Siskoni on aina ilkkunut mun jalan kokoa ja haukkunut kenkiä kanooteiksi jne.
Ja tietysti olen pitänyt itseäni kammottavan isojalkaisena, onhan kengänkokoni 39/40. Vasta äskettäin tajusin, että eihän tuo todellakaan ole mikään iso koko edes, varsinkaan pitkälle naiselle! Ihme juttuja sitä tuleekin uskottua..
Kommentit (120)
Naisista tulee koko ajan isokokoisempia, kun naisista lisääntyvät lähes kaikki ja miehistä lähinnä isokokoiset.
Jossain vaiheessa trendi ehkä kääntyy? Moni nainen ei nykyään lisäänny ollenkaan, ja kyllähän paljon näkee ihan keskipituisia ja sirorakenteisempiakin isejä.
Itse olen 175cm, tyttäreni 168cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuntisin itseni naurettavaksi jos mulla olis joku 37 jalka. Ja näyttäisin hassulta.
Olishan se oudon näköistä, kun pitkällä ihmisellä olisi ihan hirveän pienet jalkaterät.
Mikä niissä lakaterissä ylipäätään ketään edes kiinnostaa? Naama kuin harakanperse, mutta ah niin ihanat jalkaterät :DD
Monia kiinnostaa. Minun varpaita on useampi mies nuollut :D
Kengänkoko 40, jalan malliahan pelkkä koko ei kerro
Onko sun naamasikin kuin harakan perse
Mutta varpaat ihanan silsan peitossa
Semmonen mielenmaisema sulla! No, ei kai kaikilla voi olla niin kaunis mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuntisin itseni naurettavaksi jos mulla olis joku 37 jalka. Ja näyttäisin hassulta.
En minä vaan, musta ihan normi, ystävällä on toi koko ja itsellä 38, tyytyväinen tähän kokoon, eikä raskaudet vaikuttaneet minulla siihen, 40 omasta mielestä aika iso, mutten haukkumaan ala siitä, omalla äidillä toi koko, on romuluisempi kuin minä.
Romuluinen? En ole tuota sanaa nähnyt kuin viimeksi jossain 50-luvun kirjassa. Tuohan viittaa hoikkuuteen, siihen että luut näkyvät selvästi. Esim. laihasta hevosesta.
No eikä viittaa, tarkoitin sillä että isommat luut, eri rakenne, itse olen siroluisempi ja hiukan lyhyempi, joten se kengän koko liittyy varmaan omaan yleiseen kokooni, että se on tarkoitettu näin.
Ah sinä niin kaunis ja siro, äiti ruma?
Exäni olisi varmaan henkäissyt järkyttyneenä, että eihän NAISELLA voi olla noin iso jalka!
Hänen mielestään tosinainen siis painaa alle 60kg ("ihanne" alle 50kg), on alle 160cm, pitkät hiukset reisiin asti, kengät ja vaatteet lastenosastolta jne. Kaikki tuota isommat olivat sitten jonkinmoisia sukupuolipettureita, epänaisia tms.
Silti seurusteli minun kanssani, joka olen 170cm, 70kg, kengänkoko juurikin tuon 39-40, vaatekoko M-L. Näki siis mittasuhteeni jo ensitreffeillä, mutta silti halusi suhteeseen ja lopulta alkoi painostamaan että kutistuisin. On syystä ex.
Älä välitä, siskojen kesken nyt sanotaan joskus typeryyksiä. Hän on vaan kateellinen jostakin jota sinulle on, siitä ne letkaukset vaan johtuvat.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii, sanottiin ennen.
En kyllä tiedä miksi se heppa mua potkisi ja miksi :D Aika typerä sanonta!
Vierailija kirjoitti:
Naisista tulee koko ajan isokokoisempia, kun naisista lisääntyvät lähes kaikki ja miehistä lähinnä isokokoiset.
Jossain vaiheessa trendi ehkä kääntyy? Moni nainen ei nykyään lisäänny ollenkaan, ja kyllähän paljon näkee ihan keskipituisia ja sirorakenteisempiakin isejä.
Itse olen 175cm, tyttäreni 168cm.
Tämä. Tinderissä on tärkeää aina kysyä miehen pituus ettei vaan ole lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Romuluinen
Henkilö tai eläin, jonka luusto on hyvin esillä laihtumisen tai luuston koon vuoksi.
Vanha koira oli romuluinen ja hintelä
Tuo siis sanakirjasta kopsattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä vaan, musta ihan normi, ystävällä on toi koko ja itsellä 38, tyytyväinen tähän kokoon, eikä raskaudet vaikuttaneet minulla siihen, 40 omasta mielestä aika iso, mutten haukkumaan ala siitä, omalla äidillä toi koko, on romuluisempi kuin minä.
Sanot ettet ala haukkumaan mutta heti perään solvaat noin?
Ei toi ole haukkumista, sanoo itsekin olevansa isoluinen ja on maalta isosta perheestä kotoisin, paljon ruumiillista työtä tehnyt aikanaan jo lapsena. Meille keskenään ei ole haukkumista siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romuluinen? En ole tuota sanaa nähnyt kuin viimeksi jossain 50-luvun kirjassa. Tuohan viittaa hoikkuuteen, siihen että luut näkyvät selvästi. Esim. laihasta hevosesta.
