Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä rahalla teidän nuoret opiskelijat maksaa vuokran ensi kuussa?

Vierailija
08.07.2025 |

Onko säästöjä? Töitä? 

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä se on helpompaa.

"Jossain vaiheessa jokainen tyttö ymmärtää istuvansa pankin päällä!"

Vierailija
102/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumis- ja opintotuki riittää, jos elokuussa ei saa niin haen toimeentulotukea

Jos olet korkeakouluopiskelija etkä suorita elokuussa kesäopintoja, niin elokuusta ei makseta tukia. Korkeakouluissa tukikuukausia ovat syys-toukokuu.

No eiköhän sitä toimeentulotukea sitten saa.

Ei saa ellei ole hakenut ja nostanut opintolainaa maksimimäärän. 

Aloitan opinnot vasta syksyllä.

Miten sä sitten saat opintotukea? 

Koska

Juurihan sä sanoit, että aloitat opinnot vasta syksyllä. Kuitenkin tuossa aiemmin sanoit, että "jos elokuussa ei saa opintotukea". Eli miten meinasti saada elokuussa opintotukea, jos et aloita opintoja vielä elokuussa? Ja jos aloitat opinnot jo elokuussa, minkään sortin toimeentulotukea ei tipu ennen kuin opintolaina on haettuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat tililtään. Rahalla.

Vierailija
104/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuvat kotona ja tekevät töitä vuokransa eteen.

Meilläkin. Mielestäni normaalia, mutta se varmaan riippuu siitä, mihin itse on tottunut. Muutin itse kotoa vasta, kun opiskelut olivat ohi ja olin saanut ensimmäisen työpaikan. 

Pöljä ei tajua, että kaikilla nuorilla vanhemmat ei asu siellä, minne nuori on päässyt opiskelemaan. Moni täysi-ikäinen nuori ei edes halua notkua porukoiden nurkissa, vaan haluaa elää omaa elämäänsä. 

Tämä, mitenköhän kumppanin hankinta onnistuu kun asuu vanhemmilla? Vai onko tarkoitus olla vaan sinkkuna?

Vierailija
105/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä se on helpompaa.

"Jossain vaiheessa jokainen tyttö ymmärtää istuvansa pankin päällä!"

Kyllä nuori opiskelijapoikakin istuu 😋

-Rane

Vierailija
106/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, mitenköhän kumppanin hankinta onnistuu kun asuu vanhemmilla? Vai onko tarkoitus olla vaan sinkkuna?

Hyvin onnistui. Tapasin nykyisen mieheni ollessani 17v lukiolainen, joka todellakin asui vielä kotona. 

eri

Vierailija
107/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin. Mielestäni normaalia, mutta se varmaan riippuu siitä, mihin itse on tottunut. Muutin itse kotoa vasta, kun opiskelut olivat ohi ja olin saanut ensimmäisen työpaikan. 

Pöljä ei tajua, että kaikilla nuorilla vanhemmat ei asu siellä, minne nuori on päässyt opiskelemaan. Moni täysi-ikäinen nuori ei edes halua notkua porukoiden nurkissa, vaan haluaa elää omaa elämäänsä. 

Pitää tehdä hotellikeikkaa tms. jos tienata meinaa. Ei se sen kummempaa.

Vierailija
108/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet korkeakouluopiskelija etkä suorita elokuussa kesäopintoja, niin elokuusta ei makseta tukia. Korkeakouluissa tukikuukausia ovat syys-toukokuu.

No eiköhän sitä toimeentulotukea sitten saa.

Ei saa ellei ole hakenut ja nostanut opintolainaa maksimimäärän. 

Aloitan opinnot vasta syksyllä.

Miten sä sitten saat opintotukea? 

