Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut jaksavat olla niin positiivisia?

Vierailija
08.07.2025 |

Ystävälläni on kolmas syöpä ja hän on silti iloinen ja positiivinen, ja jaksaa huolehtia muista. Itse olisin aivan palasina. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin positiiviseksi muuttuisin jos tälle turhalle touhulle tulisi yhtäkkiä joku lupaava lähiajan päätepiste eikä tarvisikaan kituuttaa vielä 50 vuotta mahdollisesti.

Vierailija
42/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se on kaikki pelkkää näyttelyä ja menee vessaan märisemään heti kun toiset ei näe.

Aivan varmasti tämä tyyppi ei mene. 😀

Osaa kyllä näyttää huonotkin fiiliksensä, mutta osaa jotenkin ne käsitellä niin että pystyy keskittymään sitten taas hyvään. 

No siinähän se tuli, minkä takia jaksaa ollaa positiivinen. Aika kadehdittava taito, yritän parhaillaan opetella sitä ensimmäisen syöpäni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa joutuu käsittelemään elämää ja kuolemaa, kohtaamaan ne silmästä silmään. Uskon, että ystäväsi on syvällisesti kokenut (ei vain ajatuksen tasolla käsittänyt) sen faktan, joka koskee meitä kaikkia, että loppu voi tulla minä päivänä hyvänsä, ja siihen asti kannattaa elää ja nauttia elämän pienistä ja suurista iloista.

Vierailija
44/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa.

Vierailija
45/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa tilanteessa joutuu käsittelemään elämää ja kuolemaa, kohtaamaan ne silmästä silmään. Uskon, että ystäväsi on syvällisesti kokenut (ei vain ajatuksen tasolla käsittänyt) sen faktan, joka koskee meitä kaikkia, että loppu voi tulla minä päivänä hyvänsä, ja siihen asti kannattaa elää ja nauttia elämän pienistä ja suurista iloista.

Varmasti onkin, mutta hän kyllä on aina ollut tuollainen. Aiemmatkin syövät meni samalla asenteella josta voi vain olla kateellinen. Jotenkin tuo on sisään rakennettua. 

Vierailija
46/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen positiivinen ihminen.  En ole sitä mitenkään valinnut tai tee tietoisesti. Olen vaan.  Näen aina ja kaikessa hyvät puolet automaattisesti. Oikeasti kaikessa. Olin itse vuosia sitten vakavasti sairas. Olisin voinut kuolla tai vammautua pysyvästi. Vaikea aivoleikkaus kuitenkin pelasti minun. En tuolloinkaan ollut mitenkään surun murtama. Muistan, että eka ajatus aivokasvaimesta kuultuani oli, että onneksi se löytyi, enkä esim. kuollut täysin yllättäen vaan pystyin varustautumaan mahdolliseen kuolemaan. Myös läheisten kuollessa olen aina nähnyt kuolemassa tai elämässä jotain hyvää. Usein päinastaisia asioita esim. hyvä, kun ei joutunut kärsimään, vaan kuoli yllättäen. Tai kun sairasti niin pitkään, niin kuolema on toivottu. 

Toisten auttaminen on suunnilleen mukavinta ja tärkeintä, mitä voin tehdä. Jos olisin (kuoleman)sairas, niin toki haluaisin auttaa muita kaikin tavoin niin pitkään kuin pystyn. Miksi en haluaisi?

Vierailija
47/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ihmissuhteita. Johonkin voi luottaa jne...

Vierailija
48/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi se kiva olla tällainen positiivinen ihminen. Mutta nytkin sellaisia terveysmurheita tässä päällä, että en vaan osaa ja pysty. fiilis menee ennemmim alakulon puolelle.

Ei se salaisuus ole, että me tarvitsemme täällä toisiamme. Me ihmiset tarvitsemme turvallisia ihmissuhteita.

Vierailija
49/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yök

Vierailija
50/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös olen positiivinen ihminen.  En ole sitä mitenkään valinnut tai tee tietoisesti. Olen vaan.  Näen aina ja kaikessa hyvät puolet automaattisesti. Oikeasti kaikessa. Olin itse vuosia sitten vakavasti sairas. Olisin voinut kuolla tai vammautua pysyvästi. Vaikea aivoleikkaus kuitenkin pelasti minun. En tuolloinkaan ollut mitenkään surun murtama. Muistan, että eka ajatus aivokasvaimesta kuultuani oli, että onneksi se löytyi, enkä esim. kuollut täysin yllättäen vaan pystyin varustautumaan mahdolliseen kuolemaan. Myös läheisten kuollessa olen aina nähnyt kuolemassa tai elämässä jotain hyvää. Usein päinastaisia asioita esim. hyvä, kun ei joutunut kärsimään, vaan kuoli yllättäen. Tai kun sairasti niin pitkään, niin kuolema on toivottu. 

Toisten auttaminen on suunnilleen mukavinta ja tärkeintä, mitä voin tehdä. Jos olisin (kuoleman)sairas, niin toki haluaisin auttaa muita kaikin tavoin niin pitkään kuin pystyn. Miksi en

Kuulostat tosi ihanalta ihmiseltä. Voisikohan tuollaista ajattelua jotenkin opetella? Löytyisikö vinkkejä? 

Vierailija
51/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmeellistä, miten yhden lyttäävä murhe tuo toisesta esiin taistelijan, tai filantroopin. Jostain muusta tekee katkeran ja ilkeän. Me olemme kaikki  yhteenvetoja menneisyyksistämme, mutta osa kääntää tappiotkin voitoiksi. 

Vierailija
52/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asioissa on hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
53/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤩 v*ttu älä nyt tyhmiä kysele. Hymyä huuleen 🤪 Ei elämä oo niin vakavaa. Nauru pidentää ikää😁

Vierailija
54/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ystävällesi, kuulostaa kauhealta. Toivottavasti olet hänelle apuna ja tukena myös.

Vierailija
55/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin myös... On meitä erilaisia... 

Vierailija
56/56 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen mieli kantaa pitkälle. Joka asiasta löytää jotain hyvää ja aina on joku jolla on asiat vielä pahemmin.  Olen myös positiivinen ihminen, ja monisairas.