulle lähdetään. Siinä se on keikkunu rinnalla jo hyvän tovin.
Ei tässä kukaan mitään arvostusta vaadi paperilla, vaan ihan arjessa!
Jokanen taplatkoon tyylillään, mitä ihmiset on arvosteleen toisiaan? Kertoo ehkä jotain omasta epävarmuudestaan?
16
osaatko perustella, miksi joidenkin mielestä on parempi elää avoliitossa, ettei tule avioeroa? Onko avoero jotenkin kunniakkaampi?
Olen samaa mieltä, jos voi tehdä lapsia yhdessä niin miksei voi mennä naimisiin.
Mahd. eron tai kuoleman kannaltakin kannattaa olla naimisissa...
Lapsellisista avopareista eroaa vielä useampi, en muista tarkkaa lukua mutta olisiko ollut yli 70%. Joten kyllä se sitten tilastojenkin mukaan joillekin jotain se avioliittokin merkitsee ja antaa ehkä vielä sen yhden lisävaihteen yrittää vielä...
Ohessa tilastokeskuksen sivuilta lainattua:
Suomessa kokonaiseronneisuusluku on jo vuosia ollut lähellä 0,50:tä. Tällä erovauhdilla siis puolet avioliitoista päätyisi eroon. Erotilastoa Euroopassa - ja koko maailmassa - johti vuonna 2000 Ruotsi (55 %). Seuraavina tulivat Suomi (51 %), Viro (47 %) ja Tanska (45 %).
Avioliitto tuo juridisen turvan automatic. Ei tarvi tehdä mitään erillisiä papereita.
Jos ei jompikumpi ole siihen valmis, antaa sen lapsiasian olla.
nimenomaan sen takia, että jos sattuu jotain. meillä oli yhteistä omaisuutta yms. sen takia on jo jo turvallisempaa olla naimisissa kuin avoliitossa. ei tarvita mitään testamentteja kun kaikki menee jo automaattisesti sillä tavalla. en mennyt naimisiin minkään "julkisen sitoumuksen" takia vaan nimenomaan, toisen kuoleman tms. varalta. Ihan hölmöä olla avoliitossa juuri tuon takia. rakkauteen ei papereita tarvita vaan juridisen puolen takia.
Todellinen liitto on julkinen, juridinen sitoumus, ja katson pelkästään sellaisen riittävän hyväksi suojaksi lapsille ja äidille.
Riippuu ihan parista. Oikeasti asialla ei ole perheen kannalta merkitystä.
siis onko se nyt ihan sama että ollaanko sitä naimisissa vai ei???
kyllä me ollaan ihan muidenkin tietoisesti vakavissaan toistemme kanssa vaikka ei naimisissa ollakkaa.... eikös sitä olla yleensäkki KAIKKIEN TIETOISESTI valmiina olemaan yhessä vaikka seurustellaan..... vai eikö nämä "pakko avioliiton" kannattajat ole uskaltaneet kertoa kellekkään että seurustelevat ...???
ihme paasaamista siitä että pitäisi naimisiin mennä kun ei asioissa muutu mikään muu kuin se että sulla lukee papereissa se tieto?????!!!
en mäkään sano että ei kannata mennä naimisiin( vaikka minä en sitä touhua kovin tarpeellisena näe) tai enkä sano että pitää mennä naimisiin.. kaikilla on omat mielipiteet.
mutta ainoa asia mihin haluan puuttua noissa aiemmissa kommenteissa että häät ei muka maksa.
kylhän ne yleensä tuppaa maksamaan . ja kyllä jos minä menen naimisiin meinaan sen kerran tehdä elämäni aikana niin silloin pidän kunnon häät enkä pitäisi jonkun ihmeen pakko tarpeen takia häitä 20 kymppisenä että sitten voin hommata lapsen ja sen jälkeen sitte muutamien vuosien päästä erota kun tajuakin että tuli hieman kiirehdittyä... veikkaampa että suurimmalle osalle ketkä tätä "pakko avioliittoa" kannattaa niin tulee käymään juuri näin.. tämä on vain minun kantani asiata.
ajatellut, että päättäisin jonkun av:n tai minkään muunkaan nettipalstan huutoäänestyksen perusteella milloin menen naimisiin tai hankin lapset.
