Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa käyttääkö joku huumeita?

Vierailija
09.07.2025 |

Enkä nyt tarkoita jotain selviä nistejä vaan satunnaisesti. Mietityttää aikuisen poikani (23v) olemus välillä. Joskus muutama vuosi sitten jäi kiinni kannabiksen käytöstä, asui tuolloin vielä kotona. Suhtautui kannabikseen niin, että alkoholi on pahempaa myrkkyä ja mekin joskus juodaan viinilasilliset niin hänestä kannabis on ihan vastaava rentouttava aine. 

Ei koskaan puhu sekavia/ole laittanut esim.sekavia viestejä, mutta puhe on välillä jotenkin sössöttävää, en meinaa saada aina selvää. Puheen sisältö on kuitenkin ihan järkevää. Käy töissä kesällä ja ilmeisesti hoitaa hommat hyvin, koska on ollut samalla työnantajalla vuosia. Talvella opiskelee omaan tahtiin eli hitaasti. Välillä häviää vuorokaudeksi niin ettei vastaa viestiin. Ei vastaa yleensä ikinä puhelimeen vaan laittaa viestin ja kysyy mitä asiaa. Tuntuu vastaavan puhelimeen kuitenkin työnantajalleen. Käy meillä, mutta ei koskaan kutsu asuntoonsa, koska siellä on kuulemma niin sotkuista. Kun kysyn miksi ei vastannut niin joskus on migreeni ja joskus ei vaan kuulemma jaksa aina vastailla.

Olen joskus kysynyt suoraan tästä päihteiden käytöstä ja poika vaan loukkaantuu tästä ja välit huononevat. En haluaisi epäillä koko ajan. Mitään jälkiä ei käsissä näy, tiedän koska käyttää normaalisti T-paitoja ja shortseja. Joku siinä olemuksessa on välillä vaan erilaista, hyvin miedosti sekavaa mutta ei kuitenkaan selvästi että saisi kiinni. Ei haise erikoiselta paitsi joltain pesuaineelta. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kahdesti miettiä, lähdetkö kyttäämislinjalle. Saattaa nopeasti olla välit poikki lapsesi kanssa. Käytännössä et kuitenkaan voi päättää täysi-ikäisen asioista.

Vierailija
42/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin itse kaikenlaista kokeilleena ja päihdeporukoissa hengailleena tunnistan lähes aina päihtyneen ihmisen. Vaikka en yli kymmeneen vuoteen ole mitään päihteitä käyttänyt niin käyttäjän kyllä rekisteröin. Myös monia reseptilääkkeitä käyttävät tunnistaa useimmiten. mm. mielialalääkkeen käyttävän aistin, vaikka niihin myrkkyihin en ole onneksi itse  joutunut sekaantumaan. Siskoni, joka ei ole koskaan kokeillut mitään laitonta,  ei sitten huomaa vaikka juttelisi ihan selvästi amfetamiinia käyttäneen kanssa. Oiskohan se sitten niin että kyllä koira koiran tuntee. 

Itse tunnistan adhd:een työelämässä ennen kuin hän on saanut virallisen diagnoosin. En tarkoita tätä missään tapauksessa vain huonolla tavalla, vaan myös tietyt positiiviset ominaisuudet tunnistan heissä. Olen itsekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin alkaa listaamaan, mut löytyyhän nää netistä

https://www.kaypahoito.fi/nix00461

Olen lukenut nää moneen kertaan. Silmiäkin aina katson että onko ne nyt erilaiset vai ei. Mutta ongelma on juuri siinä, kun alan epäillä että kuvittelenko kaiken kuitenkin. Ei ole mitään vertailukohtaa, että tietäisin jonkun joka käyttää ja voisin verrata että onko samanlaista. Tulee ihan vainoharhainen olo. 

Ap

No tää on se yleisin kannabispsykoosin ilmenemismuoto. Aiheuttaa lähipiirille harhaluuloja ja epäilyksiä

Vierailija
44/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut nää moneen kertaan. Silmiäkin aina katson että onko ne nyt erilaiset vai ei. Mutta ongelma on juuri siinä, kun alan epäillä että kuvittelenko kaiken kuitenkin. Ei ole mitään vertailukohtaa, että tietäisin jonkun joka käyttää ja voisin verrata että onko samanlaista. Tulee ihan vainoharhainen olo. 