Asumis- ja opintotuki riittää, jos elokuussa ei saa niin haen

Juurihan sä sanoit, että aloitat opinnot vasta syksyllä. Kuitenkin tuossa aiemmin sanoit, että "jos elokuussa ei saa opintotukea". Eli miten meinasti saada elokuussa opintotukea, jos et aloita opintoja vielä elokuussa? Ja jos aloitat opinnot jo elokuussa, minkään sortin toimeentulotukea ei tipu ennen kuin opintolaina on haettuna. 

Pöljä!

Vierailija
109/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin onnistui. Tapasin nykyisen mieheni ollessani 17v lukiolainen, joka todellakin asui vielä kotona. 

eri

Aikuisena en kyllä haluaisi seurustella potentiaaalisen kumppanin kanssa hänen vanhempiensa katon alla! En alkaisi.

Vierailija
110/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aikuisena en kyllä haluaisi seurustella potentiaaalisen kumppanin kanssa hänen vanhempiensa katon alla! En alkaisi.

Aikuisena näen vanhempien nurkissa notkumisessa paljon suurempia ongelmia kuin seurustelun järjestämisen. 

Vierailija
111/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin kesäTYÖ tai ylipäätänsä TYÖ?

Oletko sinä kuullut asioista kuten lama, massatyöttömyys, nuorisotyöttömyys?

Vierailija
112/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni kärsi pitkään mt-ongelmista ja etsi omaa paikkaansa maailmassa. Meillä on onneksi aina ollut taloudellisesti mahdollista tukea lapsen elämää. Nyt hän on löytänyt oman alan, mutta kesätöitä ei löytynyt tälle kesää. Me autamme. Perheestä pidetään huolta!

Suomessa vallitsee toksinen yksin pärjäämisen kulttuuri. Sitten mietitään miksi nuoret ylivelkaantuvat tai uupuvat kun pitää paahtaa töitä opiskelujen ohella. 

kun olen avoimesti kertonut että autamme tytärtäni, niin on selvinnyt että todella moni tuttavapiiristä tukee lapsiaan rahallisesti.

Taloustilanne on niin kova tällä hetkellä, että jos haluaa lastaan opettaa itsenäiseksi ajatuksella että yksin on pärjättävä niin nuori kyllä on pari askelta muita jäljessä. Olettaen siis että vanhemmilla on varaa tukea taloudellisesti aikuisia lapsia. 

Vierailija
113/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ikinä deittaillut yläasteella, lukiossa/ammattikoulussa?

Vierailija
114/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne liity mitenkään ketjun aiheeseen. Aiheena on kunkin vastaajan OMAT nuoret, ei kaikkien nuorten yhteistilanne. 

Vierailija
115/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eri

Vähemmistöä on 17-vuotiaana elämänmittaisen kumppanin löytäneet.

Vierailija
116/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Mutta luetko sinä vain mökille säilöttyjä 80-luvun lehtiä? Mistä otat töitä jos töitä ei ole? 

Ap

Töitä on tarjolla vaikka kuinka paljon. Kyse on enemmän siitä että kelpaa työttömälle työ.

Kerroppa yksikin työ joka olisi tarjolla.

Vierailija
117/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan vuoden opiskelija, piti välivuoden ja säästi palkasta, kun ei tarvinnut maksaa kotiin mitään. Minä maksoin takuuvuokran, jatkossa maksaa itse vuokran. Toki laitan kuukausittain rahaa hänelle/maksan laskuja. Keväällä yrittää päästä töihin, jotta ensi kesän vuokra olisi turvattu. 

Vierailija
118/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne liity mitenkään ketjun aiheeseen. Aiheena on kunkin vastaajan OMAT nuoret, ei kaikkien nuorten yhteistilanne. 

Miten voit väittää, että palstalaisten nuoret eivät ole tuossa tilanteessa hallituksen toimien seurauksesta? Oletko tyhmä?

Vierailija
119/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan molemmille, kuten aina. Parasta verosuunnittelua. Käyttäkööt kesätienestinsä muuhun. 

Vierailija
120/145 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä kuullut ettei töitä riitä kaikille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi