Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistaa käyttääkö joku huumeita?

Vierailija
09.07.2025 |

Enkä nyt tarkoita jotain selviä nistejä vaan satunnaisesti. Mietityttää aikuisen poikani (23v) olemus välillä. Joskus muutama vuosi sitten jäi kiinni kannabiksen käytöstä, asui tuolloin vielä kotona. Suhtautui kannabikseen niin, että alkoholi on pahempaa myrkkyä ja mekin joskus juodaan viinilasilliset niin hänestä kannabis on ihan vastaava rentouttava aine. 

Ei koskaan puhu sekavia/ole laittanut esim.sekavia viestejä, mutta puhe on välillä jotenkin sössöttävää, en meinaa saada aina selvää. Puheen sisältö on kuitenkin ihan järkevää. Käy töissä kesällä ja ilmeisesti hoitaa hommat hyvin, koska on ollut samalla työnantajalla vuosia. Talvella opiskelee omaan tahtiin eli hitaasti. Välillä häviää vuorokaudeksi niin ettei vastaa viestiin. Ei vastaa yleensä ikinä puhelimeen vaan laittaa viestin ja kysyy mitä asiaa. Tuntuu vastaavan puhelimeen kuitenkin työnantajalleen. Käy meillä, mutta ei koskaan kutsu asuntoonsa, koska siellä on kuulemma niin sotkuista. Kun kysyn miksi ei vastannut niin joskus on migreeni ja joskus ei vaan kuulemma jaksa aina vastailla.

Olen joskus kysynyt suoraan tästä päihteiden käytöstä ja poika vaan loukkaantuu tästä ja välit huononevat. En haluaisi epäillä koko ajan. Mitään jälkiä ei käsissä näy, tiedän koska käyttää normaalisti T-paitoja ja shortseja. Joku siinä olemuksessa on välillä vaan erilaista, hyvin miedosti sekavaa mutta ei kuitenkaan selvästi että saisi kiinni. Ei haise erikoiselta paitsi joltain pesuaineelta. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahan ei narkkareille maistu.

Jos niputtaisit kannabiksen käyttäjät narkkareiksi, niin kyllä vain maistuu 🤣

Vierailija
22/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksesta on aika pitkä aika vielä piikittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttöä ei huomaa niin helposti kuin muiden aineiden käyttöä. Sehän on päihde ja lääke joka pitäisi laillistaa. Usa joka aloitti kiellon ja sai sen levitettyä pitkin maailmaa on jo enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Mitään oikeaa syytä sen laittomuudelle ei ole. Kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde. 

Haisee ja sen huomaa myös.

Töissä ohjasin nuoria vuosikymmenet ja kyllä sen kannabiksen käytön valiteetavasti huomasi sekä työntekijöistä että asiakkaista.

Lääkkeenä määrätköön lääkäri, mutta nämä työelämän itsehoitajat ovat kyllä epäkuranttia työntekijäainesta. Samaa koskee alkoholin vaikutuksen alaisina töihin tuloa. Ei sekään ole sallittua.

Vierailija
24/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta itse ole joutunut pari kertaa tarkempaan syyniin turvatarkastuksissa. Syynä sairaudet ja laiha keho, tajusin vasta kun jossain lehdessä oli termi heroin chic eli ysärimallien olemus. Katse harhailee sosiaalisten pelkojen vuoksi, molemmilla kerroilla "kiinniottaja" ulkomaalaistaustainen. Toiselle esihenkilö joutui useampaan kertaan sanomaan että mene jo poistamaan se oikea häirikkö ja pääsin eteenpäin. En polta edes tupakkaa. 

Vierailija
25/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on usein ihmisarkoja. Huppu päässä kulkevat kadulla ja välttelevät katseita. 

Satunnainen käyttäjä? En ole arka ja on tavalliset aikuisen naisen vaatteet.

Vierailija
26/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käyttöä ei huomaa niin helposti kuin muiden aineiden käyttöä. Sehän on päihde ja lääke joka pitäisi laillistaa. Usa joka aloitti kiellon ja sai sen levitettyä pitkin maailmaa on jo enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Mitään oikeaa syytä sen laittomuudelle ei ole. Kaikin tavoin vähiten haitallinen päihde. 

Töissä ohjasin nuoria vuosikymmenet ja kyllä sen kannabiksen käytön valiteetavasti huomasi sekä työntekijöistä että asiakkaista.

Lääkkeenä määrätköön lääkäri, mutta nämä työelämän itsehoitajat ovat kyllä epäkuranttia työntekijäainesta. Samaa koskee alkoholin vaikutuksen alaisina töihin tuloa. Ei sekään ole sallittua.

Työ aikana ei käytetä tuo on niin itsestään selvyys. Vapaa-ajalla tapahtuvaa kannabiksen käyttöä et huomaa seuraavana päivänä. 

Vierailija
27/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan yhden tuntemani käyttäjän kokemuksella aloituksen kanssa yhteen sopivia piirteitä on omien aineiden käytön puolustelu, esim. juuri että ei tämä ole ollenkaan niin huono kuin alkoholi, ja toinen silmiinpistävä piirre on asunnon sotkuisuus, vaikka mitä rojua kasoissa joka puolella, älyttömän likainen haiseva sänky josta on joskus uusittu kaikki patjaa myöten. Ja työtön kun on niin jatkuva rahan pummaus, "voisitko millään lainata kakskymppiä".

Mun kämppä on aina ollut siisti, silloinkin käytin huumeita. Olen myös ollut aina työelämässä, joten ei ole tarvinnut pummia muilta rahaa käyttöä varten.

Aika paljon teiltä jää näkemättä, kun katsotte ihmisiä vain stereotypioiden kautta. Oikeastaan se on oikein hyvä asia.

Vierailija
28/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan yhden tuntemani käyttäjän kokemuksella aloituksen kanssa yhteen sopivia piirteitä on omien aineiden käytön puolustelu, esim. juuri että ei tämä ole ollenkaan niin huono kuin alkoholi, ja toinen silmiinpistävä piirre on asunnon sotkuisuus, vaikka mitä rojua kasoissa joka puolella, älyttömän likainen haiseva sänky josta on joskus uusittu kaikki patjaa myöten. Ja työtön kun on niin jatkuva rahan pummaus, "voisitko millään lainata kakskymppiä".

Mun kämppä on aina ollut siisti, silloinkin käytin huumeita. Olen myös ollut aina työelämässä, joten ei ole tarvinnut pummia muilta rahaa käyttöä varten.

Aika paljon teiltä jää näkemättä, kun katsotte ihmisiä vain stereotypioiden kautta. Oikeastaan se on oikein hyvä asia.

Jep. Huumeiden käyttäjää ei välttämättä voi tunnistaa millään tavalla. Moni viihdekäyttää harvakseltaan vuosikausia ja on työelämässä ja perhettä. Käyttö alkaa näkyä vasta, kun se ei ole omassa hallinnassa mutta monilla homma ei koskaan karkaa lapasesta. 

Vierailija
29/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no ehkä tuo sotkuisuus on ihan vaan laiskuutta eikä liity huumeiden käyttöön.

Nuo nyt oli vaan yhden tuntemani käyttäjän piirteitä, niin kuin kirjoitinkin, joita itse olen pitänyt tavallisesta poikkeavana. Muuten hänestä ei kyllä juurikaan huomaa mitään erikoista, ihan järkevän oloinen lihaksikas nuori mies.

Vierailija
30/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten perusteella vaikuttaa, että asialla on turha vaivata päätä. En voi asiaa tietää ja todennäköisesti en voisi siihen puuttua vaikka tietäisinkin. Ap

Vierailija
31/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten perusteella vaikuttaa, että asialla on turha vaivata päätä. En voi asiaa tietää ja todennäköisesti en voisi siihen puuttua vaikka tietäisinkin. Ap

Juuri näin. Voimia sinulle! 

Vierailija
32/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin itse kaikenlaista kokeilleena ja päihdeporukoissa hengailleena tunnistan lähes aina päihtyneen ihmisen. Vaikka en yli kymmeneen vuoteen ole mitään päihteitä käyttänyt niin käyttäjän kyllä rekisteröin. Myös monia reseptilääkkeitä käyttävät tunnistaa useimmiten. mm. mielialalääkkeen käyttävän aistin, vaikka niihin myrkkyihin en ole onneksi itse  joutunut sekaantumaan. Siskoni, joka ei ole koskaan kokeillut mitään laitonta,  ei sitten huomaa vaikka juttelisi ihan selvästi amfetamiinia käyttäneen kanssa. Oiskohan se sitten niin että kyllä koira koiran tuntee. 

