Tapailumies stalkkaa?
Tutustuin ihan mukavaan mieheen, jonka kanssa ollaan tapailtu vapusta saakka. Meillä on hauskaa yhdessä ja homma tuntuu toimivan. Nyt kuitenkin viimeisen parin viikon aikana on sattunut muutamakin hieman outo juttu.
Lähdin lenkille ystäväni kanssa, kerroin tästä miehelle. Kuinka ollakaan jossain vaiheessa lenkkiä mies tuli sattumalta vastaan. Ei oikein edes osannut sanoa, miksi liikkui sillä suunnalla, missä ystäväni asuu. Viime viikolla käytin tunnin liukumaa ja lähdin aikaisemmin kotiin. Mies soitti juuri kun olin tullut kotiin ja totesi, että sä tulitkin jo kotiin, joten tehdäänkö jotain. Se vaan, etten ollut edes ehtinyt sanomaan olevani kotona, enkä ollut kertonut hänelle lähteväni aikaisemmin. Eli minun ei normaalisti olisi edes pitänyt olla tuohon aikaan kotona. Eilen kun lähdin ruokikselle työkavereiden kanssa, niin mies ajoi autolla meidän ohi. Työpaikkani lähellä ei ole mitään sellaista, mihin hänellä olisi mitään asioita hoidettavana. Kysyin häneltä eilen, että miksi hän liikkui siellä suunnalla, mutta hän kielsi olleensa siellä päinkään. Kuitenkin olen 100% varma, että näin hänet ja tunnen kyllä hänen autonsa.
Nyt nämä viimeaikaiset tapahtumat ovat alkaneet ahdistamaan. Mitään selitystä näille en ole saanut ja hänen mielestään kuvittelen asiat. Uskaltaako tässä jatkaa suhdetta vai onko parempi lopettaa homma?
N25
Kommentit (58)
Tarkista käsilaukku, sen taskut, vuori, oma takki jne.
Jos liikut autolla tai pyörällä, niin niissäkin voi olla seurantalaite. Ne on yleensä pienikokoisia "muovilärpäkkeitä".
Sanoisin, ettei ole yhtään mitään väliä, stalkkaako mies sua. Sulla on sellainen tunne ja epäilys, ja se riittää. Ei sillä että vaisto välttämättä olisi oikea, vaan siksi että suhteesta ei tule hyvää, jos heti alussa tulee noin epämiellyttävä fiilis miehestä.
Kannattaa varmaan lopettaa suhde. Tuossa voi vielä käydä köpelösti!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Jotenkin alkaa ahdistamaan, kun kuulee, että stalkkausta tosiaan tapahtuu. Ehkä en sittenkään ylireagoi? Olen ollut suhteissa ennenkin, mutta ei kenenkään kanssa tämmöistä ole tapahtunut. Miksi hän ylipäänsä haluaisi seurata menemisiäni? Emme edes virallisesti seurustele, vaikka olemmekin tapailleet noin 2 kk.
ap
Hän haluaa seurata menemisiäsi, sillä hän haluaa tietää, tapailetko salaa jotain toista miestä, kun kerta olet vasta tapailuasteella hänen kanssaan ettekä te virallisesti seurustele. Hän siis pyrkii saamaan sinut kiinni miesseurasta. Toi on se stalkkauksen syy. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni siinä kohtaan, missä mies on käynyt työpaikan lähellä, miehen olisi ollut reilua myöntää olleensa käynyt siellä.
Tämä. Ja kun mies ei tätä myöntänyt, vaikka olet täysin varma, että näin miehen auton, niin silloin mies on tämän stalkkauksen lisäksi myös valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jo jotai sovelluksia olemassa jossa voi seurata jonkun puhelinnumeron sijaintia. Eli siten se voi tietää mis menet jos sil on sun puhelinnumero.
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Tarkista ettei sulla ole seurannan mahdollistavia air tageja tai muita sujautettu salaa autoon tai jonnekin piiloon. Ulkomailla hullut miehet käyttävät näitä stalkkaamiseen nykyään.
Jos löydät seurantalaitteen laita se jonkun toisen autoon.
Onko miehellä syytä olettaa, että hän on vain yksi monista miehistä, joita tapailet? Onko hän nähnyt sinut useasti miesseurassa vahingossa?
Jos vastaus on molempiin ei, niin silloin toi käytös on outoa, koska ei tavallaan oo mitään syytä epäillä ja yrittää saada sua kiinni toisten miesten kanssa. Ja sitäpaitsi, ette edes seurustele virallisesti eli periaatteessa saat mennä kenen kanssa tahansa minne tahansa.
Eri juttu silloin, jos virallisesti seurustellaan ja toinen jää kokoajan kiinni vastakkaisen sukupuolen seurasta tai flirttailusta, niin siinä on ihan normaalia jo tulla vähän epäileväiseksi ja sitten alkaa stalkkaamaan saadakseen totuuden selville, että toisella salarakas.
Häkellyin itse, kun nyt viikonloppuna juttelin ensimmäisiä kertoja miehen kanssa. Tilanne meni siten, että hänen äitinsä oli kuollut vasta ja puhuttiin myös minun isäni kuolemasta viitisen vuotta sitten. Kerroin, että isäni kuoli syöpään.
Sitten tämä mies kysyi minulta, että mikä syöpä minulla oli pari vuotta sitten..... Menin kyllä häkellyksiin, sillä en ollut sanallakaan puhunut omasta syövästäni. Kysyinkin, että mistä ihmeestä sinä tällaista tiedät. Vastasi, että oli etsinyt minusta kaikki tiedot netistä ja olen Facessa kertonut, että syöpä voitettu.
