Viikon kestävät helteet saapuvat, miten olette valmistautuneet?
Päästän jopa lähelle 30 astetta :) Kävin ostamassa aurinkorasvaa, juomista, jäätelö ja tuuletan kämppää kun on vielä viileää :) Ihanaa hellettä!!!
Kommentit (46)
Mun ei tarvitse varautua. Kesävaatteet odottavat kaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo maaliskuun lopulta käyttänyt aurinkorasvaa eli sitä ei tarvitse erikseen ostaa. Vichyä on aina. Siirrettävä ilmastointilaite on jo asennettu paikoilleen. Meillä on kaikki ikkunat pohjoiseen joten ei hirveästi lämpene ja voi päivällä tuulettaa
Missä??? Tavallinen päivävoide normaalikertoimella on riittänyt aivan hyvin. Missä on tarvittu aurinkorasvaa?
No kämppä tulee taas kuumenemaan niin pääsen käyttämään toppimallisia jumpsuitteja kotona mille ei ole vielä tänä kesänä ollut käyttöä. Nytkin pitkähihainen pyjama päällä kun on niin viileää. Ei muuten tule vaikuttamaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun päivät tuulettimen helliessä. Öiksi menen töihin viileään ja ilmastoituun työpaikkaani katsomaan netflixiä.
- laitosyökkö
Miten siellä töissä joutaa filmejä katsomaan? Oletko alisuoriutuja?
Päivystysluontoinen työ klo 23-06. Asiakkaat nukkuu. Yökkö on silloin hipihiljaa ja katsoo vaikka telsua hyvin pienellä äänellä.
Oikeastaan en voi tehdä mitään mistä lähtee ääntä. Kirjalliset ja äänelliset kodinhoitotyöt tehdään klo 21-23 ja 6-7.30.
Sohvalle siis selälleen vaan!
Sadevarustein, villasukin, villapaidoin ja pipoin. Kuivia takkapuita varastossa. Suomen kesä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukun päivät tuulettimen helliessä. Öiksi menen töihin viileään ja ilmastoituun työpaikkaani katsomaan netflixiä.
- laitosyökkö
On paljon töitä joissa yövuoro on pääasiassa jonkin asian varalle paikalla olemista.
Mustat mikroshortsit ja sitruunatoppi sekä kasvoille suojaa antava isolippainen päähine. Muuta ei tarvi. 🥰🥰
Porasin kattoon vahvan koukun ja ostin puuilosta köyttä.
Hytisemällä koleassa sadesäässä pari viikkoa.
Pysyn sisätiloissa kunnes taas viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- laitosyökkö
On paljon töitä joissa yövuoro on pääasiassa jonkin asian varalle paikalla olemista.
Esim. Sosiaalialan kaikki laitoskentän työ
Vierailija kirjoitti:
Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan ei mennä hellerajan yli, Foreca ennustaa että mennään. Saa nähdä kuinka käy.
No meillä oli viime viikolla 28 astetta kun ennustettiin 23 astetta. Asutaan sellaisessa paikassa missä kuuma ilma pääsee laskeutumaan tiluksille. Vastaavasti myös saman tekee kylmä ilma.
Mahtaakohan niin lämmetä? Loppuisi edes toi ainainen sataminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen pitäisi varautua?!?!
Ettei tarvitse sitten märistä kun ei ole varautunut mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo maaliskuun lopulta käyttänyt aurinkorasvaa eli sitä ei tarvitse erikseen ostaa. Vichyä on aina. Siirrettävä ilmastointilaite on jo asennettu paikoilleen. Meillä on kaikki ikkunat pohjoiseen joten ei hirveästi lämpene ja voi päivällä tuulettaa
Missä??? Tavallinen päivävoide normaalikertoimella on riittänyt aivan hyvin. Missä on tarvittu aurinkorasvaa?
Mikä on sun "normaalikerroin"
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen pitäisi varautua?!?!
Koska Suomi on varautumisen suurvalta ja kaikki suomalaiset ovat varautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Ilmatieteenlaitoksen ennusteen mukaan ei mennä hellerajan yli, Foreca ennustaa että mennään. Saa nähdä kuinka käy.
Yr.no ennustaa, että mennään. Luotan siihen. Kuurosateita se ei osaa ennustaa, mutta lämpötiloissa se on tarkka.
Kaapeista löytyy kymmenen litraa kivennäisvettä ja muutama litra alkoholitonta ja alkoholillista olutta. Eiköhän noilla muutaman päivän pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Mun ei tarvitse varautua. Kesävaatteet odottavat kaapissa.
Shortsit ja t-paita olleet käytössä joka päivä toukokuun alusta lähtien.
No siten olen valmistautunut, että olen odottanut koko vuoden niitä. Jäisivätpä pysyvästi.