Enkä oikein usko, että AV voi päättää kuinka sitoutuneita olemme suhteeseemme, oli se sitten ihan mikä tahansa liitto.
Eli ihan sama mulle, mitä mieltä olette tekemisistämme.
Siitä on yli 10 vuotta kun raamatun läpi lukaisin.
Että oliko se mari ja josephi naimisissa, ennen kuin se maria pyöräytti sen jeesus-muksun?
Jos ei niin miksi ne sit hengas yhessä? Eikös avioliitot olleet silloin järjestettyjä?
Ja tekikö ne sen ensimmäisen jälkeen enää lapsia?
Vierailija - 20.9.2008 19:18 (ID 732082) 7/39
nostan käteni
jos ollaan valmiita tekeen lapsi yhdessä, niin pitäis olla uskallusta ja valmiutta mennä naimisiin. <--- SIIS MITÄ HEL........ uskallusta mennä naimisiin.. voi kuule kyllä sitä vaaditaan valmiutta hommata lapsi mutta mitä hyötyä siitä naimisiin menosta sille lapselle on.. ei naimisiin menossa ole mitään hienoa....kyllä sitä lapsen saa hommata ilman sitä paperin palaakin
Häitä ei olla suunniteltu, mutta puhuttu kyllä "sitten joskus"-tyyliin :) Sopii minulle ja suostun kyllä, kun ja jos mies kosii, mutta hyväksyn tämän avoliitonkin. Eikö se ole sama missä järjestyksessä nämä asiat tekee..
OLEN AIVAN SAMAA MIELTÄ!!!
tavallisen ihmisen tekemäksi sopimukseksi poikkeuksellisen suuret juridiset ja taloudelliset vaikutukset. Avioliiton solmiminen on tavalliselle ihmiselle jo taloudellisestikin todennäköisesti elämän suurin sopimus. Se muuttaa paljon ihan käytännössä varsinkin, jos eteen tulee hiukankin erikoisempi tai tiukempi tilanne.
Tunnetasolla se on lähinnä julkinen sitoumus ja lopullinen sitoumus. Se voi merkitä eri asioita eri ihmisille ja siihen liittyy usein erilaisia yksityisiä, ei-juridisia sopimuksia. Näissä hajonta voi sitten olla hyvinkin laajaa, samoin tietysti aivan avioliiton juridis-taloudellista puolta voi rukata paremmin omiin tarpeisiin sopivaksi tietyissä rajoissa erillisillä juridisilla sopimuksilla.
ihme paasaamista siitä että pitäisi naimisiin mennä kun ei asioissa muutu mikään muu kuin se että sulla lukee papereissa se tieto?????!!!
Onneksi lapseni ei syntynyt äpäränä ;)
Tunnen usean, myös itseni. Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 12 vuotta. Eka lapsikin saatiin alulle vasta 1kk seurustelun jälkeen. Eli ei oltu vuottakaan yhdessä kun eka lapsi syntyi. Sitten syntyi kakkonen, kolmonen, nelonen ja viides. Nyt sitten nuorimmainenkin on jo 5v, ja päätettiin nuorimman ollessa 3v, että mennään naimisiin. Naimisiin menonjälkeen alkoikin kaikki mennä huonosi. Avioliittoneuvontaa yms...yms, vaikka se 10 vuotta otliin oltu todella onnellinen pari. Naimisiin meno pilasi oikeasti koko suhteen. onneksi ollaan vaikeuksista huolimatta pysytty yhdessä.
Tiiän monta paria, joille käynyt sama. Joten en kyllä puolla yhtään koko naimisiin menoa. Tehkää lapset ensin, mutta älkää menkö naimisiin jos haluatte elämän olevan hyvää.
Ei kirpaise, enkä suuttunut. Lapset sitovat enemmän kuin avioliitto. Avoliitto ei ole synonyymi vapaalle suhteelle..ihme yleistyksiä täällä ihan oikeasti. Jos haluaa ja saa lapsia, niin se on kyllä enemmän sitova ja todistaa halusta elää yhdessä enemmän, kuin nimet paperissa. Ja meillä on ne nimet paperissa...Naimisiin mentiin ennen lapsia. Ja ennen lapsia olisi helposti erottukin, jos olisi mennyt huonosti. Nyt kun on lapsia, niin jos joskus alkaisi mennä huonosti, niin lasten takia sitä varmaan yrittäisi.