Minkä kokoisia jalkoja n. 2- vuotiailla lapsilla?
Onko meidän kaksivuotias erityisen isojalkainen, kun käyttää kenkiä kokoa 22-23?
Olen kuvitellut, että hänellä on ihan keskikokoinen jalka, mutta eräällä tuttavan lapselle, joka on siis n. 4.5 vuotias käyttää myös koon 23 kenkiä.
Yksilöllistähän nämä koko asiat tietenkin ovat, mutta kiinnostaisi kuulla, minkä kokoisia kenkiä muiden 2-vuotiaat käyttävät :)
Kommentit (40)
Meillä 2v 9kk pojan kengät on nyt kokoa 28.
Just vuoden täyttäneen pojan kengät 23.
Että ei kuulosta isojalkaiselta sun lapsi :)Meillä 2v 9kk pojan kengät on nyt kokoa 28.
Just vuoden täyttäneen pojan kengät 23.
Että ei kuulosta isojalkaiselta sun lapsi :)
no voi kun se kengän koko riippuu niin paljon siitäl kengän mallista. Meillä kohta kaksi v täyttävän jotkut kengät on kokoa 20 ja sitten jotkut jopa kokoa 24. Ja yhtälailla sopivia kenkiä siis ovat (mitattu jalan sisämitan mukaan niinkuin kuuluukin), mutta kengänvalmistajien koot vaan sattuvat eroamaan tosi reilusti toisistaan. Eli jos nyt varsinaisesti haluaa vertailla niin pitäis vertailla sen saman kengän kanssa, että mikä koko menee itse kullekkin
meidän tytön jalka on semmonen 21-22.
meillä poika 1v10kk ja lenkkarit kokoa 25, nahkakengät 24 ja sandaalit 23, kumpparit 23. Näissä kaikissa n.1cm ylimääräistä. tytöllä taisi olla vastaavassa iässä kengän koko 21 (noin). ne jalat kasvaa lapsella aika yksilöllisesti eikä lapsen kengän koosta voi välttämättä päätellä mitään. Muistan, että mulla oli 8v:nä 39:n kenkiä ja siihen se kasvu sitten jäi. Ja sitten niiden kenkien välillä on joskus aika isojakin kokoeroja.
Poika kohta 2vee ja jalka kasvoi kesällä ulos kaikista kesäkengistä koko 22-23. Nyt ostin kengät kokoa 25, riittänee alkusyksyn. Taitaa mennä välikaisikengät uusiksi vaikka keväällä ostin tarkoituksella reippaammin tilavat.
poika käyttää 27-28 kenkiä. 102 cm pitkä.
Lenkkarit on 26 ja niissä sentti kasvunvaraa. Ensi talveksi on kaapissa isoveikan vanhat Vikingin Goret kokoa 27.
Ja mun poika on aika pieni ikäisekseen, pituutta nyt ehkä noin 92 cm.
Pojilla on yleensä isompi jalka kuin tytöillä - samoinhan se on naisten ja miesten jalan kanssa.
2,5-vuotiaalla on käytössä koko 25 muissa kengissä, mutta saappaissa 24. Joissain kengissä kokoon 25 siirryttiin jo hieman alle 2-vuotiaana.
Ja ihan on "oikeaoppisesti" mitattu,jotta jää kasvu- ja käyntivaraa. Eli ei misään liian isoissa kulje.Keskimmäinen käytti samaa kokoa n.4 vuotiaana.
Ja koon 25 kenkä nyt sopiva. Talveksi ostettava luultavasti kokoa 26. Tyttö on nyt melkein 90cm pitkä.
Kayttaa kokoa 20-21. Mutta on tietaakseni pienijalkainen kuten olen itsekin.
Meillä. Tyttö 1v. 11 kk kengän koko 26! (Reilu sentti sitä liikkumavaraa kengissä). Mulla 38, miehellä 45.
2v2kk tyttö jalan mitta 17cm eli koko 29. Toki on myös 96cm pitkä. 9v tyttö jalan mitta 25cm (152cm). Käyttää yleensä kokoa 40.
Meillä 2v kaksostyttöjen kenkien koot ovat 20 & 22. Ja 5-vuotiaalla pojalla kengän koko 28, kun taas 7-vuotiaan tytön kengän koko 27.
Poika 2,5v. 96cm pitkä, jalan koko hitusen vajaa 15cm
Meillä himpun vaille 2 vuotiaalla tytöllä on 24-25 kokoiset kengät (joissakin jopa 26). Jalan mitta 14,1cm.. Isällään on 45-46 kokoinen jalka, joten taitaa tulla sieltä kun minulla 37..
N. 1 v 10 kk pojalla jalat venähtäneet. Alkusyksyllä jalat lähes 13 cm joten vaihdoin tossut 14 cm. Nyt istuessa mitattuna sukat jalassa jalat melkein 14,5 ja 15 cm.
Kolmessa kuukaudessa. Jalat eri asennoissa mutta selvästi kasvaneet.
lestistä tietysti paljon kiinni. Esim. Superfitin sandaali kokoa 23 on just sopiva, jotkut toiset 23 paljon pienempiä (hassua kyllä superfit on muka pientä mallia!). 4,5 v isosiskolla sama Superfitin sandaali kokoa 26.
1,5 cm käyntivara on niin iso ettei meillä lapsi suostu sellaisia kenkiä pitämään vaan sanoo että on iso ja vaihtaa jämptimpiin. On ehkä totta että suomessa lapsia pidetään liian pienissä kengissä mutta meillä on pukemaan opittuaan saanut itse valita mitkä mieluiten jalkaansa laittaa. Selkeästi pienet kerään tietysti pois eteisestä kuljeksimasta.