Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa käyttääkö joku huumeita?

Vierailija
09.07.2025 |

Enkä nyt tarkoita jotain selviä nistejä vaan satunnaisesti. Mietityttää aikuisen poikani (23v) olemus välillä. Joskus muutama vuosi sitten jäi kiinni kannabiksen käytöstä, asui tuolloin vielä kotona. Suhtautui kannabikseen niin, että alkoholi on pahempaa myrkkyä ja mekin joskus juodaan viinilasilliset niin hänestä kannabis on ihan vastaava rentouttava aine. 

Ei koskaan puhu sekavia/ole laittanut esim.sekavia viestejä, mutta puhe on välillä jotenkin sössöttävää, en meinaa saada aina selvää. Puheen sisältö on kuitenkin ihan järkevää. Käy töissä kesällä ja ilmeisesti hoitaa hommat hyvin, koska on ollut samalla työnantajalla vuosia. Talvella opiskelee omaan tahtiin eli hitaasti. Välillä häviää vuorokaudeksi niin ettei vastaa viestiin. Ei vastaa yleensä ikinä puhelimeen vaan laittaa viestin ja kysyy mitä asiaa. Tuntuu vastaavan puhelimeen kuitenkin työnantajalleen. Käy meillä, mutta ei koskaan kutsu asuntoonsa, koska siellä on kuulemma niin sotkuista. Kun kysyn miksi ei vastannut niin joskus on migreeni ja joskus ei vaan kuulemma jaksa aina vastailla.

Olen joskus kysynyt suoraan tästä päihteiden käytöstä ja poika vaan loukkaantuu tästä ja välit huononevat. En haluaisi epäillä koko ajan. Mitään jälkiä ei käsissä näy, tiedän koska käyttää normaalisti T-paitoja ja shortseja. Joku siinä olemuksessa on välillä vaan erilaista, hyvin miedosti sekavaa mutta ei kuitenkaan selvästi että saisi kiinni. Ei haise erikoiselta paitsi joltain pesuaineelta. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin alkaa listaamaan, mut löytyyhän nää netistä

https://www.kaypahoito.fi/nix00461

Vierailija
2/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksen käyttöä ei huomaa niin helposti kuin muiden aineiden käyttöä. Sehän on päihde ja lääke joka pitäisi laillistaa. Usa joka aloitti kiellon ja sai sen levitettyä pitkin maailmaa on jo enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Mitään oikeaa syytä sen laittomuudelle ei ole. Kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin alkaa listaamaan, mut löytyyhän nää netistä

https://www.kaypahoito.fi/nix00461

Olen lukenut nää moneen kertaan. Silmiäkin aina katson että onko ne nyt erilaiset vai ei. Mutta ongelma on juuri siinä, kun alan epäillä että kuvittelenko kaiken kuitenkin. Ei ole mitään vertailukohtaa, että tietäisin jonkun joka käyttää ja voisin verrata että onko samanlaista. Tulee ihan vainoharhainen olo. 

Ap

Vierailija
4/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso hänen pupilleja. Ovatko laajentuneet.

Vierailija
5/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokahan ei narkkareille maistu.

Vierailija
6/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lääkkeetkin tekevät tuota. Ja heroiini kai pienentää.

Vierailija
7/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa aineista lähinnä supistaa pupilleja, osa ei vaikuta millään tavalla...

Sellaiset kunnon lautaset saa aikaan lähinnä essoilla tms.

Vierailija
8/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on usein ihmisarkoja. Huppu päässä kulkevat kadulla ja välttelevät katseita. 

Vierailija
9/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä huomaa, jos ei ole itse käyttänyt. Mä en huomaa tuollaisia asioita, jotka mun miesystäväni bongaa heti.

Hanki ystävä, jolla on päihdemenneisyys, hänestä saat vahtikoiran?

Vierailija
10/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei amatöörit huomaa. 

Vierailija
11/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isot pupillit ja olen hoikka, eli olen narko?

Vierailija
12/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä oikeasti mitenkään tiedä. Ainahan täällä vauva-palstalla kaikki oman elämänsä asiantuntijat väittävät, että pienikin käyttö kyllä näkyy päälle päin, mutta ei se näy. Huumeongelmaisten kanssa työskentelevätkin sanovat toistuvasti, että ongelma voi olla pahakin, mutta päälle päin ei näy mitään jollei ole ihan rapanisti.

Satunnaista viihdekäyttöä on lähes mahdoton havaita yhtään mistään ulkoisista merkeistä päätellen. Käyttö tulee julki pääsääntöisesti käyttäjänsä itse kertomana.

Vierailija
13/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika vie tavarasi tai pyytää rahaa, asia on selvä. 

Vierailija
14/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. loukkaantuminen on yksi käytön merkeistä. 

Vierailija
15/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esivaihdevuosista kärsivä 4kymppinen nainen, ja kaikki oireet täsmää vaikken mitä vedäkään.

Vierailija
16/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan yhden tuntemani käyttäjän kokemuksella aloituksen kanssa yhteen sopivia piirteitä on omien aineiden käytön puolustelu, esim. juuri että ei tämä ole ollenkaan niin huono kuin alkoholi, ja toinen silmiinpistävä piirre on asunnon sotkuisuus, vaikka mitä rojua kasoissa joka puolella, älyttömän likainen haiseva sänky josta on joskus uusittu kaikki patjaa myöten. Ja työtön kun on niin jatkuva rahan pummaus, "voisitko millään lainata kakskymppiä".

Vierailija
17/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poika vie tavarasi tai pyytää rahaa, asia on selvä. 

Ei ole koskaan vienyt tai varastanut mitään eikä ole pyytänyt rahaa sen ihmeemmin, paitsi joskus johonkin autoremonttiin tms. Ap 

Vierailija
18/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on ADHD ja masennus niin asunnon sotkuisuus kyllä osuu hyvin niihinkin. Huone oli sotkuinen aina kotona asuessaankin. Ja koska on lääkitys näihin/toiseen, en ole ihan varma mikä tällä hetkellä tilanne niin tämäkin lääkitys voi vaikuttaa pupilleihin. Ap

Vierailija
19/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huumeidenkäyttäjät eivät sotkeudu koskaan piikittämiseen, mutta silloin pitääkin miettiä, mitä laillisia lääkkeitä käyttäjä vetää, mitä diagnooseja hän käyttää saadakseen näitä lääkkeitä, ja mihin hän vetää ne.

Itse käytin nasaalisesti, ja nenäni on vielä tallella, vaikkakaan en oikein osannut sanoa muutaman viikon Subutex-kuurista juuta tai jaata sen suhteen. Jos kundi niiskuttaa, käyttää paljon vessapaperia niistämiseen, tai esimerkiksi käyttää suhteellisen vähän käteistä sinun nähtesi (voi olla, että nuoret rullaavat mielellään jonkun vitosen setelin pilliksi, koska se on jostain syystä heidän mielestään hauskaa) tai lisäksi kertoo kavereistaan yllättävän vähän, suosittelen pitämään soukempaa suuta pojan ollessa läsnä. Raittiin ja piirejä tuntemattoman ihmisen kysymykset ovat todella vieraannuttavaa settiä huumeidenkäyttäjille.

Tai sitten voit joutua itse blokkaamaan tämän ihmisen, koska henkesi saattaa olla uhattuna. Lisäksi koko perheesi henki saattaa olla uhattuna. Jos sinulla on koira tai kissa, sen henki saattaa olla uhattuna. Lääkekaappisi sisältö saattaa olla uhattuna.

Heti, kun saat poikasi rysän päältä kiinni varkaudesta - mikäli se tapahtuu - suosittelen käyntiä lähimmälle poliisiasemalle. Varmuuden vuoksi voisit mennä esimerkiksi paikan päälle, ellet halua kuumotella koko elämäsi ajan joka ikistä puhelinsoittoa.

Vierailija
20/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikuisella pojallani oli jokunen vuosi ongelma. Nyt ei enää ole, tiedän, koska asuu kuntoutuslaitoksessa, josta lentäisi ulos, jos käyttäisi. 

Ongelmavuosina oli häviämisiä, eikä syönyt, oli jotenkin välinpitämätön. Nykyään pummaa rahaa (koska hakee iloa ruoasta). Kämppä yhä yhtä kauheassa kunnossa. En osaa sanoa, mistä minun olisi pitänyt tietää käytöstä, koska suuri osa käytöksestä on myös masentuneen käytöstä.