Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi ylös kaikki, joiden mielestä ensin mennään naimisiin ja vasta sitten hankitaan lapset!

Vierailija
20.09.2008 |

vaikka olenkin itse tehnyt toisin ensimmäisen lapseni kohdalla. Niin ei pitänyt käydä, mutta kävi kuitenkin.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nousee yksi

o/

Vierailija
2/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

o/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niiiiiiiin kaukana todellisuudesta kuin olla voi.

ei kaikki halua naimisiin, tai sitten odotellaan parempaa taloudellista tilannetta, häät maksavat aika lailla...

eikä lapsia hankita, vaan saadaan! etkö ole ikinä kuullut?

Vierailija
4/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis hyvä noinkin, mutta mielestäni lapset ei vaadi avioliittoa, vaan pitkä ja vakaa avoliittokin on ihan hyvä pohja.

hetken huumassa en kannata lapsia tekemään.

Vierailija
5/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen liitto on julkinen, juridinen sitoumus, ja katson pelkästään sellaisen riittävän hyväksi suojaksi lapsille ja äidille.

Vierailija
6/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pidä ruveta hankkimaan, jos ei ole valmis sitoutumaan edes puolisoon.

Vierailija
7/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä Kuussa on niin, mutta ei täällä.

Vierailija
8/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan valmiita tekeen lapsi yhdessä, niin pitäis olla uskallusta ja valmiutta mennä naimisiin.

Eli siis miksi ei mennä naimisiin ennen lapsia??

Ja ihan ilmaiseks pitäis päästä naimisiin, ne juhlathan siinä maksaa.

Vierailija
9/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät maksavat aika lailla...

Esteettömyystodistus ja vihkiminen eivät maksa Suomessa mitään. Se kaikki muu "prinsessahöttö" siinä ympärillä maksaa, mutta ei ole lainkaan välttämätöntä. Todistajatkin saa seurakunnasta, maistraatista tai käräjäoikeudesta maksutta ellei halua ketään sukulaista tai ystävää paikalle.

Käräjäoikeudet on muuten monissa kaupungeissa viihtyisämpiä vihkipaikkoja kuin maistraatit. Ja siellä vihkiminen on hieman harvinaisempaa.

Vierailija
10/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös olemme tehneet. Nyt neljä vuotta naimisissa ja esikoinen on tulossa (ja voimme sanoa, että hänet saamme; parin vuoden yrityksen jälkeen).

Vierailija
11/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös isille.

Kasi

Vierailija
12/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä ei olla suunniteltu, mutta puhuttu kyllä "sitten joskus"-tyyliin :) Sopii minulle ja suostun kyllä, kun ja jos mies kosii, mutta hyväksyn tämän avoliitonkin. Eikö se ole sama missä järjestyksessä nämä asiat tekee..

Vierailija
13/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle ootteko naimisissa vai mitä. Me ei olla, eikä teille kuulu syyt.

Me ei tarvita papin aamenta varmentaaksemme hyvän ja toimivan parisuhteen, sääli jos joku ajattelee että parisuhde ei muuten pelitä. :D

Yksi on varmaa: jos avoliitosta voi "vaan lähteä" niin ajattele miten hyvin meillä menee kun ei ole estettä.

Ja on tossa noita lapsia, lisää tulossa.

Vierailija
14/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häitä ei olla suunniteltu, mutta puhuttu kyllä "sitten joskus"-tyyliin :) Sopii minulle ja suostun kyllä, kun ja jos mies kosii, mutta hyväksyn tämän avoliitonkin. Eikö se ole sama missä järjestyksessä nämä asiat tekee..

Naimisiinmenohan on perimmäiseltä merkitykseltään osoitus halusta sitoutua ja aloittaa yhteinen elämä vakavissaan. Jos lapset on jo hankittu ja sitten vasta aletaan sitoutua, niin ihan nurinkurisessa järjestyksessähän se menee.

Vierailija
15/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa sakkia...

Vierailija
16/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös... o/

Meillä sai esikko alkunsa heti seuraavasta kierrosta, oli ihan tarkoituskin. Ja ne häät oli toosi pitkälle itse tehtyä: koristeet, ruuat ja kaikki mitä vain sai tehtyä itse, miehen puku ostettiin sopivasti joulualennuksesta valmiiksi ja mun puku vuokrattiin.

Vierailija
17/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mikä ihme siinä avioliitosta tekee sen ainoan sitoumuksen. Kyllä mulle ainakin ihan toisen sana riittää. Ihme ukkoja teillä jos ne tarvii jollain paperilla sitoo. Minä en ainakaan sellasen kanssa eläis.

Vierailija
18/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hän on 5 vuotias ja nykyisen miehenin kanssa oltu yhdessä lähes saman verran. Haluan hänen kanssaan lapsen ENNEN avioliittoa. Ihan jo senkin takia, että ensimmäinenkin oli, eikä hänessä sen takia mitään vikaa.

Naimisiinkin mentäisiin vain sen takia, että voi yhdistää lapset samaan sukunimeen minun kanssani (otan kaksiosaisen sukunimen, ensimmäinen lapsi omallani)

Lapset vasta avioliiton jälkeen on muutenkin niin ällöttävän kristillistä.

Vierailija
19/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mikä ihme siinä avioliitosta tekee sen ainoan sitoumuksen. Kyllä mulle ainakin ihan toisen sana riittää. Ihme ukkoja teillä jos ne tarvii jollain paperilla sitoo. Minä en ainakaan sellasen kanssa eläis.

osoittaa rakkautensa ja sitoutumisensa meihin paitsi yksityisesti, myös julkisesti.

Vierailija
20/84 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan käteni!

Kirkko ei edes tunnusta mitään avoliittoa, se on avosuhde joka kuvaa sitä mielestäni hyvin. Asutaan vaan yhdessä ja hengataan kun ei uskalleta sitoutua!

Ja ihan turha inistä naimisiinmenon kalleudesta, vain häät maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan