Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka tykkää lentoasemien tunnelmasta?

Vierailija
29.04.2024 |

Ehkä lähes tyhjä sellainen voisi tuntua miellettyvältä

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyhjällä lentoasemalla, oli aavemainen olo. Isot hallit, eikä ketään missään.

Vierailija
2/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Riippuu tosin paljon myös siitä,  mitä ruokaa loungessa on tarjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lentokentät on ihan ookoo. Niissä toimii wifi hyvin, voi tehdä rauhassa töitä lentoa odotellessa. Helsinki-Vantaan vessat on kivoja, siistejä ja aina löytyy vessapaperia (mainitsemisen arvoinen asia!). Kukaan ei ihmettele paikallaan kököttävää, saa olla rauhassa vaikka nukkumassa jollain syrjäisemmällä penkkirivillä. Paljon mukavampia kuin rautatieasemat, niillä ei ole enää nykyään istumapaikkojakaan.

Vierailija
4/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kovasti! Mutta en lennäkään työasioissa, joten minulle lentäminen yhdistyy ainoastaan lomaan ja siihen että jotain tosi kivaa tapahtumassa. 

Vierailija
5/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä viihtyisyyttä on odottaa lentokentällä, siellä on myös yleensä kallista

Vierailija
6/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nimenomaan siitä lentokentän tunnelmasta, mutta en yhtään tykkää lentämisestä. Juna-asemilla ei ole samanlaista tunnelmaa, mutta tykkään olla junassa, kunhan ei ole mikään mölöttävä haisuli lähellä, eikä mielellään outo ihminen vieressä. 

Vierailija
7/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään  junailusta Euroopassa. Lentokentät on raskaita.

Vierailija
8/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään valtavasti! Ihana kierrellä kaupoissa, syödä hyvin ja nauttia tunnelmasta. Minusta yksi parhaimmista äänistä on matkalaukun renkaiden kolina rampilla kun mennään koneeseen 

Vierailija
9/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentät on ihan ok, vähän kentästä riippuen. Mitä isompi kenttä, sen heikompi "tunnelma" yleensä. Tunnelma toki riippuu ehdottomasti enemmän omasta fiiliksestä kuin siitä kentästä. Viimeksi lomalta palatessa lomakohteen pikkukentällä oli ihan kivaa odotella lentoa kotiinpäin, pieni ja kohtuullisen viihtyisä terminaali, ja sellainen raukea ja levollinen olo loman päälle.

Tällaisen tavallisen köyhän lentäminen turistiluokassa taas on melko ankeaa. Mainitulta matkalta palatessa Helsinki-Vantaalla ei siitä levollisesta tunnelmasta paljon sitten ollutkaan jäljellä.

Lentokentillä olemisen paskin puoli on silti ehdottomasti lentokenttähintaiset syötävät ja juotavat. Pelkkä peruskahvi voi maksaa vitosen ja siihen päälle sämpylä onkin sitten yhteenä jo melkein parikymppiä. Muuten vois istua kentän kuppiloissa kaikessa rauhassa, mutta noita ei anna mielenrauha periksi ostaa kuin äärimmäisessä pakossa.

Vierailija
10/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään 

Vierailija
11/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää siitä käytännön tunnelmasta, eli jonottamisesta ja ryysimisestä ja ruuhkaisista ravintoloista ja kaupoista, mutta yleisellä tasolla onhan siinä jotain kiehtovaa, kun sieltä lähtee koneita joka puolella maailmaa ja samoin vai nähdä ihmisiä monesta eri maasta.

Vierailija
12/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoasemilla on lähdön tunnelmaa, mistä se tunne varmasti johtuu. Minulla ainakin. Sitten kun oikeasti lähtee lennolle, tunnelma asemalla on yleensä kyllä enemmän stressaantunut ja väsynyt kaikesta jonottamisesta, väenpaljoudesta ja pitkistä kävelymatkoista. Ja siitä, että kaikki sujuu. Koneessa sitten yleensä lähdön tunnelma taas palaa, kun kaikki istuu omilla paikoillaan.

Vierailija
13/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsesta lähtien pitänyt juna- ja lentoasemista. Siitä lähdön tunnelmasta, joka niihin liittyy.

Vierailija
14/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rupeaa aina itkettämään liikutuksesta, kun näen reippaita pikkuisia yksin matkalla, joita äiti tai isä saattelee portille ja lentoemot ottavat nämä UM-kaulapussilapset huomaansa.

Vierailija
15/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä Yölento-elokuvassa riitti tunnelmaa.

Vierailija
16/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti joo, mutta riippuu toki kentästä. Paras lentokenttä, jossa olen ollut on Singapore ja huonoin Jakarta. 

Vierailija
17/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos joku rakentaisi kaupungin, jossa voisi kokea tyhjää? Rauhaa ja tyhjiä rakennuksia. Ehkä pari myyjää vain kassalla tuurilla. Mikä kokemus! Myös rannalla rauha ja aaltoja. Muutamia söpöjä eläimiä.

Vierailija
18/18 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan seurustelin miehen kanssa, joka harrasti lentämistä - siis pienkoneilla. Käytiin aina välillä lentokentällä kahvittelemassa/ tunnelmoimassa ja "haistelemassa kerosiinia" 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi