Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ketään joka on ollut tilanteessa että on käyttänyt asumistuen omiin menoihinsa/velkoihin ja mitä siitä on

Vierailija
09.07.2025 |

Käynyt kun tieto menee kelalle? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voithan sä käyttää sen tuen mihin haluat. Mut vuokrarahat on sitten myös jostain revittävä. Muuten alkaa prosessi jossa pian huomaat saavasi häädön. 

ota yhteys velkaneuvontaan. 

Vierailija
2/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks heppu jätti 4 kk vuokrat maksamatta ja käytti tuon asumistuen itse niin sossu maksoi ne vuokrarästit ja siitä lähtien asumistuki meni suoraan vuokran antajalle. Muuta rankkua ei saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

a-tuki joka tapauksessa vuokraa pienempi, mutta sama kai se on mistä rahoista laskut maksaa, kunhan maksaa.

Vierailija
4/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Oli jäänyt vuokrarästejä. Tuo on muuten kinkkinen tilanne koska tämän valtion säädäntö estää ihmisen kadulle heittämisen, eli siis periaatteessa se tarkoittaa sitä, että kela antaa ne rahat niihin, koska ne joutuisi joka tapauksessa antamaan kodittomalle kodin jos ne antaisi sen ihmisen joutua kadulle. Se on aika härskiä kun miettii mutta noin se meni ainakin mun tuntemassa tapauksessa. 

Vierailija
5/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen käyttänyt sen omiin menoihin eli vuokraan. Vuokranantajan lompakko kiittää!

Vierailija
6/6 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän