Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bisoprolol

Vierailija
09.07.2025 |

Kokemuksia bisoprololista? 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää..

Vierailija
22/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt 10 vuotta syönyt bisoprolol  5 mg verenpaineeseeen. En ole huomannut mitään sivuoireita. ( enkä rosuvastatiinistA).  Läääkärit olleet labratuloksiin tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa lääkkeen puolittaja.

Ja mikä vahvuus on se mikä merkitsee

Se, että syökö joku puolikkaan vai neljäsosan ei kerro mitään.

Sillä nuo Bisoprorolit vasta sinkoilevatkin, veitsi on parempi vaihtoehto. Tuota saa myös 2;5 mg vahvuisena, ainakin Orloc-nimisenä.

Vierailija
24/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin rytmihäiriöihin, mutta en kyennyt syömään, syke ja verenpaine muutenkin alhaisia. Olin aivan työkyvytön, vaikka annos vain 2,5 mg. Niinpä lääkäri sanoi, että ota vain tarvittaessa, mutta rytmihäiriöt eivät sinänsä mua häiritse, joten en ole ottanut yhtään. Kontrolli rytmihäiriöistä on vuoden kuluttua.

Vierailija
25/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisopropol Orion 2,5 mg sydämen tiheälyöntisyyteen. Toimii erinomaisesti. Ei haittoja.

Vierailija
26/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahokkaampi kuin Propral. Sain tykytyskohtauksiin mutta onneksi pääsin sitten katetriablaatioon niin lopetin lääkkeen.

Vierailija
27/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahokkaampi kuin Propral. Sain tykytyskohtauksiin mutta onneksi pääsin sitten katetriablaatioon niin lopetin lääkkeen.

Kuulostaa pelottavalta toimenpiteeltä kun luki netistä mikä se on. Toivottavasti ne ottavat ihmisiltä nukutuksella tajun pois, jos pelkää. Kun tuntuu että kaikkea tehdään hereillä ollessa nykyään, mikä ei toimi hermoheikoille, eivät voi olla hereillä. Sympaattinen hermosto vaikuttaa osalla sydämeen, jos tulee lämmin yhtäkkiä, hikoilee tai lihasjumeja, hormonitoiminta. Stressi, muu.

Vierailija
28/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä nuo Bisoprorolit vasta sinkoilevatkin, veitsi on parempi vaihtoehto. Tuota saa myös 2;5 mg vahvuisena, ainakin Orloc-nimisenä.

Joo, jos on 5mg ja ottaa neljäsosaa niin kannattaa pyytää 2,5mg resepti. On useilla eri valmistajilla. Mun mielestä kyllä puolittuu ihan helposti moneen muuhun verrattuna, mutta se nyt ei tietty muita auta. 

Vierailija
29/38 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos on 5mg ja ottaa neljäsosaa niin kannattaa pyytää 2,5mg resepti. On useilla eri valmistajilla. Mun mielestä kyllä puolittuu ihan helposti moneen muuhun verrattuna, mutta se nyt ei tietty muita auta. 

2,5mg siis puolitetaan osalla. Ja se hajoaa enemmän kuin puolet, mutta ne muruset saa mukaan jompaan kumpaan puolikkaaseen tai kumpaankin. Oon miettinyt miksi lääkkeen nimessä on kirjaimet LOL perässä, joku nauraa lol? No ei kai.

Vierailija
30/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bisopropol Orion 2,5 mg sydämen tiheälyöntisyyteen. Toimii erinomaisesti. Ei haittoja.

Mikäs lääke tuo on? Minun orionilaisissa bisoprololeissa lukee kauppanimenä Orloc. Mun resepti on Ratiopharmin lääkkeelle, mutta vaihdatin sen Orlociin, koska sen liuskoissa on 10 tablettia. Ratiopharmissa on 14 ja kun kaikissa muissa lääkkeissäni on se 10 kpl, meni hankalaksi seurata, onko kaikki lääkkeet otettu.

Vierailija
31/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön verenpaineeseen ja liian nopeaan sykkeeseen 5mg päivässä. Syönyt jo useamman vuoden, verenpainelääke lisänä vielä. 

Vierailija
32/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan hankala puolitettava. Itse painan pöydän terävää reunaa vasten kun halkaisen, helpompaa mielestäni kuin veitsellä halkaisu.

Muuten ei valittamista. 

Entä apteekin tabletinpuolittaja.

Jos siinä on jakouurre, niin se ylöspäin,  sitten toisen käden sormella painetaan tabletin toista reunaa alaspäin ja samaan aikaan toisen käden sormella toista reunaa alaspäin, jakouurre tietysti siinä keskellä. Halkeaa hyvin ja yleensä jakautuu tasan. 

Vierailija
33/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan hankala puolitettava. Itse painan pöydän terävää reunaa vasten kun halkaisen, helpompaa mielestäni kuin veitsellä halkaisu.

Muuten ei valittamista. 

Jos siinä on jakouurre, niin se ylöspäin,  sitten toisen käden sormella painetaan tabletin toista reunaa alaspäin ja samaan aikaan toisen käden sormella toista reunaa alaspäin, jakouurre tietysti siinä keskellä. Halkeaa hyvin ja yleensä jakautuu tasan. 

Olet tainnut puolittaa vain Buranoita tms kapselimuotoisia lääkkeitä. Bisoprorololit 5 mg alaspäin ovat niin pieniä pyörylöitä, ettei niihin voi työntää näppejään väliin, eivätkä jakaudu ikinä tasan. Veitsellä tulee paljon siistimpää jälkeä.

Vierailija
34/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2,5 mg:n tabletti kerran päivässä sykkeen tasaamiseen ja toissijaisesti korkean verenpaineen hoitamiseen (johon mulla on myös toinen lääke). Alkuun otin tabletin tarvittaessa, sittemmin säännöllisesti aamuisin ja vähän myöhemmin siirsin lääkkeen ottamisen iltaan. Jos syke on illlalla jo valmiiksi rauhallinen, saatan jättää sen ottamattakin. Olen keskustellut näistä kaikista muutoksista lääkärin kanssa, ja hänen puolestaan ne ovat ok. 

Alkutilanteessa sykkeeni nousi helposti hirveän korkealle. Siihen se on vähitellen auttanut, tosin osansa on ollut myös stressin vähentämisellä ja reippaan liikunnan lisäämisellä.

Vierailija
35/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syönyt kyseistä lääkettä 5 mg:n vahvuudella useita vuosia sydämen hyvälaatuiseen tiheälyöntisyyteen, hyvin on toiminut eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut. Lääkärin mukaan tätä syödään koko ajan tai ei ollenkaan, ei kuten Propral, mikä otetaan yleensä hetkellisiin kohtauksiin.

Kun itseälläni nämä rytmihäiriöjutut alkoi ja ne tutkittiin toki niin ensin määrättiin Propralia joita otin aina tarvittaessa, esim illalla nukkumaan käydessä tai silloin kun häiriöitä tuli. Kun tilanne kuitenkin jatkui ja jossain vaiheessa tuntui ettei Propralkaan auta kunnolla niin sen jälkeen vaihdettiin tähän Bisoprololiin. 

N57

Vierailija
36/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ei valittamista. 

Olet tainnut puolittaa vain Buranoita tms kapselimuotoisia lääkkeitä. Bisoprorololit 5 mg alaspäin ovat niin pieniä pyörylöitä, ettei niihin voi työntää näppejään väliin, eivätkä jakaudu ikinä tasan. Veitsellä tulee paljon siistimpää jälkeä.

No nimenomaan Bisoprololiin tepsii tämä. Toinen etusormi toiselle reunalle, toinen toiselle puolelle, jakouurre keskelle,  tiukasti tabletti pöytää  vasten ja kummallakin sormella painetaan yhtä aikaa tabletin reunaa alaspäin. Tepsii, kannattaa kokeilla,  vaikka utopistiselta kuulostaakin. 

Vierailija
37/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin hyviä kokemuksia muutaman vuoden ajalta. Käytän bisoprololia sydämen sykettä rauhoittamaan, neljäsosa tablettia riittää. On kyllä vähän hankala sahailla tablettia niin pieneksi. Elektrolyyttitasoja ja munuaisten toimintaa tulee seurata, jos lääke on pitkäaikaisessa käytössä.

Selvä. Miten elektrolyyttitasot voisi pitää hyvänä? Koska kaupan elektrolyyttivalmisteista on varoitettu että voi nostaa verenpainetta jos jatkuvasti käyttää. Ja vissyvesi on liian happoisa vatsalle. Mitä ainesosia pitäisi saada siis elimistöön? En tiedä miten saatte sahattua tabletin niin pieniin osiin, hajoaa helposti.

Lääkepuolittaja apteekista

Vierailija
38/38 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkurissa menee kansi kiinni. Leikkaa jakouraa pitkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi