Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni on aina ilkkunut mun jalan kokoa ja haukkunut kenkiä kanooteiksi jne.

Vierailija
08.07.2025 |

Ja tietysti olen pitänyt itseäni kammottavan isojalkaisena, onhan kengänkokoni 39/40. Vasta äskettäin tajusin, että eihän tuo todellakaan ole mikään iso koko edes, varsinkaan pitkälle naiselle! Ihme juttuja sitä tuleekin uskottua..

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tuntisin itseni naurettavaksi jos mulla olis joku 37 jalka. Ja näyttäisin hassulta.

En minä vaan, musta ihan normi, ystävällä on toi koko ja itsellä 38, tyytyväinen tähän kokoon, eikä raskaudet vaikuttaneet minulla siihen, 40 omasta mielestä aika iso, mutten haukkumaan ala siitä, omalla äidillä toi koko, on romuluisempi kuin minä.

Vierailija
62/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole suhteessa pituuteen. Itse 173 ja 39/40.

Mä olen 176 cm ja siskoni jotain 10 cm mua lyhyempi..

Ap

No sittenhän sulla on pieni jalka pituuteen nähden. Ja sisko taitaa olla kateellinen kun jäi pätkäksi.

Ei tämä pätkäksi haukkuminenkaan ole asiallista. Mua pitkät naiset on juuri haukkuneet pituudesta kun olen "vain" 166 cm pitkä. 

Hän todennäköisesti kokee itse itsensä pätkäksi kun vinoilee isosiskon koolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tuntisin itseni naurettavaksi jos mulla olis joku 37 jalka. Ja näyttäisin hassulta.

En minä vaan, musta ihan normi, ystävällä on toi koko ja itsellä 38, tyytyväinen tähän kokoon, eikä raskaudet vaikuttaneet minulla siihen, 40 omasta mielestä aika iso, mutten haukkumaan ala siitä, omalla äidillä toi koko, on romuluisempi kuin minä.

Romuluinen? En ole tuota sanaa nähnyt kuin viimeksi jossain 50-luvun kirjassa. Tuohan viittaa hoikkuuteen, siihen että luut näkyvät selvästi. Esim. laihasta hevosesta. 

Vierailija
64/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sittenhän sulla on pieni jalka pituuteen nähden. Ja sisko taitaa olla kateellinen kun jäi pätkäksi.

Ei tämä pätkäksi haukkuminenkaan ole asiallista. Mua pitkät naiset on juuri haukkuneet pituudesta kun olen "vain" 166 cm pitkä. 

Ei 166cm ole ollenkaan pätkä, vaan keskiverto suomalaisnaisen pituus. 

Itse en ikinä haukkuisi ketään pätkäksi, enkä ole haukkunutkaan. Ala-arvoista käytöstä, molempiin suuntiin. 

t: 175cm 

Vierailija
65/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni alkoi kateuksissaan hajottaa kenkiäni sen jälkeen kun ne eivät hänelle enää mahtuneet eikä pystynyt aamulla menemään kouluun minun kengissäni.

Vierailija
66/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olishan se oudon näköistä, kun pitkällä ihmisellä olisi ihan hirveän pienet jalkaterät. 

Mikä niissä lakaterissä ylipäätään ketään edes kiinnostaa? Naama kuin harakanperse, mutta ah niin ihanat jalkaterät :DD 

Vierailija
67/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku irvaili mulle aina mistä. Mä en halunnut nähdä häntä enää, mutta oli pakko ja vasta, kun mun äiti näki ilvailua, hän puuttui asiaan. Serkku tietty kanteli omalle äidilleen, joka soitti mun äidille, kun Marja pahoitti mielensä.

Tämän jälkeen sain aina jäädä kotiin ja kun tulivat kylään, sain lähteä kaverile. Meni monta monta vuotta, kun jossain sukujuhlissa nöhtiin. Yritti jutella ja sanoin sä oot haukkunut mua niin sata kertaa, en viitsi. Siinä sitten taas loukkaannuttiin.

Nykyään nähdään sukujuhlissa, moikataan, mutta siinäpä se. Harmi, meistä olisi voinit tulla hyvätkin ystävät

Vierailija
68/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romuluinen? En ole tuota sanaa nähnyt kuin viimeksi jossain 50-luvun kirjassa. Tuohan viittaa hoikkuuteen, siihen että luut näkyvät selvästi. Esim. laihasta hevosesta. 

No eikä viittaa, tarkoitin sillä että isommat luut, eri rakenne, itse olen siroluisempi ja hiukan lyhyempi, joten se kengän koko liittyy varmaan omaan yleiseen kokooni, että se on tarkoitettu näin.

Vierailija
69/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse en ikinä haukkuisi ketään pätkäksi, enkä ole haukkunutkaan. Ala-arvoista käytöstä, molempiin suuntiin. 

Nuorilla naisilla keskipituus on jo 167,5 cm. 

Vierailija
70/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Romuluinen on käsittääkseni joo sellainen, jolla luusto on silleen ulkoneva/iso, että törröttää helposti. 

Siroluisella taas ei luut paista, vaikka olisi miten hoikka. Ns. linnunluinen, tiedän useamman linnunluisen 172-174cm naisen ja näillä myös kengänkoko 38/39. 

eri 

Vierailija
71/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo on ainoa asia josta siskosi kykenee sinulle ilkeilemään, sinulla menee hyvin. Siskosi sen sijaan on melkoinen surkimus ja todennäköisesti kateellinen sinulle.

Vierailija
72/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuorilla naisilla keskipituus on jo 167,5 cm. 

Naisista tulee koko ajan isokokoisempia, kun naisista lisääntyvät lähes kaikki ja miehistä lähinnä isokokoiset.

Vierailija
73/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se oudon näköistä, kun pitkällä ihmisellä olisi ihan hirveän pienet jalkaterät. 

Mikä niissä lakaterissä ylipäätään ketään edes kiinnostaa? Naama kuin harakanperse, mutta ah niin ihanat jalkaterät :DD 

Monia kiinnostaa. Minun varpaita on useampi mies nuollut :D

Kengänkoko 40, jalan malliahan pelkkä koko ei kerro 

Vierailija
74/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Sitten moni änkeää jalkaansa liian pienet kengät, kun jalkaterät ei voi olla liian isot. Sandaaleista varpaat pursuaa ulos, kun "mun kokoni on 34"  Tätä näkee yllättävän usein 

Vierailija
75/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä viittaa, tarkoitin sillä että isommat luut, eri rakenne, itse olen siroluisempi ja hiukan lyhyempi, joten se kengän koko liittyy varmaan omaan yleiseen kokooni, että se on tarkoitettu näin.

Tarkista sanakirjasta hoopo. Ja tuo romuluinen on haukkumasana, joten aika ilkeästi puhut omasta äidistäsi. 

Vierailija
76/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ha, Hessu Hopo! 🤭

Vierailija
77/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuorilla naisilla keskipituus on jo 167,5 cm. 

Jep, eli vain 1,5cm enemmän kuin 166cm. 

Ei mitään silmämääräisesti havaittavaa, kun reilu sentistä vain kyse. 166cm on tosi tavallinen pituus. 

Vierailija
78/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romuluinen

Henkilö tai eläin, jonka luusto on hyvin esillä laihtumisen tai luuston koon vuoksi.

Vanha koira oli romuluinen ja hintelä

Vierailija
79/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tui on normaalin rajoissa miehelle, naiselle proomu.

no oikealla miehellä nyt on ihan vähintään 42. 40 on miehelle kiusallinen kääpiöntöppönen. mielenkiinto lopahtaisi äkkiä.

Höpö höpö

Vierailija
80/120 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monia kiinnostaa. Minun varpaita on useampi mies nuollut :D

Kengänkoko 40, jalan malliahan pelkkä koko ei kerro 

Onko sun naamasikin kuin harakan perse 

Mutta varpaat ihanan silsan peitossa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi