Alkaisitko käymään synagogassa jos seurustelukumppani sitä pyytäisi?
Kommentit (22)
Ehkä. Jos ei tarvitsisi leikata esinahkaa pois niin saattaisin alkaa juutalaiseksi muutenkin.
Ilman muuta. Syntikat on aina kiehtoneet.
Tuskin, ellen jostain syystä kääntyisi juutalaiseksi. Toki voisin käydä tutustumassa, jos päästävät. Yleensä niissä on miehet ja naiset eroteltu omiin alueisiinsa mikä ei kyllä ajattelumallina hirveästi innosta.
Mikä ettei. Juutalaiset eivät ole terroristeja joten voisin kokeilla.
Minulla on ollut uskovainen luterilainen avovaimo ja nyt buddalainen vaimo. Heidän juhliinsa olen lähtenyt mielelläni, mutta uskonnottomana en ala mitään uskontoa harjoittamaan.
Mikään ei estäisi käymästä siellä. Mutta tekisin selväksi, että juutalaiseksi en kääntyisi. Koska haluan päästä taivaaseen. Eli käytännössä avioliitto ei onnistuisi ellei mies olisi hyvin liberaali juutalainen, joka haluaa evätä juutalaisuuden lapsiltaan. Se kun periytyy äidin kautta.
En, enkä hänen vanhemmillaan joka viikko.
Seurustelisin vain kristityn kanssa.
Entä alkaisitko käydä moskeijassa, jos seurustelukumppani sitä pyytäisi?
Vierailija kirjoitti:
En, enkä hänen vanhemmillaan joka viikko.
Ja jos sielä haluaa olla vaikka ilman minua niin pitäköön tunkkinsa. 😝
EI PYYDÄ. Miksi kyselet mahdottomia?
Synagoga on vain juutalaisia varten. Jos olisin juutalainen, minua ei tarvitsisi sinne erikseen pyytää.
Ei pyydä. Tosin olen liian rationaalinen uskomisiin ja olen muutenkin känyt monenlaisissa uskomuslaitoksissa shnto-temppelistä lähtien.
En. Tutustuminen turistina joillekin ok.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen kristitty ja käyn mieluummin kirkossa.
En ole uskovainen mutta oikein teet. Synagogat pitää kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei estäisi käymästä siellä. Mutta tekisin selväksi, että juutalaiseksi en kääntyisi. Koska haluan päästä taivaaseen. Eli käytännössä avioliitto ei onnistuisi ellei mies olisi hyvin liberaali juutalainen, joka haluaa evätä juutalaisuuden lapsiltaan. Se kun periytyy äidin kautta.
Mielenkiintoinen ajatus. Olettaisitko että kasvatatte lapsenne ihan evlut(?)-kirkkoon?
En alkaisi käymään säännöllisesti.
Voisin käydä uteliaisuuttani kerran katsomassa millainen meininki siellä on, mutta en osallistuisi muuten.
Olen ajatellut asiaa, ympärileikkaukseen en suostuisi.
Olen joskus halunnut mennä synagogaan puhumaan juutalais johtajan/johtajien kanssa, oliskohan rabbeja.
Olen halunnut mennä synagogaan tekemään rauhaa maapallolle
En. Olen kristitty ja käyn mieluummin kirkossa.