Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kerrostaloissa on aina joku hullu, jolla on fetissi seinien poraamiseen?

Vierailija
09.07.2025 |

Minulla oli yksi tämmöinen naapurina. Sellainen +40 vuotias lihava suomalainen nainen, joka porasi valehtelematta vuosia seiniä 2-4 kertaa viikossa. Joku neropatti heittää tähän väliin, että voi olla blenderin ääntä, ei ollut koska hänelle valitettiin monta kertaa asiasta ja aina sanoi, että poraa seiniä, ja saa porata niin paljon kuin haluaa kymmeneen asti illalla.Jengi tuli valittamaan minulle koska luuli, että minä poraan seiniä. Sitten yhtenä jouluna tämä loppui, kun tämä hullu akka aktivoitui poraamaan seinää ja yksi naapuri pimahti vuosien piinasta ja meinasi käydä tämän akan kimppuun. Pian tämän jälkeen akka muutti pois ja porauksen äänet vaimenivat. Enää kuuluu satunaista porausta jostain päin taloa silloin tällöin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoi seinät olla reikäjuustoa.. ajattele jos kaikki vuokralaiset poraisi tuolleen tai kantavaan seinään. Aivan varmasti heikentää koko seinän lujuutta ja mitä ihmettä edes tarvitsee kerrostalossa porata? Minä laitan taulut seiniin sinitarralla ja teipillä .

Vierailija
2/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että kaikki poraukset tulivat samasta asunnosta? Usein sitä luulee, että seinänaapurissa porataan, mutta porausääni tuleekin paljon kauempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
4/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä osoitteessani asui yläkertalaisena tuollainen hiton paskanikkari. Siinä vaiheessa kun minä muutin sinne, oli muut naapurit kuulleet remontoinnin ääniä jo lähes 10 vuotta. Ja sitähän jatkui myös koko sen lähes 2 vuotta mitä itse siinä asuin.

Yksi huoltoyhtiön kesähessu kertoi muuttopäiväni lähestyessä, että kun oli mennyt yläkertaan vaihtamaan ikkunaventtiilien suodattimia, oli siellä vanha ukko asukkaana ja ukolla olkkarissa ruuvipenkkiä myöten täysmittainen nikkarointipaja. Sahanpurut lattialla ja seiniä vasten nojaamassa erimittaisia lautoja, joihin porattu randomisti reikiä sinne tänne ja sahattu puoliväliin ja piirretty tussilla :D

Taisi olla papan paikka laitoksessa, että kerrostaloasunnossa ruuvipenkkeineen!

Vierailija
5/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin talossa on useampi. Asunnot ovat yksiöitä ja kaksioita enkä tajua miten niissä riittää niin paljon nikkaroitavaa.

Vierailija
6/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisviihdetähti Henry S kertoi lehtihaastattelussa, että naapurin rouva oli valittanut hänen asunnostaan öiseen aikaan kuuluvista häirtsevistä lemmenäänistä. Hän oli ilmoittanut ajatkin.

Henry  S oli ollut tuolloin ulkomailla kuvausmatkalla koko kuukauden ja asunto oli ollut tyhjänä. 

Vierailija
7/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli edellisessä talossa mies, joka osti korkeapainepesurin.

Hermot meni monelta kun eräänä kesäisenä launtaiaamuna tämä sankari rupesi kello 7:50 pesemään superpainepesurillaan mattoja takapihalla, jonne asuntojen parvekkeet, aukinaisine ovineen, olivat. Meteli oli sanoinkuvaamatonta. 

Joku sitten hermostui niin paljon, että lähti paikan päälle lopettamaan moisen pyhäinhävästyksen. Painepesurisankari inisi vastaan, mutta joutui sitten lopettamaan asukkaiden yhteisestä "pyynnöstä".

(Painepesurisankari pääsi kyllä sitten useamman kerran vielä takapihalla mökäämään sen rakkaan laitteensa kanssa, mutta sentään siedettävämpään ajankohtaan.)

