Ev.lut-kirkko hajoamassa kahtia? Päivi Räsänen pohtii eroa kirkosta?
Sanoo että moni on jo eronnut. Varmaan jakaantuu kahtia. KD:n jää varmaan vanhoilliset kristityt.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3b7946a8-4200-452e-874a-aa494440f…
Kommentit (379)
Siis kirkko ei ole mikään rakennus vaan uskova ihminen. Etenkään harhaoppeja levittävä kuten evlut tai katoliset tai muut uskonnot
Kaikki uskonnot pitäisi kieltää. Uskonnot on ihmisten pelottelua ja hallintaa.
Mitä? Onko Päivi halkeamassa kahtia? Kuka karju sen mies oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo Räsänen voi olla noin h*llu? Vihaa täynnä koko nainen. Muka kristitty, jonka arvoilla ei ole tekemistä kristinuskon perusarvojen kanssa.
Ei, vaan suurin osa ei tunne Raamattua. Päivi selvästi tuntee. Suuri osa mielestään kristityistä valkkaa Raamatusta vaan sen Jumsla on rakkaus -kohdan ja lilluu paatumuksen valheellisessa rauhassa.
Ei ole epäilystäkään että raamattu selvästi kieltää au-seksin vihkimättömiltä ja homoilta seksin kokonaan.Miten olisi laskeutuminen 2020-luvulle? 🥱
Jumala on muuttumaton
Päivin kaltaiset vanhoilliset, vihaavat jäärät on hajottamassa kirkkoa. Mulle sopii hyvin, että nämä kusipäät lähtevät, kun ei heitä muutenkaan kiinnosta lähimmäisenrakkaus ja armo.
Jopa Kirkolliskokouksen jäsenkunnassa vanhoillisia on vähemmistö.
Näen näiden jäärien toiminnan sellaisena kuin Jeesus opetuksessaan pahoista puista, jotka tekevät kitkeriä hedelmiä ja jotka hakataa poikki ja poltetaan tulessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hajoaa kahtia, niin liityn siihen siipeen, joka vihkii vain heteropareja. Tämä kahden rinnakkaisopin kirkko tulee nopeasti tiensä päähän.
Avioliitto ei varsinaisesti liity mitenkään Jeesuksen oppiin.
Jeesus palasi Jumalan alkuperäiseen ajatukseen siitä, että vain miehet sopivat elämään yhdessä. Ensin oli Jumala ja Aatami ja sitten Jesse ja 12 jäbää avoliitossa.
Miksei naiset kuten Päivi opi tätä koskaan?
-winner-
Räsänen ei ole politiikassa saanut aikaan mitään hyvää. Hän on kristityn irvikuva.
jos räsänen ja kaltaisensa eroavat, niin minä saatan sitten liittyä. Emme voi olla samalla puolella ja koska olen suvaitsevainen ja kirkko nyt suvaitsee paremmin vaikka homoja, niin minä kuulun niihin joukkoihin.
Vierailija kirjoitti:
jos räsänen ja kaltaisensa eroavat, niin minä saatan sitten liittyä. Emme voi olla samalla puolella ja koska olen suvaitsevainen ja kirkko nyt suvaitsee paremmin vaikka homoja, niin minä kuulun niihin joukkoihin.
jos olet suvaitsevainen niin miksi et sitten suvaitse kaikkea? olet tekopyhä
Voisin liittyä takaisin. Erosin 20v sitten. Kun luen Päivin ja vastaavien kommentteja niin siihen porukkaan en ainakaan halua kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi suvaita ihmisiä, jotka solvaavat julkiesti yhtä kokonaista ihmisryhmää. Ei jeesuskaan suvainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaankin googlettaa suvaitsevaisuusparadoksi.
Räsänen on kävelevä vitsi. Luulee olevansa kristillisen kirkon napa.
Onneksi on jo sen verran vanha, että poistuu pian näyttämöltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi suvaita ihmisiä, jotka solvaavat julkiesti yhtä kokonaista ihmisryhmää. Ei jeesuskaan suvainnut.
tr ansut heteroja, no niinpä
Jos Jeesus olisi nykyajassa ihmisenä. Hän käyttäisi parran ajokonetta kuin parturia ja poreammetta. Kuin ajelisi uudella Mersulla tai jeepillä. Ehkä Fordilla. Käyttäisi pukua ja kravattia kuin olisi rannekello ja vapaa-aika asuna bootsit ja farkut. Saattaisi saarnata tenniskentällä ja risteily laivalla . Ehkä olisi taidetta ja veistoksia. Jeesus perustaisi pieniin kuntiin vanhusten asuntoja ja palkkaisi sinne kylvettäjät ja keittäjät. Parantaisi sairaita terveeksi ja sitoisi haavat. Lääkebalsamia tulehduksiin. Jeesus nuhtelisi lääkäreitä hoitajia jotka ei tee työtään huolellisesti ja jättää hoitamatta leikkauspotilaat. Ne on rikollisia jotka piikittää tai siirtää ilmakuplia ihmisten verisuoniin. Murhaajia. Ne on valittu helvettiin kadotukseen kuin muutkin myrkyttäjät. Jeesus kun sanoo ketkä menee oikealle ketkä vasemmalle. Jeesus tietää olet tehnyt yhdellekin pienimmistä. Pahaa tekevien käy huonosti. Myllynkiviä tulee. Jeesus antaisi kaikille perushoivaa ja talouden. Jeesus ei lajittele sukupuolien mukaan vaan se joka huoneen uskoo . C
Onko Räsänen voidellut medioita, kun hänen mielipiteensä joka asiasta on uutinen?
Pienenpieni "uskovainen", syntinen ihminen.
Jos Päivi eroaa kirkosta, niin kaiken järjen mukaan kirkon jäsenmäärä kääntyy nousuun. Niin moni on eronnut kirkosta Päivin vuoksi. Nythän heidän kaikkien on liityttävä takaisin, jotta pääsevät jälleen osoittamaan mieltään Päiviä vastaan.