Olen kyllä hieman nyt siinä ja siinä. Ymmärrän, että koska kerron olevani asianajaja, niin tarkistetaan, että kusetanko. Mutta se, että vaikka olisi stalkannut minut FBssa, niin en koe oloa hyväksi, että pamauttaa ekalla/tokalla puhelulla kysymyksen syövästäni. Varsinkaan, kun minä EN siitä ole hänelle kertonut.
Hieman olo, että nyt astuttiin liian nopeasti minun yksityisyyden alueelle.....
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista ettei sulla ole seurannan mahdollistavia air tageja tai muita sujautettu salaa autoon tai jonnekin piiloon. Ulkomailla hullut miehet käyttävät näitä stalkkaamiseen nykyään.
Jos löydät seurantalaitteen laita se jonkun toisen autoon.
Ai saatana nyt tyrskähti iltateet näppikselle :D
Kuinka vanha mies on? Minulla oli täysin sama yhden nuoremman kanssa. Onko uskonnollinen?
Ettet vaan päätyisi auton takakonttiin? Heti homma poikki ja esto numeroon!
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä syytä olettaa, että hän on vain yksi monista miehistä, joita tapailet? Onko hän nähnyt sinut useasti miesseurassa vahingossa?
Jos vastaus on molempiin ei, niin silloin toi käytös on outoa, koska ei tavallaan oo mitään syytä epäillä ja yrittää saada sua kiinni toisten miesten kanssa. Ja sitäpaitsi, ette edes seurustele virallisesti eli periaatteessa saat mennä kenen kanssa tahansa minne tahansa.
Eri juttu silloin, jos virallisesti seurustellaan ja toinen jää kokoajan kiinni vastakkaisen sukupuolen seurasta tai flirttailusta, niin siinä on ihan normaalia jo tulla vähän epäileväiseksi ja sitten alkaa stalkkaamaan saadakseen totuuden selville, että toisella salarakas.
Tuollaisen epäilyn kohdalla normaali mies ottaa asian puheeksi ja jos tapailun/suhteen tila ei miellytä, ei ala stalkkaamaan vaan siirtyy etsimään itselleen sopivampaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Arabimiehistä on lähipiirissä vastaavia kokemuksia, osa mennyt todella pelottavan pitkällekin. Hiton ahdistavaa.
A-studiossa oli joskus vuosia sitten täti selittämässä kuinka kuuluu kulttuuriin! Jos Ali on kiinnostunut naisesta niin hän seuraa kotiin ja jää kadulle kyttäämään milloin nainen taas poistuu kodistaan! Suomalaiset juntit ei ymmärrä tätä pariutumisrituaalia!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Jotenkin alkaa ahdistamaan, kun kuulee, että stalkkausta tosiaan tapahtuu. Ehkä en sittenkään ylireagoi? Olen ollut suhteissa ennenkin, mutta ei kenenkään kanssa tämmöistä ole tapahtunut. Miksi hän ylipäänsä haluaisi seurata menemisiäni? Emme edes virallisesti seurustele, vaikka olemmekin tapailleet noin 2 kk.
ap
Tuossa tilanteessa on aika helppo lopettaa homma.
Vierailija kirjoitti:
Häkellyin itse, kun nyt viikonloppuna juttelin ensimmäisiä kertoja miehen kanssa. Tilanne meni siten, että hänen äitinsä oli kuollut vasta ja puhuttiin myös minun isäni kuolemasta viitisen vuotta sitten. Kerroin, että isäni kuoli syöpään.
Sitten tämä mies kysyi minulta, että mikä syöpä minulla oli pari vuotta sitten..... Menin kyllä häkellyksiin, sillä en ollut sanallakaan puhunut omasta syövästäni. Kysyinkin, että mistä ihmeestä sinä tällaista tiedät. Vastasi, että oli etsinyt minusta kaikki tiedot netistä ja olen Facessa kertonut, että syöpä voitettu.
Olen kyllä hieman nyt siinä ja siinä. Ymmärrän, että koska kerron olevani asianajaja, niin tarkistetaan, että kusetanko. Mutta se, että vaikka olisi stalkannut minut FBssa, niin en koe oloa hyväksi, että pamauttaa ekalla/tokalla puhelulla kysymyksen syövästäni. Varsinkaan, kun minä EN siitä ole hänelle kertonut.
Hieman olo, että nyt astutt
Jos sun päivitykset on julkisia, ei hän minnekään yksityiselle alueelle astunut. Tai silloinkaan jos olet hänet kaveriksi siellä hyväksynyt.
Jos olet noin tarkka yksityisyydestäsi, miksi ihmeessä sulla on siellä kavereille ja uusille kavereille näkyvissä noin arkaluonteisia päivityksiä esim. syövästä?
Joo, oli mieheltä tahditonta ottaa se puheeksi, mutta itsepähän olet asian tuutannut faceen.
Sinuna siivoisin suurimman osan vanhoista päivityksistäni vain itselleni näkyviksi. Käyttäisin siihen monta tuntia aikaa, että klikkaisin jokaisen päivityksen pois näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on tapailuvaiheessa tuollainen, niin mieti millainen hän on, kun ihan seurustelette? Ei varmaan yhtään vähemmän tämänkaltainen, päin vastoin.
Pian pitää olla kuitit kauppareissuilta todisteena yms.
Vierailija kirjoitti:
Seuraamalla naista töihin? Ei tuossa käytöksessä ole mitään tervettä vaan aivan umpihullua ja mustasukkaista touhua. Aivan turha edes yrittää selittää tuota jotenkin oikeutetuksi.
Kyllä en tuollaisen tapauksen kanssa jäisi enää yhtään keskustelemaan vaan ilmoittaisin, että tämä on tässä, laittaisin estot päälle ja olisin seuraavat kuukaudet erityisen tarkka turvallisuudestani.