Vierailija
8/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisessä osoitteessani asui yläkertalaisena tuollainen hiton paskanikkari. Siinä vaiheessa kun minä muutin sinne, oli muut naapurit kuulleet remontoinnin ääniä jo lähes 10 vuotta. Ja sitähän jatkui myös koko sen lähes 2 vuotta mitä itse siinä asuin.

Yksi huoltoyhtiön kesähessu kertoi muuttopäiväni lähestyessä, että kun oli mennyt yläkertaan vaihtamaan ikkunaventtiilien suodattimia, oli siellä vanha ukko asukkaana ja ukolla olkkarissa ruuvipenkkiä myöten täysmittainen nikkarointipaja. Sahanpurut lattialla ja seiniä vasten nojaamassa erimittaisia lautoja, joihin porattu randomisti reikiä sinne tänne ja sahattu puoliväliin ja piirretty tussilla :D

Tuollaisesta tapauksesta oli vastikään uutisjuttu, liekkö sama? Jollain oli puusepänverstas kerrostalokämpässä ja naapurit sai viimein pistettyä sille stopin. Käräjillä asti taidettiin käydä kun "puuseppä" ei nähnyt toiminnassaan mitään vikaa.

Vierailija
9/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"äh ei tuo taulu näytäkään hyvältä tuossa, ehkä tähänPRRRRRRRRRR"

Vierailija
10/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille kunnon poravasara. Vanhalla iskuporakoneella yhdenkin reijän nylkyttämiseen kuluu päiviä ja kourallinen teriä. Eikä välttämättä valmistu koskaan.

Vierailija
11/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin semmoinen on.

Vierailija
12/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin just uuteen taloon ja seinänaapuri on kyllä poraillut ahkerasti kuukausikaupalla.

Nyt asunnosta kuuluu outoja ääniä. On sellaista kalikoiden kalahtamista ja jotain esineitä putoaa lattioille, jotain metallikuulia vierii ikään kuin lattialla pitkin seinänvieriä sekä välillä kuulostaa siltä että joku iso keilapallo pyörisi pitkin jossain pitkässä kourussa. 

Mistähän on kyse? Lasten leikkijuttu? Kuntosali vimoisen päälle? Kotigolfpeli? Vai mitä arvelette?

Vierailija
13/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen nikkaroitsija. Halvalla poralla poraan niin kestää, varsinkin kun terät on tylsiä.

Askartelen vanhoista huonekaluista milloin mitäkin ja myyn.

Vierailija
14/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on niitä seinänaapureita, jotka poraa, niin, että sulta palaa hermot ja sitten kaikki naapurit  syyttää sua porukalla siitä, että sinä  poraat ne on, niitä täyspäisiä terveitä työssäkäyviä ihmisiä, joilla on  kamalat mielenterveysongelmat, siis joku vika päässä. Ne ei anna sun nukkua, syyttäävätkin vielä sua hulluksi. 

Vierailija
15/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertostaloasunnossa ei voisi nikkaroida?

Vierailija
16/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poraaminen on kiva harrastus, jota kiva tehdä myöhään illasta ja aikaisin aamusta. Poraaminen opettaa ihmisille nöyryyttä.

Vierailija
17/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, nyt jo toinen asunto jossa naapurina tuollainen.

Vierailija
18/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertostaloasunnossa ei voisi nikkaroida?

Se on harrastustoimintaa tai jopa elinkeinon harjoittamista, jota kuuluu harjoittaa jossain sitä varten tehdyssä tilassa, eikä kerrostaloasunnossa. En minäkään pistä kerrostaloasuntoon pystyyn metallipajaa ja rupea hitsailemaan. 

Miten aikuinen ihminen ei tätä tajua?

Vierailija
19/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin juuri vuokrakämppään. Edellinen asukas oli ripustellut kaikkea kattoon. Oli lapselle renkaat missä kieppua, amppelikoukkuja monta lisäksi jollekin rottinkituolille koukku sekä ulkona, että sisällä. Ihme, että porailevat kattoon, eivät kysyneet lupia vuokranantajalta!

Vierailija
20/25 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Hilti Himanen?