Vierailija
33/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ aikana ei käytetä tuo on niin itsestään selvyys. Vapaa-ajalla tapahtuvaa kannabiksen käyttöä et huomaa seuraavana päivänä. 

Nuoret kannabiksen uhrit eivät valitettavasti ole yhtä helvetin fiksuja kuin sinä.

Joku kaltaisesi "hyvän sanoman levittäjä", joka saa heidät opastettua tämän vaarattoman päihteen pariin saisi viedä homman loppuun asti ja pitää huolen, että nuori oppii sen "oikean tavan" käyttää huumeita.

Vierailija
34/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja piikittäminen on ensiaskel,vai miten luulet.

Vierailija
35/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä välttämättä ulkopuolinen huomaa mistään. Moni alkoholisti tai päihderiippuvainen pystyy elämään verrattain normaalia elämää tai ainakin esittämään sellaista. Ollaan se työpäivä tai sukulaisilla vierailu selvinpäin, mutta koko se yksinään kotona vietetty aika menee aineissa. Voi jopa ulospäin vaikuttaa niin hyvin pärjäävältä ja fiksulta tyypiltä kuin olla ja voi, mutta sitten jos sitä arkea pääsisi kärpäsenä katossa seuraamaan niin totuus paljastuisi. 

Huumeidenkäyttäjistä suurin osa ei ole mitään syvällä rikollisessa maailmassa eläviä rappio nistejä. Hyväksi se ei siltikään ole, vaikka elämänlangat jotakuinkin saisi hallinnassa pidettyä.

Vierailija
36/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja piikittäminen on ensiaskel,vai miten luulet.

Kaikki kannabiksen käyttäjät eivät kuitenkaan ala koskaan piikittää

Vierailija
37/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ ai

Jos minä saisin päättää niin erottaisin kannabiksen huumeista. Oikeat huumeet ovat huomattavan haitallisia ja jopa vaarallisia. Kannabis on kaikin tavoin vähiten haitallinen päihteenä. Siihen ei kuole eikä se koukuta fyysisesti kuten oikeat huumeet.

Vierailija
38/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tuntemasi käyttäjän 🤣

Mulla on asunto sotkuinen koska ADD, projekteja paljon ja sekavaa vaikka alati siivoan.

Mielestäni pilvi pitäisi laillistaa vaikka en sitä käyttäjään, se ei sovi mulle.

Alkoholi on huono päihde ja tuo ongelmia, vaikka itse juonkin.

Noh, sängyn pidän siistinä ja tykkään puhtaista lakanoista.

Ei hitto näitä yleistyksiä :D

Onko se AP niin vakavaa jos poika satunnaisesti pajauttelee? Olen itse sitä mieltä, että jokaisella on se valittu päihteensä ja pitäis olla jokaiselle ihan se ja sama mitä joku käyttää, jos siitä ei aiheudu haittaa kenellekään.

Vierailija
39/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy toimimaan päällisin puolin normaalisti eikä aiheuta muille mitään haittaa  niin mitä väliä sillä loppujen lopuksi edes on. Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa. 

Vierailija
40/55 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden tuntemasi käyttäjän 🤣

Mulla on asunto sotkuinen koska ADD, projekteja paljon ja sekavaa vaikka alati siivoan.

Mielestäni pilvi pitäisi laillistaa vaikka en sitä käyttäjään, se ei sovi mulle.

Alkoholi on huono päihde ja tuo ongelmia, vaikka itse juonkin.

Noh, sängyn pidän siistinä ja tykkään puhtaista lakanoista.

Ei hitto näitä yleistyksiä...

Sanoinkin vaan että aloituksen kanssa yhteen sopivia piirteitä, enkä että kaikki käyttäjät on sellaisia. Ja sekin on jo korjattu että yleensä käyttäjien asunnot on siistejä eikä niillä ole rahastakaan pulaa.

Joten ei kai siinä mitään, hieno homma. Itse en käytä enkä tosiaan sitäkään alkoholia mitenkään puolustele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi