G: Onko lapsillasi lapsivakuutusta?
Meillä 2 lasta ja molemmilla Tapiolan lapsivakuutukset. Vakuutuksia ei ole käytetty vielä kertaakaan kummankaan lapsen osalta. Vakuutusmaksut ovat kuitenkin yli 400e/vuosi.
Onko järkeä?
Kommentit (47)
Vaikka olemme erittäin vähän vakuutusta tarvinneet niin silti ole tyytyväinen, että ne ovat olemassa. Mitä tahansa saattaa tapahtua muutaman vuoden päästä...
ja onneksi on. Tänä keväänä on sairastettu enemmän kuin koskaan! Mielelläni menen erikoislääkärin vstaanotolle jonottamatta, kilometrin päähän kotoa. Lisäksi lääkäri voi kirjoittaa kaikki lasten särkylääkkeet jne. reseptille, jolloin rahat saa vakuutuksesta takaisin.
Julkisella puolella saisin lähteä puoleksi päiväksi tk-sairaalaan jonottamaan kahden alle 3v:n kanssa. Ei kiitos!
Kiitos kaikille vastanneille!
Ei me kyllä ihan helpolla noista lapsivakuutuksista olla luopumassa.. Jos luovuttas niin sittenhän ainakin tulis tarve heti :)
Siis kahdelta lapselta YHTEENSÄ on vakuutusmaksut hiukan päälle 400e vuodessa. Ja meillä kaikki vakuutukset Tapiolasta, että saadaan S-bonusta. Pitäs kyl jaksaa kilpailuttaa nuokin...
Ap
Maksaa kyllä sitten aikalailla n. 600 ¿ menee vuodessa pelkkiin vakuutuksiin. Olen monta, monta, monta kertaa miettinyt, jos irtisanoisi ne, mutta en uskalla. Mulla on AINA elämässä kaikessa niin huonoa tuuria, että jos irtisanoisin nämä, niin jotain kamalaa tapahtuisi. Toisen lapsen kohdalla vakuutus on ollut tarpeen, on ollut vauvasta asti erittäin allerginen, atoopikko, lisäksi viime kesänä murtui ranne...toisen lapsen kohdalla on vakuutusta käytetty kuuden vuoden aikana ehkä kolme kertaa =). En uskalla irtisanoa. Kamalan paljon tuo on, etenkin kun olen yh...
puolella puolen vuoden putkitusjono. Yksityisellä kysyttiin, että " mikä päivä teille sopisi?" ja sopi heti samalle viikolle. Lasku oli 700 euroa, mutta vakuutus korvaa.
Jo synnytysreissulta saatiin takaisin noin 500e eli korvaa myös julkisen puolen kuluja. Meille tuo vakuutus on muutenkin ollut kannattava sijoitus. Valitettavasti. Lapsi on noin vuoden ja takaisin ollaan saatu jo tuhannen euroa.
Esikoisen vakuutus aikoinaan ennen syntymää otettuna oli hurjasti halvempi kuin sama vakuutus kuopukselle kolme vuotta myöhemmin. Vakuutusyhtiöt rahastavat vanhempien peloilla. Vakuutusmaksu + omavastuu oli 300e yhdeltä lapselta. Meillä onkin sitten lasten vakuutukset nyt eri yhtiöissä. Pitäisi vielä kilpailuttaa ja vertailla noita. Mutta kyllä tuntuu kummalliselta jos kahden lapsen vaakuutukset omavastuineen olisi yli maksukaton. Maksukattoonhan saa tietääkseni laskea yhden vanhemman ja kaikkien lasten kulut yhteen. Tekisi mieli nostaa mielenosoitus yhtiöiden rahastusta vastaan! Meillä kenties irtisanotaan vakuutuksia tms.
kunnassamme pääsee hyvin tk-lääkärille ja lähetteen saa lastenklinikalle jos vakavampaa, sinne ne yksityisetkin lääkäriasemat lähettää jos vakavammasta asiasta on kyse. Yksityisellä voi käydä muutaman kerran vuodessa jo pelkän vakuutusmaksun ja omavastuun hinnalla. Lisäksi on maksukatot. Lapsemme on ollut hyvin terve, tähän mennessä ei yhtään lääkärikäyntiä
Vakuutustoiminta on bisnestä joka perustuu siihen että vakuutusmaksutuloa on yhtiölle enemmän kuin korvausmenoa. Joten kyllä sillä osataan bisnestä tehdä.
Molemmilla oli lieviä allergioita pienenä, ja ensimmäisinä vuosina laitoin Tapiolaan yli tuhannen euron laskuja.
Nyt ei ole allergioita, mutta olen silti ajatellut ne pitää. Maksut pienenevät vuosi vuodelta. Ja olen valmis maksamaan siitä, että lapsen saa heti lääkäriin ja asiantuntevalle ihmiselle.
täällä oli nainen... ei ollut kovinkaan kummonen siis asiakaspalvelijana, eikä kyllä minkään näköinenkään, hih!!
mutta tärkeintä oli kuitenkin saada vakuutukset kuntoon, ja edullisesti. Tuli meille kotiin tekemään ne, kätevää!!!!
olen tosi tyytis Tapiolaan.
Esimerkiksi ap:n tapauksessa jos hän on maksanut 800¿ vuodessa turhasta monen vuoden ajalta niin sillä olisi jo saanut korvien putkitusta ja monen monta erikoislääkärikäyntiä ihan ilman vakuutustakin.
Eli ei kannata sokeutua summille kuitenkaan. Totuus kun on, että suurin osa meistä EI hyödy lapsivakuutuksesta kun miinustetaan hoito- ja lääkekulut vakuutusyhtiölle menneistä omavastuista ja vakuutusmaksuista. Ja tätä pitää tietysti tarkastella koko vakuutuksen voimassaolon ajalta eikä vain vuositasolla ;)
Mutta etukäteen ei voi tietää. Meillä lapsi kuuluu vakuutuksesta hyötyjiin ja pulassa oltaisiin oltu ilman.
Se on sellanen ruskee silmänen hurmuri, nami nami... nuori, olisko 25-30? mutta sormus oli tosiaan sormessa. Kävi meillä aikoja sit kotona tekee vakuutukset, on kait tapiolassa tapana et voivat tulla kotiin? Hyvä palvelu! Tosi pätevä edustaja, tossa sen kortti on meidän jääkaapin ovessa, pitäskö tehdä tikusta asiaa ja soittaa??
myös meillä on tapiolasta vakuutukset, kaikki. Kilpailutettiin ja tapiolassa oli edullista.
Asumme vantaalla, täälläkin hyvä palvelu:)
oli ennen fenniassa, vähän aikaa sitten kilpailutettiin ja vaihdettiin tapiolaan. lähivakuutus oli toinen josta saimme aika hyvän tarjouksen, mutta tapsala voitti! ja meillä siis 3 lasta, neljäs tulossa.
Jonoon vain ja hoitoa sen mukaan miten ehtii. Vakuutuksella voi valita lääkärit ja hoidon tarpeen mukaan. Tai leikkaus, suomessa on leikkausjonot. Vakuutuksen avulla voit sopia leikkauksesta jo seuraavana päivänä. Kyllä lapsiakin kuolee suomessa leikkausjonoihin/hoitojonoihin. Harvalla on varaa ja tietoa edes maksaa itse. Saako sitä hoitoa sit edes rahalla suomesta?
Jos niin ikävästi käy, että lapsi saa syövän, hän saa kunnallisella puolella taatusti parasta mahdollista hoitoa ja nopeasti. Syöpäleikkaukset ovat aina kiireellisiä eikä niihin jonotella. Sillä ei ole merkitystä syövän kannalta, leikataanko seuraavana päivänä vai kahden viikon päästä. Ja sairaalamaksu menee 7 vuorokaudelta / vuosi.
Täällä Tampereella kun ei-akuutti-aikoja voi joutua venailemaan sen puolitoistakuukautta, että sais sen lähetteen, sit jonotat kuukauden ja pääset... Eli näpsäkästi soitin mehiläiseen ja allergiatestit oli parissa viikossa tehty ja paperit päiväkotiin saatu. 400 euroa meni siihen, mutta siitä saan 350 takasin. Ja mulla on aika huonoja kokemuksia julkiselta. Tai minkäs ne kiireelle mahtaa. Mielelläni maksan siitä, että saan lapseni hoitoon nopeammin.
Mulla fenniassa vakuutus, mutta mietin pitäiskö kilpailuttaa? Oon vaan niin huono ja laiska noissa. Toisaalta mulla on nyt joku ihme paketti, missä on kaikkea oikeusturvavakuutuksesta ja kotivakuutuksesta lähtien ja maksaa jotain 230 vuodessa. Saan jotain alea, kun oon alle 25-vuotias...
Vierailija:
Meillä 2 lasta ja molemmilla Tapiolan lapsivakuutukset. Vakuutuksia ei ole käytetty vielä kertaakaan kummankaan lapsen osalta. Vakuutusmaksut ovat kuitenkin yli 400e/vuosi.Onko järkeä?
Meillä lapsivakuutukset Taipolasta ovat hiukan alle 300 euroa vuodessa / lapsi.
Esikoinen ei ole enää tarvinnut vakuutustaan, ensimmäisenä vuonna saimme suunnilleen yhtä paljon takaisin kuin maksoimmekin vakuutusmaksua. Vakuutuksen hinnalla kävisi kyllä 6 kertaa lastenlääkärillä, mutta jos tulee joku iso toimenpide, kannattaa vakuutus heti. Meillä omalääkäri on todella huono ja aikoja saa miten sattuu, yksityisellä saa hyvää hoitoa ja heti.
Tapiolassa menee yksi omavastuu vuodessa, joten se ei tee paljon.
Kuopuksen korvat pukitettiin yksityissairaassa, joten vakuutus on todella kannattanut. TAYSiin on kuulemma puolen vuoden putkitusjono, emmekä olisi omalääkäriltä luultavasti saaneet edes lähetettä vielä. Antibioottikuuria vain toisensa perään ja muutama puhkaisu välissä, se on sitä hyvää kunnallista hoitoa.
Esikoisenkaan vakuutusta emme irtisano ellei tule todellinen rahapula. Ja tälle syntyvällekin vauvalle vakuutus haetaan ehdottomasti.