Ap

No tää on se yleisin kannabispsykoosin ilmenemismuoto. Aiheuttaa lähipiirille harhaluuloja ja epäilyksiä

Niinpä.

Vierailija
45/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnistan adhd:een työelämässä ennen kuin hän on saanut virallisen diagnoosin. En tarkoita tätä missään tapauksessa vain huonolla tavalla, vaan myös tietyt positiiviset ominaisuudet tunnistan heissä. Olen itsekin. 

Helppo tunnistaa. Samoin autismin piirteet. Nämä ovat käyttäytymiseen perustuvia diagnooseja niin olisi outoa jos ei havaitsisi.

Vierailija
46/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria alkoholisteja on vaikea tunnistaa, jos joku etsi kumppania, koska se ei näy jos joku vetää liikaa viikonloppuisin tai putkia. Ellei henkilö paljasta sen tai muuten outoa käytöstä. Ja huumeissa ehkä voi olla jollakin myös epäloogisuutta käytöksessä, ellei ole muuten vaan sekoileva.

Vierailija
47/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa asuvaa omassa kämpässä yksin asuvaa piilottelevaa alkoholistia ei tunnista ohikulkija, lähikaupan kassa eikä alkon myyjä vaikka käyttö olisi runsasta ja jokapäiväistä. Ostoksia ostetaan eri paikoista, suihkussa on käyty, hammastahnaa käytetty, puhtaat vaatteet päällä jne. Etenkin viikonloppuiltaisin ja kesälomilla tuoksahtelevat välillä muutkin kuin alkoholistit.

Vierailija
48/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan oikea nisti, ei käy ihan täysillä. Just sellaisia sönköttäjiä kuin Rööperissä.

Vierailija
49/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olimme kiinalaisessa syömässä, kun nisti tuli kyselemään perunasoselaatikkoa. Täysin tillin tallin.

Vierailija
50/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumetestillähän se selviää ja tarkastat kaiken pankkiliikenteen

Vierailija
51/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttöä ei huomaa niin helposti kuin muiden aineiden käyttöä. Sehän on päihde ja lääke joka pitäisi laillistaa. Usa joka aloitti kiellon ja sai sen levitettyä pitkin maailmaa on jo enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Mitään oikeaa syytä sen laittomuudelle ei ole. Kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde. 

Haisee ja sen huomaa myös.

Töissä ohjasin nuoria vuosikymmenet ja kyllä sen kannabiksen käytön valiteetavasti huomasi sekä työntekijöistä että asiakkaista.

Lääkkeenä määrätköön lääkäri, mutta nämä työelämän itsehoitajat ovat kyllä epäkuranttia työntekijäainesta. Samaa koskee alkoholin vaikutuksen alaisina töihin tuloa. Ei sekään ole sallittua.

Olin aidosti yllättynyt, kun eräs nainen kehtasi tulla selvästi kannabiksen tuoksuisena töihin. En tiedä luottiko siihen, että suurin osa on kuitenkin kesälomalla.

Vierailija
52/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. loukkaantuminen on yksi käytön merkeistä. 

Siis mitä. En ymmärrä. Mikä loukkaantuminen?  Loukkaantuu puheista vai loukannut esim polvensa. En nyt tiedä. Kerro.

Vierailija
53/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on vaan löytänyt naisen ja rakastunut 😊

Vierailija
54/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olimme kiinalaisessa syömässä, kun nisti tuli kyselemään peruna

Wsoselaatikkoa. Täysin tillin tallin.

Niin. Mitä se oli haluamassa ja keltä. Sulta vai.

PSL.

Vierailija
55/55 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on mm paniikkihäiriö, dissosiaatiohäiriö ja perus masennus ja ahdistuneisuus.

Dissokohtauksen silmät erottaa, pupillit pienenee ja katse lasittuu. Ihan selvinpäin.

Kun mulle aloitettiin edellisen ssrin rinnalle voxra, niin mun silmät oli tosiaan kuin huumeissa. Pupillit laajeni ja säikähdin itsekin jälkeenpäin kuvia.

Ne silmät voi myös muuttua ihan mielialan ja väsymyksen mukaan ja tietenkin valoisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän