Sairaanhoitajien palkat on jo yli 4000€ lisineen
Kyse ei ole enää mistään matalapalkkatyöstä vaan keskimääräistä korkeamman tulotason työstä. Se ei siis enää tarvitse mitään koko kansan kampanjoita.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Oma shpalkka on 2900 eikä lisiä.
Eli et ole mikään matalapalkkainen vaikka jatkuvasti märisette mediassa. Työn teet puolihuolimattomasti potilaille kettuillen ja tiuskien ja lisää rahaa oot vailla. On kokemusta teistä.
Kaltaistesi vttuilijoiden takia minä lähdin Norjaan töihin, kuten moni muu. Ja takaisin tulemme vasta eläkkeellä. Täälläpä itkette sitten sairaanhoitajapulaa ja sitä kun ette saa hoitoa.
Suosittelen Norjaa kaikille suomalaisille sairaanhoitajille. Siellä meitä arvostetaan ja kunnioitetaan, ja Suomen palkoille nauretaan. Asunnot järjestetään ja sinua autetaan kaikessa missä pystytään.
Tää on mun mielestä kaiknein säälittävin kommentti. Ihan joka työstä saa Norjassa tuplapalkan Suomeen verrattuna. Se vaan että siellä on vähän isommat menotkin. Elintaso on toki kaikilla parempi kuin Suomessa koska öljy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin on? Mun palkka sairaanhoitajana on noin 2980e brutto. Mistä sä noita revit.
Taas yksi epärehellinen. Paljonko on lisien sun muitten poonusten kanssa?
Ei ole lisiä, ei ole bonuksia. Teen vastaanottotyötä terveysasemalla.
Vierailija kirjoitti:
lisiä ei koskaan lasketa.
Mietippä paljonki Di:n palkka jos tekis 3-vuoroa, pomppais yli 10k samantien.
Kyllä ja verottaja vielä yli puolet jokaisesta ylityö/lisäeurosta. Ei siis paljoa nappaa kustantaa viiinkonloppuna ylitöinä muiden elämistä.
Oikein hyvä. Niin kuuluu ollakin. Ansaitsisivat vielä sitäkin enemmän, tekevät hurjan arvokasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin on? Mun palkka sairaanhoitajana on noin 2980e brutto. Mistä sä noita revit.
Taas yksi epärehellinen. Paljonko on lisien sun muitten poonusten kanssa?
Ei ole lisiä, ei ole bonuksia. Teen vastaanottotyötä terveysasemalla.
No, jos haluat sen 4000 euroa kuussa , niin sitten vaan tekemään vuorotöitä.
Onko jossain ollut nyt kampanja aluillaan?
Mitä sinäkin pienituloinen luuseriakka oikein jaksat inistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat liksat niillä aina on ollut. Tehy käyttää propagandassaan aina alkupalkkaa.Lisät vetää ne ylimpään tulosarjaan.
Lisät ovat korvausta haittavuoroista. Vuorotyön on tutkitustikin todettu olevan terveydelle haitallista.
Ei nämä suunsoittajat tätä tajua. Näitä vuorolisiä maksetaan monessa muussakin työssä kuin vain hoitoalalla.
Kyllä, mutta ainoastaan hoitajat yrittävät pimittää lisät palkastaan ja esittää että ne eivät olisi palkkaa. Muut lisiä saavat laskevat ne kiltisti keskipalkkaan mukaan koska samaa palkkaa nekin ovat. Joiltain vuorokaudenajoilta ja viikonpä
Eli sun logiikan mukaan mä valehtelen kun kerron, että mun palkka on 2820€. Asia selvä. Ihan sama mitä teille kirjoittaa, koska ei näytä menevän jakeluun.
Mitä ihmettä? Totta kai tuo voi olla sun palkka jos et tee niitä tunteja joista saa isomman palkan. Ymmärrätkö mikä on keskipalkka josta tässä nyt puhutaan? Se tarkoittaa että hoitajan palkka on keskimäärin vajaat 4000€. Ja se tarkoittaa että jos sinä tienaat vähemmän kuin keskipalkka, joku toinen hoitaja tienaa reilusti enemmän kuin keskipalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovat liksat niillä aina on ollut. Tehy käyttää propagandassaan aina alkupalkkaa.Lisät vetää ne ylimpään tulosarjaan.
Lisät ovat korvausta haittavuoroista. Vuorotyön on tutkitustikin todettu olevan terveydelle haitallista.
Ei nämä suunsoittajat tätä tajua. Näitä vuorolisiä maksetaan monessa muussakin työssä kuin vain hoitoalalla.
Kyllä, mutta ainoastaan hoitajat yrittävät pimittää lisät palkastaan ja esittää että ne eivät olisi palkkaa. Muut lisiä saavat laskevat ne kiltisti keskipalkkaan mukaan koska samaa palkkaa
Ymmärrän kyllä, mutta mua suoraan sanottuna vituttaa kun jotkut olettaa jokaisen sairaanhoitajan tienaavan noin paljon. Ei näytä joillekin menevän millään jakeluun, että ei todellakaan tienaa kaikki hoitajat noin paljon. Ja vaikka mä tekisin omalla työpaikalla kolmivuorotyötä, niin en silti tienaisi 4000€ tai yli. Kyllä tuohon palkkaan pitää tehdä paljon viikonloppuja, pyhiä ja ylitöitä. Tätäkään ei näytä ihmiset tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole, minulla palkka 2300€/kk sairaanhoitajana.
Sinua kusetetaan, jos tuo on sinun bruttopalkkasi ja olet kokopäivätyössä.
Mun peruspalkka sairaanhoitajan päivätyöstä on 3182,17eur. Tähän tulee kokemuslisät yht 254 eur ja hlökoht lisä jostain ammoisilta ajoilta 25 euroa.
Jos haluan joskus tehdä tuplavuoron, niin tästä maksetaan 120 euroa ja ylityökorvaus. Teen 2-3 tuplavuoroa kuussa. Minusta palkka on hyvä ja 38 lomapäivää on niin iso etu, etten vaihtaisi palkan perässä työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajaksi jos opiskelee, pitää ymmärtää että kyseessä on vuorotyö. Jos päivätyötä halajaa niin pitää opiskella muuta.
Verratkaa luokanopettajiin, jotka opiskelevat viisi vuotta yliopistossa ja lähtöpalkka on 2600€. He eivät saa yö- tai sunnuntailisiä. Ehkä korkeintaan he voivat saada jotain tvt-vastaava -lisää, joka on parikymppiä kuussa. Ja työ on yhtä vastuullista kuin sairaanhoitajilla.
Missä työssä maksetaan sunnuntai- ja yölisiä, jos niitä ei työhön kuulu? Kerro ihmeessä.
Ei vaan tarkoitin sitä, että luokanopettaja on sidottu tuohon peruspalkkaan, mutta sh pystyy työvuoroilla samaan lisiä peruspalkan päälle. Sh:llä enemmän mahdollisuuksia tienata vaikka se 4000€ tekemällä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Mun peruspalkka sairaanhoitajan päivätyöstä on 3182,17eur. Tähän tulee kokemuslisät yht 254 eur ja hlökoht lisä jostain ammoisilta ajoilta 25 euroa.
Jos haluan joskus tehdä tuplavuoron, niin tästä maksetaan 120 euroa ja ylityökorvaus. Teen 2-3 tuplavuoroa kuussa. Minusta palkka on hyvä ja 38 lomapäivää on niin iso etu, etten vaihtaisi palkan perässä työnantajaa.
Tämä on amk -tutkinnolla hyvä palkka, useampi maisteri saa samanverran.
Itsellä saman tason koulutus ja palkka yli 6k/kk luontoisetuineen. Saa vielä etätöinä tehdä ja toimistoaikana.
Olen lääkäri. Ihan viime vaiheen erikoistuvana lääkärinä eli viittä vaille erikoislääkärinä palkkani ei-päivystävällä alalla oli v 2019 tyksin alueella ihan max 4200€/kk brutto. Mutta erikoissairaanhoidossa hoitajat ovat jo (lisien kanssa) menneet kandien ja erikoistuvien lääkärien ohi palkoissa. Toki lääkärinä on mahdollista kasvattaa tuloja, toisin kuin usealla hoitajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta ainoastaan hoitajat yrittävät pimittää lisät palkastaan ja esittää että ne eivät olisi palkkaa. Muut lisiä saavat laskevat n
Ymmärrän kyllä, mutta mua suoraan sanottuna vituttaa kun jotkut olettaa jokaisen sairaanhoitajan tienaavan noin paljon. Ei näytä joillekin menevän millään jakeluun, että ei todellakaan tienaa kaikki hoitajat noin paljon. Ja vaikka mä tekisin omalla työpaikalla kolmivuorotyötä, niin en silti tienaisi 4000€ tai yli. Kyllä tuohon palkkaan pitää tehdä paljon viikonloppuja, pyhiä ja ylitöitä. Tätäkään ei näytä ihmiset tajuavan.
No ei kyllä oleta. Millään alalla jokainen ei tienaa tasan keskipalkkaa mutta on silti järkevämpää puhua keskipalkasta kuin jonkun yksittäisen henkilön palkasta. Ja kun puhutaan yksittäisen henkilön palkasta, jokaista keskipalkkaa vähemmän tienaavaa kohti on myös keskipalkkaa enemmän tienaava henkilö.
Omallakin alallani on töitä joista saa enemmän kuin muista töistä. Koen että se on oma valintani jos en tee niitä nostaakseni palkkaani. Tuntuisi absurdilta silloin uhriutua etten saa sitä summaa mitä muut alalla keskimäärin saavat kun tekevät myös paremmin palkattuja työtunteja ja tehtäviä.
AMK-tason koulutuksella tuo on tosi paljon. Lääkäri on kuitenkin se, joka tekee hoitopäätökset. Sairaanhoitajat vain toteuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta ainoastaan hoitajat yrittävät pimittää lisät palkastaan ja esittää että ne
No kyllä todellakin olettaa. Tämän kaltaisia juttuja saa vähän väliä lukea täältä ja jotkut oikeasti kuvitelee hoitajien tienaavan vaikka kuinka hyvin. Sitten kun kerrot todellisuutta, niin saat kuulla olevasi valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Oma shpalkka on 2900 eikä lisiä.
Eli et ole mikään matalapalkkainen vaikka jatkuvasti märisette mediassa. Työn teet puolihuolimattomasti potilaille kettuillen ja tiuskien ja lisää rahaa oot vailla. On kokemusta teistä.
Kaltaistesi vttuilijoiden takia minä lähdin Norjaan töihin, kuten moni muu. Ja takaisin tulemme vasta eläkkeellä. Täälläpä itkette sitten sairaanhoitajapulaa ja sitä kun ette saa hoitoa.
Suosittelen Norjaa kaikille suomalaisille sairaanhoitajille. Siellä meitä arvostetaan ja kunnioitetaan, ja Suomen palkoille nauretaan. Asunnot järjestetään ja sinua autetaan kaikessa missä pystytään.
Tää on mun mielestä kaiknein säälittävin kommentti. Ihan joka työstä saa Norjassa t
Ei mene ihan noinkaan. Norjassa on kyllä kalliimpaa elää, mutta moni suomalainen sh saa työsuhde-etuna ilmaisen tai todella halvan asumisen. Mun entinen työkaveri, joka lähti Norjaan, saa myös työnantajansa kustantamana kerran kuussa halutessaan lennot Suomeen ja siihen yhteyteen pitkät vapaat. Alakohtaisesti jos palkkoja vertaillaan, niin sairaanhoitajilla on palkkaero isompi kuin monilla muilla aloilla. Lisäksi etuna on se, että suomalaiset sairaanhoitajat työllistyvät Norjassa helposti. Muilla aloilla siellä ei taida niinkään olla kysyntää suomalaisesta työvoimasta. Vielä jos sattuu olemasn suomenruotsalainen sairaanhoitaja, niin takuuvarmasti on työpaikka tiedossa heti kun vaan haluaa.
Eli sun logiikan mukaan mä valehtelen kun kerron, että mun palkka on 2820€. Asia selvä. Ihan sama mitä teille kirjoittaa, koska ei näytä menevän jakeluun.