50v ku täytti niin kyllä kolottaa ja jonottaa joka paikkaan
Kommentit (68)
Ei kolota tai jomota mistään. Palataan asiaa myöhemmin kasikymppisenä.
Kyllä! Mulla sama.
Uskon että #1 on oikeassa.
Ei tunnu missään. Ja kirjoittamaan opin viisivuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Mulla sama.
Siis sama kuin ap:llä.
No ei kyllä, kun jaksaa jumpata sun muuta
rouva+70
Jos olet nainen, niin saattaa olla vaihdevuosioire. Eli estrogeenia kehiin. Jos taas kolotukset johtuvat siitä, että lihasvoimat alkavat heiketä niin kipinkapin kuntosalille.
No niinpä! Olin vielä 40-49 v urheilullinen, hoikka, hyvännäköinen, mutta kun täytin 50 v alkoi järkyttävät kivut polvissa (kulumat) ja lihoin kuin taikaiskusta 20 kg, vaikka ruokavalio pysyi ennallaan. Selkeästi oma aineenvaihdunta pysähtyi, ja jos yritän laihduttaa, saan syödä tosi vähän, ei puhettakaan herkuista tai viinistä viikonloppuisin, pitäisi kituuttaa pienillä kaloreilla (olen 149 cm pitkä ja hyvin siro ja pienikokoinen). Alamäki alkoi
Olis kannattanut elää terveellisempää elämää niin ei kolota eikä jomota.
Outoa kuunnella kun sairastanut kohta 30v ja nyt alkaa oman ikäiset päästä samaan "kuntoon". Ei tiedä saako joskus olla vahingoniloinen, kun on kiusattu niin paljon tämän takia. Mutta nyt tiedätte miltä tuntuu, kun on päiviä, ettei pysty liikkumaan ilman kipulääkettä eikä käymään nukkumaan itkemättä.
skeittaus auttaa aina.
Miniramppi vielä menee rennosti ,ilman hurjia juttuja.
t,setämies 53v, edelleen skeittaan 2-3krt per viikko
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä, kun jaksaa jumpata sun muuta
rouva+70
Miksi rouvittelet itseäsi?
Pitää aloittaa itsestään huolehtiminen viimeistään 30 vuotiaana. Myöhäistä se on viisikymppisenä itkeä kun kroppa prakaa.
Liikunta auttaa. Itse en ole koskaan pitänyt siitä, mutta viisikymppisenä alkaneiden jomotusten myötä on ollut pakko ryhtyä siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Mulla sama.
Siis sama kuin ap:llä.
Hormonikorvaushoito. Liikunta, lepo ja iloinen mieli. Ei kolota, oon jo 60.
Eläke auttaa. Meidät vanhat yli viiskymppiset pitää päästää eläkkeelle. Annetaan nuorille töitä. Ne tarvitsevat niitä enemmän kuin me vanhat.
M.54
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen, niin saattaa olla vaihdevuosioire. Eli estrogeenia kehiin. Jos taas kolotukset johtuvat siitä, että lihasvoimat alkavat heiketä niin kipinkapin kuntosalille.
Taidat olla mieslääkäri. Kaikki, aivan kaikki oireet keski-ikäisillä naisilla johtuu aina vain ja ainoastaan vaihdevuosista. Mitään muuta selitystä esimerkiksi kivuille ei ole!
Laihduta, korjaa ruokavaliosi. 7000 askelta joka päivä.Älä syö rasvaa, sokeria, vaaleaa leipää.
Aluksi näin, neuvot
Lepo, liikunta, oikea ruokavalio