Kyllä ainakin PK-seudulla on käytetty tuota termiä peruskoulussa vielä 90-luvun alussa. Ei siis opetuksessa, mutta puhekielessä muistan opettajien käyttäneen, kuvaillessaan vaikka jotakuta oppilasta. Silloin se ei välttämättä sisältänyt viittausta hoikkuuteen tai luiden näkymiseen, vaan jonkinlaiseen kehon liikkeiden kulmikkuuteen ja jäntevyyden puutumiseen. Ehkä sulavuuden vastakohta?
Toki se saattoi -- varsinkin siinä iässä, kun teinivuosien kasvupyrähdykset olivat juuri päällä -- olla yleisempään hoikilla tai luisevilla nuorilla, mutta en mielestäni sisältänyt oletusta laihuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Exäni olisi varmaan henkäissyt järkyttyneenä, että eihän NAISELLA voi olla noin iso jalka!
Hänen mielestään tosinainen siis painaa alle 60kg ("ihanne" alle 50kg), on alle 160cm, pitkät hiukset reisiin asti, kengät ja vaatteet lastenosastolta jne. Kaikki tuota isommat olivat sitten jonkinmoisia sukupuolipettureita, epänaisia tms.
Silti seurusteli minun kanssani, joka olen 170cm, 70kg, kengänkoko juurikin tuon 39-40, vaatekoko M-L. Näki siis mittasuhteeni jo ensitreffeillä, mutta silti halusi suhteeseen ja lopulta alkoi painostamaan että kutistuisin. On syystä ex.
Silti sinä seurustelit hänen kanssaan?
Itse en jaksaisi edes puhua tuollaisen kanssa. Jokaisellahan saa olla makunsa ja se on todella ok, mutta tuollainen epänais/epämies-sössötys kertoo ihmisestä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuollainen enkä ikimaailmassa seurustelisi kuvatunlaisen miehen kanssa. En ylipäätään ota ketään miestä vaivoikseni. Miksi sinä niin teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi ole haukkumista, sanoo itsekin olevansa isoluinen ja on maalta isosta perheestä kotoisin, paljon ruumiillista työtä tehnyt aikanaan jo lapsena. Meille keskenään ei ole haukkumista siis.
Romuluinen on halventava adjektiivi.
" käytetään ihmisestä, jolla on hoikka tai laiha vartalo. Sana "romu" viittaa usein jätteeseen tai vanhaan, rikkinäiseen tavaraan, ja kun se yhdistetään "luiseen", se luo kuvan hyvin laihtuneesta tai luisevasta henkilöstä. Synonyymeinä voisi käyttää sanoja "laiha", "luiseva", "riuku" tai "luuranko", mutta nämäkään eivät täysin tavoita "romuluinen" -sanan sävyä. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 175cm, tyttäreni 168cm.Tämä. Tinderissä on tärkeää aina kysyä miehen pituus ettei vaan ole lyhyempi.
Mitä TÄMÄ? Ethän sinä ollut kanssani mistään samaa mieltä.
Itse en kysele pituutta, ei kiinnosta yhtään onko mies minua lyhyempi vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 175cm, tyttäreni 168cm.Tämä. Tinderissä on tärkeää aina kysyä miehen pituus ettei vaan ole lyhyempi.
Mitä TÄMÄ? Ethän sinä ollut kanssani mistään samaa mieltä.
Itse en kysele pituutta, ei kiinnosta yhtään onko mies minua lyhyempi vai ei.
Olet siinä poikkeus. Toki sen verran ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoluinen on kohtuullisen neutraali, romuluinen halventava. Jännä ettei sanan sävy ole sulle negatiivinen kun yleisesti se sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin PK-seudulla on käytetty tuota termiä peruskoulussa vielä 90-luvun alussa. Ei siis opetuksessa, mutta puhekielessä muistan opettajien käyttäneen, kuvaillessaan vaikka jotakuta oppilasta. Silloin se ei välttämätt
Kyllä se sanakirjamääritelmissä viittaa riutuneeseen olemukseen tai toisaalta myös pienikokoisen vastakohtaan. Ei missään nimessä ole neutraali ilmaisu.
Romuluista voi käyttää myös haukkumana, mutta neutraalina kuvailuna se ei ole automaattisesti haukkumista.
Sehän on vain ominaisuus muiden joukossa, jossa on omat hyvät puolensa.
Juu no voi olla väärä termi se romu, käytän jatkossa isoluinen sitten, ja meille ei ole haukkumista siis, ja missään en ole sanonut, ettei äitini olisi kaunis, luultu yhdessä kohtaa jopa minun siskoksi, kun sillä ei vielä 50 vee ollut mitään ryppyjäkään. Korkeat poskipäät on ainakin nätimmät kuin omani lyttynaama, itsellä taas pienempi nenä, kaikissa on jotakin kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, siskojen kesken nyt sanotaan joskus typeryyksiä. Hän on vaan kateellinen jostakin jota sinulle on, siitä ne letkaukset vaan johtuvat.
Rakkaudesta se hevonenkin potkii, sanottiin ennen.
En kyllä tiedä miksi se heppa mua potkisi ja miksi :D Aika typerä sanonta!
Voin hevosihmisenä kertoa, että hevonen ei rakkaudesta potki. Ehkä sanonta liittyy jotenkin hevosten astutusoperaatioihin? Tamma antaa herkästi kyllä kenkää ahdistelevalle orille.
Heinäntekokin on kaikkea muuta kuin helppoa